Ik heb een vraagje:
Er is iemand geweest die mij ooit verteld had dat als paarden de staart helemaal kaarsrecht omhoog houden (als ze druk zijn bijv.) ze arabisch bloed in zich hebben. Nou mijn vraag of dit waar is ja of nee?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vader is Aktion 
XxFlossxX schreef:Maar hoe weten jullie (leffroi en willbokkers bijv) zeker dat er ergens in de moeder of vaderlijn geen arabisch bloed zit in een van de voorouders ? (Pure nieuwschierigheid, vind dit interessant )
XxFlossxX schreef:Maar hoe weten jullie (leffroi en willbokkers bijv) zeker dat er ergens in de moeder of vaderlijn geen arabisch bloed zit in een van de voorouders ? (Pure nieuwschierigheid, vind dit interessant )
Fenrir schreef:Nee. Zag gisteren nog bizons rondrennen met de staart recht de lucht in, het zijn zelfs niet alleen paarden die dit doen
Maar ook het gelderse bloed van opa Bazuin zal er mee te maken hebben denk ik! Leffroi schreef:XxFlossxX schreef:Maar hoe weten jullie (leffroi en willbokkers bijv) zeker dat er ergens in de moeder of vaderlijn geen arabisch bloed zit in een van de voorouders ? (Pure nieuwschierigheid, vind dit interessant )
Omdat een staart recht omhoog in de lucht dragen niet alleen toevertrouwd is aan een arabier
WillBokkers schreef:XxFlossxX schreef:Maar hoe weten jullie (leffroi en willbokkers bijv) zeker dat er ergens in de moeder of vaderlijn geen arabisch bloed zit in een van de voorouders ? (Pure nieuwschierigheid, vind dit interessant )
Ik weet van mijn shetlander dat er meerdere generaties met ouders en voorouders zijn opgegroeid op het adresje waar ik mijn shet heb gehaald.
Dit waren allemaal 'echte' shetlanders.
Of er een druppel bloed dan generaties eerder er tussen is gekomen wat van een arabier of volbloed oid afstamt durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik denk het niet.
Mijn shetlander doet t best wel heel vaak, maar misschien dat hij het afkijkt van de arabier en mijn volbloed die bij hem staan.![]()
Vind dit een interessante discussie, maar om er echt iets over te zeggen zul je waarschijnlijk allemaal dna testen moeten doen...
XxFlossxX schreef:Bambi1995 schreef:Ik weet niks van mijn paard, het ras niet, de afkomst niet, de bloedlijnen niet. Dus bij haar is het onmogelijk om er achter te komen of er arabisch bloed in zit.
Staat paardje niet ingeschreven op Horse Telex ? Daar kun je vaak wel informatie vinden!
), maar die doet dat ook niet