Nu ben ik dus op zoek naar een goede nette kleinschalige opfok.
Echter heb ik wel klein waslijstje
- Opfok moet kleinschalig zijn, dieren moeten dus geregeld gecheckt kunnen worden en niet dat je dier al 3 weken met een draadwond loopt en niemand opgemerkt heeft
- Om de zoveel tijd netjes naar de smid gaat en worden ontwormt
- In de winter naar binnen s avonds en overdag in goede droge paddock
- Pony veulentjes moeten ook welkom zijn en voorkeur gaat er ook naar uit als er al nog 1,2 of 3 pony veulentjes bij lopen.
- Geen fantasie prijzen
- Mooie schone stallen die netjes bij gehouden worden (ik heb zelf nogal slechte ervaring met bepaalde mensen en staan die arme dieren gewoon 6 maanden tot hun knieën in de drek)
Dingen wat niet aangeboden hoeven worden is onder andere de Eiffel opfok, dit is gewoon niet mijn ding. En jong veulentje wil ik laten groeien in de winter en niet gevoel geven dat ie moet overleven in een meter sneeuw. (mijn mening en mijn gedachten dit hoeft niet natuurlijk ander niet zo te vinden)
Waar in Nederland maakt me bar weinig uit, momenteel staan we als eerste reserve op de lijst bij Huusstede opfok maarja er moet maar net een plekje vrij komen.
Ben erg benieuwd wat jullie allemaal weten
Bedankt voor lezen en meedenken
Alles netjes, schoon, en ook vooral heel erg nieuw. Vaak updates en foto's, veel aandacht voor het individuele paard/pony.