Mijn voorkeur voor een hengst:
* barokke types (PRE, Lusitano, Lippizaner hebben de voorkeur, Friezen ben ik totaal geen fan van dus die vallen af met uitzonderlijke hengsten daargelaten)
* Dekgeld ongeveer 2000 euro (voor een geschikte hengst kan het budget omhoog)
* nette gangen, hoeft niet spectaculair te zijn, liever geen hengst die erg maait.
* nette barokke bouw, goede rug, mooi droog beenwerk
* Eerlijk karakter is belangrijk, mag best pittig of sensibel zijn maar geen zenuwpees die als een ongeleid projectiel door bos of bak scheurt.
* kleur en veel behang is leuk maar niet zo zeer belangrijk. Correct gebouwd en fijn karakter gaat ten alle tijden voor.
* hengst hoeft niet groot te zijn, liever kleiner dan groter dan 1.65m. Ik ben zelf maar 1.60m

* veulen zal voor eigen gebruik zijn en voornamelijk recreatief gereden worden. Alles wat extra is is mooi meegenomen.
Over mijn merrie:
* Ontzettend fijn en leergierig karakter, wil graag werken en is ontzettend nuchter en toch een duidelijke eigen mening. Dit karakter wil ik graag zo veel mogelijk doorgeven.
* goede sterke hoeven, mooi droog beenwerk.
* de hengst zou de ruglijn iets mogen verbeteren op mijn merrie
* Ze heeft mooie ruime gangen en zal uiteindelijk 1.65m worden. Mooie draf en een makkelijke galop. Stap is ruim en vlot. Ze is niet traag in haar lopen.
* Ze is een valk, persoonlijk een van mijn favoriete kleuren naast palomino en cremello. Kleur is niet doorslaggevend maar mooi meegenomen.
Hierbij wat foto's van haar:

Graag hoor ik jullie suggesties, puur als oriëntatie omdat het fokken iets voor de toekomst is