[FA] vervolg andalusier X quarter horse
Ik heb vandaag met de eigenaresse van de quarter horses gesproken en we zijn tot de conclusie gekomen dat er 2 merries zijn die aan mijn eisen voldoen (ik heb helaas geen foto en stamboeken bij de hand)
Het zijn moeder en dochter.
De 1 heet sandy, ze zal nu een jaar of 7 zijn, heeft al menig veulen gehad, MAARRR ze is wat moeilijk als het gaat om haar veulens, ze laat niemand erbij in de buurt komen, wat lastig als je het veulentje moet leren met mensen om te gaan en met een halstertje, het probleem van sandy is dat ze vroeger verwaarloosd is en enorm wantrouwig is naar mensen. ze is 1,45m (ik wil graag een paard van ong. 1.55) haar karakter is lief, maar ze is dus erg wantrouwig en schrikachtig.
Haar "veulen", Jacky, (nu ong. 3 jaar) heeft nog nooit een veulen gehad, maar wordt waarschijnlijk 1,55, daar kan dus automatisch ook een iets grotere hengst op. Haar karakter is erg lief, ik moet ook zeggen dat het in eerste instantie liefde op het eerste gezicht was. Ik meen dat haar vader Red Pebbles is, die van Sandy Golden Boy (maar het kan ook andersom zijn) in ieder geval, voor de kenners, Jacky heeft het karakter ban Red Pebbles. Mijn keuze zou vallen op Jacky, maar omdat ze nog nooit een veulen heeft gehad weet ik niet wat er uit komt en ben ik bang voor complicaties.
Oftewel, ik twijfel tussen deze 2 paarden.
Wat zouden jullie zeggen? Sandy? en het risico nemen een wat schrikkering paard te krijgen of Jacky, met het risico op complicaties?
Dit is alleen om even te evalueren

En dan wat betreft de hengst, ik ben op zoek naar een adalusische hengst waarvan jullie zouden zeggen, nou, qua grootte zou die goed bij de merrie passen (welke van de 2 ook) maar ook qua karakter.
Ik wil een pittig paard die af en toe nog wel eens een bok wil geven uit joligheid, de bouw, neigend naar het barokke, dus meer anda als quarter (wegens mijn doeleinden).
De hengst moet niet kleiner zijn als 1,55 ikzelf ben tamelijk groot en stevig, dus ik wil niet het risico lopen een te klein paard te verkrijgen.
Ik ga eerdaags al bij een hengstenhouderij kijken, misschien dat daar wat tussen zit, maar dat is nog even afwachten.
Dus als jullie nog tips voor mij hebben, you're welcome!