Ik heb een vraag voor jullie,
Ik en mijn vriend hebben er over nagedacht om samen een shetlander aan te schaffen.
Onze eisen:
Shetlander
Merrie
Met een stamboek, want anders mag je er niet mee gaan fokken geloof ik?
Een jaartje 3/4. Dat ze oud is genoeg is om dingen mee te gaan doen, en te beleren. Shetlander moet wel aan de hand kunnen lopen en braaf zijn natuurlijk.
Kleur liefst een zwarte of een vos.
Wij zaten te denken aan een bedrag rond de 300/400 euro, ik weet niet of het bedrag eerlijk is tegenover de eisen?
Qua stalling is het rond de 100 euro per maand, of minder i.v.m kleine pony. De paarden staan daar zowel 's zomers als 's winters 24/7 buiten (ca. 4 hectare) in een kudde en zo krijgt de shetlander genoeg sociale contacten en krijgen daar 2 X daags hooi en de waterbakken worden altijd voorzien van vers drinkwater er een ruime schuilstal aanwezig.
De prijs is inclusief water en hooi.
Mijn doel is om met de shetlander vrijheidsdressur te doen en uiteindelijk mee te gaan mennen en ooit een keer mee te fokken, Mijn vraag was dan ook gelijk, zijn er veel men wedstrijden voor shetlanders? En welke regels horen daar bij, en kun je daar ook iets mee verdienen?
De kosten worden verdeeld uiteindelijk samen met me vriend.
Als je iets over ons wilt weten i.v.m. dit onderwerp als het van belang is:
Ik ben 18 jaar, MBO opleiding Paardenhouderij, 13 jaar paardervaring
Mijn vriend is 22 en werkt fulltime, is ook erg betrokken bij paarden.
Ik ben bewust van de kosten die er zijn, de eenmalige kosten zoals harnachement, kosten om de zoveel maanden zoals hoefsmid en inentingen, de toekomstige dierenarts kosten wanneer het dier ziek word.
Zou het verstandig zijn om een shetlander aan te schaffen?
Zou het te betalen zijn voor ons?
Zo ja, kennen jullie toevallig iemand die mijn eisen voldoet en shetlanders heeft die te koop zijn?
Alvast bedankt !