Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stamboek schreef:Je kan het veulen registreren bij het NRPS registreren in het register A.
Als het veulen drie jaar wordt ka ze worden opgenomen in het stamboek van het NRPS.
Het NRPS heeft dit jaar een actie voor veulenregistratie.
De kosten zijn € 125.00 dat is inclusief chippen, schetsen, paspoort en papier.
Je bent dan gelijk lid van het NRPS en kan je met het veulen nog dit jaar naar de keuring.
Kabouterdans schreef:
galgo schreef:Ik denk dat je bij beide stamboeken in het B register komt. Voor opname moet je bij het KWPN volgens mij cornage onderzoek doen en röntgenfoto's laten maken. Als dat goed is wordt ze gewoon opgenomen en komt ze in aanmerking voor de predikaten. Bij het NRPS weet het niet. Je kunt ook bij Zangersheide registreren.....stuk goedkoper !
_cheyenne_ schreef:Kabouterdans schreef:
Ja het gaat om die hengst.
Het veulen waar het om gaat is:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1733949
Ze is dus volledig KWPN gefokt, alleen doordat KWPN het ZfDP niet erkent krijg ik dus B reg.galgo schreef:Ik denk dat je bij beide stamboeken in het B register komt. Voor opname moet je bij het KWPN volgens mij cornage onderzoek doen en röntgenfoto's laten maken. Als dat goed is wordt ze gewoon opgenomen en komt ze in aanmerking voor de predikaten. Bij het NRPS weet het niet. Je kunt ook bij Zangersheide registreren.....stuk goedkoper !
Is die keuring hetzelfde als een reguliere PROK keuring?
_cheyenne_ schreef:Nou ik heb het KWPN even gebeld, NRPS helaas telefonisch niet meer bereikbaar na 12:30.
Ik zou een B reg papier krijgen, merrie kan niet naar de keuring voor ster of keur, maar mochten er nakomelingen komen die het goed doen kan ze wel prestatie of preferent worden.
Een merrie met A reg kan idd middels die prok keuring vol papier krijgen, maar Reg B blijft altijd Reg B tenzij de Hengst later nog bij een ander (wel KWPN erkent) stamboek zal worden aangeboden en goedgekeurd.
Mocht ik ooit fokken met een KWPN Hengst krijgt het veulen, ongeacht of ik mijn merrie inschrijf bij KWPN of NRPS, altijd een veulenboek registratie bij KWPN.
Bij NRPS, (begrijp ik uit bovenstaande post) Kan ik dus wel naar de veulenkeuring en kan de merrie dus met 3 jaar van een A reg naar een Vol NRPS papier worden overgezet. Ook alle predikaten kunnen behaald worden.
Pfff wat is wijsheid.
stamboek schreef:Je kan het veulen registreren bij het NRPS registreren in het register A.
Als het veulen drie jaar wordt ka ze worden opgenomen in het stamboek van het NRPS.
Het NRPS heeft dit jaar een actie voor veulenregistratie.
De kosten zijn € 125.00 dat is inclusief chippen, schetsen, paspoort en papier.
Je bent dan gelijk lid van het NRPS en kan je met het veulen nog dit jaar naar de keuring.
ponyparadijs schreef:Nadeel van het AES vindt ik dat je met de veulens niet naar de keuring kan.
En naar mijn weten ook niet met merries.
Maar ik kan het mis hebben