Momenteel heb ik 1paard van 15 jaar en een a-pony van 6 jaar.
Voor de pony heb ik een ruitertje omdat ik zelf te groot ben om hem te rijden.
Mijn merrie van 15jaar is mijn beste vriendin en doet het nog heel goed. We gaan regelmatig op pad, volgen lessen, doen trektochten enz..
Ik heb natuurlijk geen glazen bol en ik weet niet hoelang ik nog kan rijden met mijn merrie. Tot hiertoe heeft ze van niks last, geen kwetsuren enz..
Nu ben ik net verhuist en heb meer grond en stallen dus kan er wel een paard bij. Tja en dan ga je nadenken natuurlijk. Wat ga ik doen als ik niet meer met mijn merrie kan rijden? Koop ik dan terug een paard of stop ik met rijden? Ik was er al wel snel uit dat ik niet wil stoppen met rijden, dus een paard erbij.
Een vriendin van me heeft een veulen te koop staan en een 5 jarig paard. Ik ben maandag gaan zien en ze zijn allebei leuk. Het veulen moet nog worden afgespeend en kan pas tegen winter weg, de 5 jarige is nog niet zo lang onder het zadel.
Aan de ene kant denk ik een veulen is wel leuk, zie ik het opgroeien en ondertussen heb ik nog altijd mijn paard. Ik kan alles mee volgen en beslissen ivm zadelmak maken enz.. Maar ik heb zelf jaren geleden een jaarling gekocht met die intentie en helaas heb ik ze moeten laten inslapen toen ze 3 werd.
De 5 jarige is ook leuk en al zadelmak, maar moet ik wel meer mee aan de slag.
Of wacht ik tot ik niet meer kan rijden met mijn merrie en koop ik dan een jong paard?
Persoonlijk zie ik mezelf over bv 5 jaar niet meer aan een veulen beginnen. Ik ben 35jaar en dan vind ik mezelf te oud ervoor
Ook merk ik dat ik met het ouder worden ( en mama) niet meer de heldin ben van vroeger
Dus is zo'n jong grut wel voor me weggelegd?Ik besef dat dit een luxe probleem is, maar allebei de paarden zijn een buitenkansje en krijg ik niet uit mijn hoofd.
Wat raden jullie me aan en zijn er mensen die een zelfde situatie hebben meegemaakt?