[TI] Actieve Tinker Stoeterijen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Actieve Tinker Stoeterijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:13

Waar zijn er tegenwoordig nog actieve tinker stoeterijen?
Die dus nog actief fokken (wel op een zeer verantwoorde manier) en ook regelmatig leuke jongen dieren te koop hebben?

Als ik zelf via google zoek, kom ik wel wat stallen tegen. Maar de laatste updates op de sites zijn van 2012 ofzo, niet erg recent dus. Ik ben op zoek naar een leuke jonge (2/3 jarige) hengst of merrie die mooi gelijk bont verdeelt is. En liefst van het type Grai of Vanner, dus ben op zoek naar een stoeterij die zo fokt.

De stal die ik ken en waar ik geen interesse in toon is Stoeterij de Ie_rse tinker.
Ik ben dus op zoek naar andere stoeterijen.

Mag zowel in Nederland als Belgie of Duitsland zitten.

Chasey

Re: Actieve Tinker Stoeterijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:21

De Tukkerij in Beckum?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:22

Jp tinkers van joëlla postulart? Zij zit ook op bokt..

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:32

Het veulen van Joella was dacht ik al verkocht, er stond sold bij zijn foto-album {plz correct me if I'm wrong}. Je kunt eens kijken op de website van irishtinkerstable.nl, zij hebben mooie veulens en zij fokken erg groot.

Actieve fokstallen zijn oa:

Van de Gorterstraat
Irish Tinker Stable
De Tukkerij
Bonte Parels
Gorgous Horse Stables
Tinkerstal Pierkes (duitsland) Ik heb toevallig vorige maand contact met hen gehad ivm zoektocht naar een leuke grote merrie. Zij hebben ook een hele poos de site niet ge-update maar hadden wel veel paarden staan schreven ze me in hun email......

Verder heb je heel veel "kleine fokkers"

Ik geloof dat bokker POLLO nog een mooie jonge hengst heeft staan, misschien is dat een leuk diertje voor je. Renaldo is van vorig jaar en ik meen me te herinneren dat hij mooi zwart-bont getekend was.

Bij de Gorterstraat zag ik ook nog een mooie jaarling, silver dapple bonte hengst.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:34

Mocht je buiten het land willen gaan, kan je ook eens kijken bij Jaskolka in Polen. De site is niet altijd up to date, maar als je ze mailt willen je ze met alle liefde helpen aan de informatie :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:36

Ik heb er zelf trouwens een van de Gorterstraat.. Hoe kan ik dat vergeten!! Goede stal.. Heb er een ontzettend leuke tinker aan overgehouden (zie profiel) :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:38

Echt grote fokkerijen/stoeterijen zijn er niet echt meer. Geloof dat de Ierse tinker ook niet echt meer fokt (hebben toen alle hengsten weggedaan).

De tukkerij, irish tinker stable en stal van de gorterstraat zijn denk ik de meest actieve grotere fokkers.

De 2e is op het moment behoorlijk aan het inkrimpen dus heeft wellicht.staan wat je zoekt.

Kleinere fokkers zijn er meer. Obder andere ikzelf (Stal van 't Heideveld) fok ieder jaar minimaal 1 (liefst 2) veulens van goede kwaliteit.
Ik kan alleen geen hengstjes fokken dus daar heb je niet zoveel aan :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:49

Cindeeh schreef:
Mocht je buiten het land willen gaan, kan je ook eens kijken bij Jaskolka in Polen. De site is niet altijd up to date, maar als je ze mailt willen je ze met alle liefde helpen aan de informatie :)

Ik raad deze ook aan. Meerdere keren lange tijd stage gelopen/gewerkt daar.
Super dieren, letten op veel dingen bij het fokken.
Allemaal top karakters en ze denken erg met je mee :)

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:59

De Bontehoeve.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:01

De Gentse Tinkerhoeve fokken ieder jaar , veelal ,mooie veulens
Niet al hun paarden die te koop staan , staan op hun site overigens

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:42

Er komen nu toch al een hoop stallen langs die ik zelf niet gevonden had, dank hiervoor!

@Allienda: Zijn die mensen van de stal in duitsland zelf ook duits of spreken ze Nederlands?
@Cindeeh: Daar heb ik inderdaad ook van gehoord, maar Polen vond ik zelf wat ver dus verder niet naar gekeken. Maar misschien dat ik ze toch eens een mailtje stuur.

Ik heb al wel wat op het oog via particulier, maar ik wil graag veel verschillende tinkers bekijken in de periode dat ik op zoek ga naar een nieuw maatje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:42

Onze jaarlinghengst staat ook te koop, Phoenix. Mooi bont getekend, valkbont.
www.snowville.eu en Snowville op Facebook.

Zoek je nog een bepaalde maat?
2 en 3 jarigen staan er niet heel veel bij de fokkerijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:53

Tinkerstal Kanters heeft ook weer 5 veulens dit jaar en verkoopt af en toe wel een volwassen paard :) Gentse tinkerhoeve raad ik niet aan, verantwoord fokken doen ze niet...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:56

De Gorterstraat heeft een mooie jaarlinghengst te koop met onwijs veel potentie, wordt groter en groffer type en heeft opvallend veel behang voor een jaarling! Ook zijn beweging is erg opvallend.. Hij heeft ook nog eens een speciaal kleurtje waardoor je erg veel variatie hebt, mocht je ermee gaan fokken. Hij is een halfbroertje van Sneakers van bovenstaande bokker (nine1987). Zij fokken met enkele grotere combinaties, maar de meeste veulens worden verkocht voordat ze een jaar oud zijn.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55ED4CCC

Momenteel heb ik zelf ook een mooi hengstveulen te koop, wordt ook een groter type, echter dus wel wat jonger dan wat jij zoekt.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55FE15E3

Als je over een van beiden meer wilt weten, Pb maar.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 05:50

The Owlish Fortress fokt ook heel mooie dieren. Vaak hebben ze jonge dieren te koop maar ook wel eens een wat oudere. Neem gewoon eens vrijblijvend contact op. www.owlish.nl

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:20

Roweentje89 schreef:
Er komen nu toch al een hoop stallen langs die ik zelf niet gevonden had, dank hiervoor!

@Allienda: Zijn die mensen van de stal in duitsland zelf ook duits of spreken ze Nederlands?
@Cindeeh: Daar heb ik inderdaad ook van gehoord, maar Polen vond ik zelf wat ver dus verder niet naar gekeken. Maar misschien dat ik ze toch eens een mailtje stuur.

Ik heb al wel wat op het oog via particulier, maar ik wil graag veel verschillende tinkers bekijken in de periode dat ik op zoek ga naar een nieuw maatje.

Zover ik weet zijn ze bij Pierkes "echt" Duits. Hoewel ze niet heel ver van de grens af zitten. Aangezien ik vloeiend Duits spreek/schrijf (hoewel dat ietsje minder is dan mn praten :+ ) heb ik met ze in het Duits gemaild. Maar ik neem aan als je Duits niet goed genoeg is dat je ook wel kunt mailen in het Engels ;)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:49

Ja een babbeltje op z'n gebrekkig duits lukt wel, maar schrijven wordt wat moeilijker. :+

@Caily: Ja ik was hem al tegen gekomen. Prachtige hengst, echt het uiterlijk dat ik zoek, maar inderdaad een heel stuk jonger.
Die eerste foto die je post, is dat Beetle? Ik was hem idd al tegen gekomen op de website. Ook inderdaad een leuke. Denk dat ik ze toch even een mailtje ga sturen.

Kanters zal ik ook eens vragen wat ze hebben staan.

@snowdon: Het type Grai spreekt me echt heel erg aan. En ik ben zelf 1.80 dus zeker boven de 1.55.
Ik stuur je even een pb. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:51

Een grai is juist een wat luxer type vaak, kunnen groter maar ook zeker kleiner zijn. Een vanner is een groter en steviger model, een cob is veelal erg mooi breed en wat ronder van model. Pint je niet zo vast op de hoogte, ik heb een merrie van 1m51 (ook nog eens hele hoge schoft) en pas daar wel mooi op, zij is een erg breed cobtype. De ruin van mijn buurvrouw is zeker 5 misschien wel 10 cm groter, maar ik lijk er langer op omdat hij een heel stuk smaller is (hij is ook nog jong).

Bedankt voor het compliment over mijn kleintje, kom gerust vrijblijvend kijken. Voor je het weet zijn ze groot hoor! Juist die jonge jaren waarin je ze zo mooi kan vormen zijn fijn om zelf mee te maken, ik koop juist liever paarden van 3 jaar of jonger.

Die bovenste foto is inderdaad Beetle van de Gorterstraat. Wil je vast zeggen dat zijn vader niet zo heel groot is, maar dat hij wel altijd erg groot fokt, dat wil zeggen dat de nakomelingen zo rond de 1m60 uitkomen. Beetle lijkt dat ook ongeveer te gaan halen, hij is groter dan mijn jaarling die naar verwachting ca. 1m55 wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:55

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:07

Ik denk niet dat je je moet focussen op echte stallen heel veel particulieren hebben ook heel leuk spul te koop, ook daar waar over nagedacht is wbt hengst merrie combinatie.
Zelf fok ik ook wel eens wat alleen niet in jou maat. ;)
Op fb heb je verschillende pagina's waar koudbloeden en of tinkers te koop aan worden geboden, misschien ook daar eens rondkijken.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:22

ik fok ook op kleine schaal .
aankomend jaar 2 veulens en dan zal t 2-3-4 veulens per jaar zijn , al naar gelang hoe de merries ervoor staan

klik op onderstaande link voor mijn website

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:56

DeMolenhoek schreef:
Tinkerstal Kanters heeft ook weer 5 veulens dit jaar en verkoopt af en toe wel een volwassen paard :) Gentse tinkerhoeve raad ik niet aan, verantwoord fokken doen ze niet...

Mag ik vragen wat er mis is met de Gentse tinkerhoeve? Ik heb zelf geen ervaring met ze, maar ben erg benieuwd hoe zij het aanpakken dan.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 22:35

Het voordeel van stoeterijen en fokkerijen is dat ik er eens langs kan gaan en een heleboel verschillende tinkers tegelijk kan zien. Dit om voor mezelf een goed beeld te vormen van waar ik nou precies naar op zoek ben. Ik kijk ook zeker particulier en er zijn een aantal bokkers ook die af en toe een veulentje fokken uit interessante combinaties.

Ik heb contact gezocht met de mensen van Beetle, ga nog even met mijn vriend overleggen wanneer dat we gaan kijken. Vind het een erg leuk, speels, ondeugend uitziend mannetje. :D

Om nu naar een veulen te kijken vind ik echt te jong. Ik wil best een jaar of 2 wachten met weer te kunnen rijden, maar 3 a 4 jaar duurt me toch iets te lang.

Mijn vorige paard is dus pas overleden, hij was 6 jaar oud. Met hem begon het rijden net in volle gang goed door te lopen en nu valt het dus weer ineens stop.

@horsepower14: Wat ik ook gehoord heb in de wandelgangen is dat ze voornamelijk veel tinkers fokken en dus niet zo zeer opletten op welke hengst op welke merrie om het ras te verbeteren. Maar ik heb er zelf geen ervaringen mee.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:45

Van Eck in Middelharnis?

Ik ken ook nog wel een particulier iemand die ieder jaar een paar veulentjes fokt. Ook altijd wel bijzondere kleurtjes. Meer info kun je via pb opvragen over haar.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:06

je mag hier in Zeeland best een keer komen kijken hoor, meerdere types en formaten staan :)
Af en toe wat voor de verkoop, maar wij hebben voornamelijk alles voor onszelf.