Sommigen zullen haar misschien al bewonderd hebben in het volgtopic, maar er moest natuurlijk nog wel een officiële eerste keer ITP komen! Inmiddels is ze al bijna 2 week oud, en wat is ze mooi

Ik ben ontzettend trots op dit mooie meisje, ze is mijn eerste zelf gefokte veulen, dus dat maakt me dubbel zo trots
Zonder mijn ouders had ik dit niet allemaal kunnen doen, dus ik ben ze dan ook ontzettend dankbaar hiervoor. Het was een behoorlijk zware bevalling, die zonder snel ingrijpen van de dierenarts misschien niet goed was afgelopen. Het veulentje lag raar gedraaid in een soort spiraal, wel met de voorbenen eerst, maar het hoofdje lag onder de benen. Toen ik het begin van de voorbenen en het neusje eruit had gehaald kwam er plots een rood vlies mee. Hierdoor werd ik afgeschrokken, maar gelukkig was de dierenarts er toen ook net die de rest van het veulen eruit heeft gehaald. Het rode vlies bleek de nageboorte te zijn die meteen met het veulen meekwam.
Ik was helemaal blij toen ik het hoofdje zag: ik zag een zwart hoofdje, dus ik dacht: Yes een zwart veulen! Toen ze er helemaal uit was bleek ze toch donkerbruin te zijn
haha maar ze is er absoluut niet minder mooi om: Meet (Kalimba de) Luna!
Nog maar net geboren

Al een beetje meer opgedroogd

En dan natuurlijk voor het eerst naar buiten met mama

Dag 2: De foto's draaien aldoor en krijg dit niet goed, sorry daarvoor

En dan de nieuwsgierige buurman die een week later is geboren uit onze andere Sandreo merrie:
Kiyaan de Lorenzo (v. Glamourdale)
zie dat het niet goed is gegaan met uploaden.