IJslanderruiters gezocht voor enquête!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lindy_

IJslanderruiters gezocht voor enquête!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:05

Hoi allemaal :) ,

Voor mijn opleiding (sociale geografie & planologie aan de Rijksuniversiteit Groningen) doe ik een onderzoek met behulp van een enquête. Het doel van het onderzoek is erachter te komen in hoeverre Nederlanders met IJslandse paarden zich verbonden voelen met IJsland, en op wat voor manieren dit zich uit. Iedereen die een IJslander heeft/ rijd/ verzorgt of zich op een andere manier met IJslandse paarden bezig houdt kan aan de enquête mee doen. Ik zou er heel erg mee geholpen zijn als jullie de enquête willen invullen! Het invullen duurt ongeveer 5 minuten en de resultaten worden anoniem verwerkt. Alvast ontzettend bedankt! :)

De link naar de enquête is: https://www.enquetesmaken.com/s/b3ab4b6

Groetjes Lindy

Erin

Re: IJslanderruiters gezocht voor enquête!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:06

Ik heb hem voor je ingevuld! :D

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:07

Ingevuld!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:11

Ingevuld :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:12

Tsja, ik heb een poging gewaagd, maar de enquete antwoorden houden geen rekening met de mogelijkheid dat iemand (zoals in mijn geval) woont in IJsland.
Denk dat er weinig bokkers zo verbonden zijn met IJsland als ik... :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:13

ik ga hem ook invullen :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:14

Ik heb hem ook ingevuld :)

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:19

Wauw, wat veel reacties al zo snel! Dankjulliewel allemaal! *\o/*
Haha nee Kuggur, daar had ik dan weer geen rekening mee gehouden. :D ;)

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:48

Leuk! Ook ingevuld! Ik ben benieuwd naar de resultaten! :-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:52

Ik dacht 'hee leuk onderwerp, die ga ik invullen!'. Maar toen zag ik dat jij het was. :+ Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:57

Ik moest stiekem wel lachen om de vraag of ik in het bezit was van kleding van IJslandse wol. Ik zit ('s winters dan) serieus op een IJslandse wol breiclub. :D Hoe oud was ik ook al weer? :+ 't Is een beetje een gekte hoor, die IJslander wereld.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:04

Ingevuld! Heb je hem al op Facebook in 1 van de IJslandse paarden groepen geplaatst? Daar zul je wel helemaal veel respons krijgen!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:18

Ik zou het wel leuk vinden als iemand een soortgelijke enquete opzet met andere rassen. Friezen en Tinkers ofzo. Leuk vergelijken.

Want volgens mij vinden alleen mensen met IJslanders het fijn om zo'n vreselijk onflateuze trui te dragen en er nog blij mee te zijn ook. Zie nooit een Tinkermens met een zigeunerkostuum.

Goed, de hondjes zijn lief als het niet van die herrie makers zijn. En sokken van IJslandse wol zijn heel nuttig onder je huispak als je toch niemand tegen komt. Maar om dat nou perse te hebben omdat je een IJslander hebt vind ik zo over the top. Toen ik nog een Arabier had reed ik ook niet in een burka.

Ik heb dus helemaal niks met alle aanverwante zaken en snap dat idolate gedoe van sommige mensen dan ook niet erg. Tuurlijk, mooi land. En ik ben blij dat ze zo'n fijn ras geproduceerd hebben. Maar daar blijft het wel bij.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:27

Nogmaals bedankt allemaal en leuk dat iedereen zo leuk reageert, ik ben zelf ook erg benieuwd naar de resultaten. ;) Haha jij bent al vrijgesteld Imre. :+ Haha supercool, een IJslandse wol breiclub, daar had ik nog nooit van gehoord dat dat bestaat Miepjo! :D Dankje voor de tip Merel, ga ik even doen! :)

Mijn eerste insteek was ook inderdaad om een vergelijking te doen met andere rassen Sybelle, want ik ben er ook erg benieuwd naar waarom mensen met andere rassen op het eerste gezicht minder lijken te neigen naar verbondenheid met het land van herkomst van hun paardenras. Echter is het nog best lastig om dan meerdere goede enquêtes te maken, want je kunt moeilijk vragen naar dingen die er niet lijken te zijn (bijvoorbeeld een Arabisch hondenras of een Shetlandse trui), dan begrijpt niemand je enquête. Plus dat mijn begeleider zei dat hij het wel genoeg werk vond voor een bachelorscriptie als ik alleen een casestudie doe naar mensen met IJslanders. :+ :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:30

Ik heb hem ingevuld, alleen heb ik juist het omgekeerde, ik heb meer met het land zelf. Dat was een beetje lastig want daar waren niet altijd even goede opties voor. Ik kan hier zelf namelijk niks met IJslanders doen (geen tijd/geld voor een paard en ze zijn in deze omgeving weinig te vinden dus kom er in NL eigenlijk zelden meer mee in contact. Daarnaast zou ik niet per se een IJslander hoeven. Maar toch houd ik me wel wat met het ras bezig, alleen dan met name op IJsland zelf en in NL als ik de kans krijg)

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:34

ingevuld :o

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:35

Ingevuld :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:40

En ingevuld :j

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:53

Dankjulliewel allemaal! :D T zou nog steeds fijn zijn als nog meer mensen hem willen invullen. :o

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:04

Bent u wel eens op IJsland geweest?

Mis het antwoord, Nee, maar ik ga binnenkort :D

Verder heb ik m ook ingevuld :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:13

Sybelle schreef:
Ik heb dus helemaal niks met alle aanverwante zaken en snap dat idolate gedoe van sommige mensen dan ook niet erg. Tuurlijk, mooi land. En ik ben blij dat ze zo'n fijn ras geproduceerd hebben. Maar daar blijft het wel bij.

ik heb een ijslander maar voor de rest ben ik het met je eens. :)

Mogen Belgen ook invullen ? :)

Marsu

Ingevuld!
Ik zal hem delen in de Strandlengja facebook groep

troi

Western ruiters hebben denk ik vaak hetzelfde met de usa cowboycultuur, dus als je toch wilt uitbreiden zou ik die groep erbij pakken :-)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:14

Ik heb hem ook voor je ingevuld :)
Bij mij zijn het meer gangenpaarden in het algemeen, maar heb wel IJslanders gereden.
Vind het een hele interessante studie! Ben benieuwd naar de resultaten. Doe je daar ook wat mee hier in het topic?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:15

troi schreef:
Western ruiters hebben denk ik vaak hetzelfde met de usa cowboycultuur, dus als je toch wilt uitbreiden zou ik die groep erbij pakken :-)

+1

Denk dat dat ook wel een leuke als vergelijking is ja.