Het veulen zou in principe voor mijzelf zijn, wat ik graag zou willen fokken is een sterke rijtypische arab (dressuur/recreatief/endurance) met een fijn karakter. Mijn merrie is zelf russisch/pools.
Haar pedigree: http://www.allbreedpedigree.com/ya+destiny
Wat ik graag zou zien in een hengst:
- goede, ruime gangen en sterk beenwerk.
- sterke bovenlijn (rug en lendenen van mijn merrie zouden beter kunnen, is bij haar wel te verbeteren door training)
- Heel belangrijk; vererft een prettig, cool karakter!
- dekgeld max 1000 euro
- Iets de voorkeur voor bruin of zwart (Ik heb met mijn merrie sowieso 50% kans op een schimmel)
- voorkeur voor russisch of pools gefokte arab, liever geen egyptenaar omdat dat minder past bij mijn doel met het veulen.
- Niet al te groot, max 155/160cm.
Karakter en een gezond paard dat goed op de benen staat is voor mij het belangrijkste, ik heb de voorkeur voor een hengst die zelf ook e.e.a. gepresteerd heeft in de sport (dressuur/endurance) en heeft bewezen wat dat betreft fysiek goed in elkaar te zitten.
Ik wil waarschijnlijk wel binnen het AVS stamboek blijven, maar ideeën voor interessante halfbloeden met een hoog % arabisch bloed zijn ook welkom.
Mijn merrie:

Hij staat alleen nog niet zo lang in Nederland, en of er in Duitsland veel kinderen van hem zijn weet ik niet, laat staan of ze iets in de sport doen.
Wauw! Gaaf!! Spreekt me zo van de foto´s het meest aan van alles wat genoemd is. Lastig! Ik val sowieso vaak meer voor de wat kleinere, compactere paarden met veel type, terwijl dat met mijn eisen misschien niet de meest verstandige keus is. Ik heb overigens geen echte dressuur ambities, maar wil graag een paard dat gezond is en niet blessuregevoelig.