ik heb een tinkermerrie sinds eind vorig jaar, geen import maar wel hier door derden verkocht van bij een fokker die beweerde dat ze niet drachtig was. Ondertussen is het duidelijk van wel.
Voor mij is het een eerste eigen veulen en ik merk dat ik toch altijd hier beland als ik info opzoek. Vandaar dit topic.
De veearts denkt dat ze in de laatste maand zit, verder geen enkele indicatie en na een week of 2 's nachts gaan kijken errgggg moe... Ben alleenstaande mama en er is niemand om mee af te wisselen dus alle shiften zijn voor mij
De foto's zijn van enkele dagen geleden, recente foto van de uier heb ik niet, die is een week of 3 geleden beginnen vol lopen maar wordt de laatste dagen wel steeds dikker, dan trekt het weer even weg, dan weer terug. Haar kling is al een stuk gerekt en de banden zijn wel slapper, maar de staart geeft toch nog wel iets weerstand.
Voor haar is het helaas al veulen nummer 4 en ze is nog maar 8...
Ze liet zich niet graag aanraken, heeft steeds de harde hand gekend, maar sinds ik haar zo goed in de gaten hou, is dat heel erg veranderd. Toen ik haar kocht, kon ik haar zonder halster enkel aanraken aan haar hals en zelfs dat niet altijd. Nu mag ik rustig aan haar buik voelen, helemaal tegen haar leunen en ik neem elke avond haar temperatuur.
Het mag gaan komen nu