Nu ben ik helemaal weg van dit paard en zou het stiekem wel leuk vinden als ze een veulen zou krijgen
maar de eigenaar vind het wat minder want een veulen zonder papieren levert bijna niks op, opfok is heel duur en de merrie is ook tijdelijk uit de running.Nu heb ik al laten merken dat ik het veulen eventueel wil overnemen.
Ik heb al eens rondgekeken naar opfokstallen en weet dat het prijzig is. Heel misschien kan iemand uitkomst bieden door het goedkoper aan te bieden maar dat zien we tzt wel.
Maar goed blijft het natuurlijk een dure en onzekere investering want je kan er 3 jaar lang vrij weinig mee (behalve de keline dingetjes natuurlijk), het kost geld en je weet natuurlijk helemaal niet wat er uit gaat groeien. De merrie is leuk maar niet heel mooi en de hengst is natuurlijk onbekend. En dan moet het over 4 jaar zadelmak gemaakt worden.
Nu twijfelt mijn verstand nog (eh...laten we dat verstand mijn man noemen hahaha) maar mijn gevoel zou er wel voor willen gaan.
Wie heeft ooit een veulen gekocht, alleen op emotionele basis? Dus liefde op het eerste gezicht zeg maar? Dus zonder bijzondere papieren, afstamming e.d.
Hoe is dat verlopen?