Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BaileyMix schreef:NatasjavE schreef:Bij de KWPN Tuigpaarden ligt het wel op de loer.
Daar is de bloedbasis ook vrij smal. Al voegen ze wel meer en meer Hackney toe.
Er zijn nog geen problemen zoals je wel bij de Friezen ziet.
Wat is het probleem bij de tuigpaarden? Puur interesse vraag hoor
BaileyMix schreef:Ah oké. Tja het blijft natuurlijk een type dat niet erg gewild is tegenwoordig.
NatasjavE schreef:BaileyMix schreef:Ah oké. Tja het blijft natuurlijk een type dat niet erg gewild is tegenwoordig.
Tuigpaarden Mwoh... valt mee hoor. De Amisch kopen er veel tegenwoordig.
Waarom is me een raadsel.
Niet verwarren met Gelderse he. Dat is een iets kleiner fokrichting(maar sterk groeiend) en daar is de bloedspreiding minder een probleem.
BaileyMix schreef:Oh hm dacht dat ze flink moesten toegeven aan de sporttypes. De Amish kopen Nederlandse paarden?
Isabel_k schreef:De tandarts van mijn pony noemde de Welsh. Hij zei dat Welshjes relatief veel tandproblemen hebben omdat hun kaak te kort wordt gefokt omdat iedereen kleinere hoofdjes wil.Ik wil hier niemand mee voor zijn kop stoten, natuurlijk , maar ik vond het erg interessant.
Isabel_k schreef:Dat functioneel is ook niet helemaal waar. Een herder kan functioneel zijn (bescherming), maar toch wordt dat ras doorgefokt. Het lijkt mij dan toch wel vrij onfuctioneel als je hond snel slechte heupen krijgt.