1- galop
1- 'knie' in de beweging
1- lef / moed
2- maat
3- hals vorm / bespiering
4- niet verfijnen
Op de achtergrond (als er keus is) hou ik rekening met de OC index.
Mijn merrie (Metall x Farrington) rij ik Z dressuur mee en daar ben ik op zich zeer tevreden mee. Kan zeer goed sluiten, kan van de grond afkomen, zijgangen zijn een eitje, kan en moet je op bijna niets rijden, maar is regelmatig op bijna niets vast vertrokken
. Vandaar de vraag voor LEF.Ik ben bekend met de dressuur hengsten en heb op mijn lijstje Bordeaux en Chagall D&R staan. Van chagall is het maar de vraag of dat lef geeft, misschien valt het mee met de duitsers via de moeder, de rest lijkt wel te passen. Ik ben geen fan van vivaldi of zijn nakomelingen. De beweging van de ampere's vindt ik best aansprekend, bv Electron maar het is voor mij of te dichtbij qua lijnenteelt of te onbekend qua vererving. Jazz en lef...
Voor de spring hengsten kom ik uit op Arezzo VDL, maar is er nog meer keus???
Merrie op stand, ziet er een beetje slaap verwekkend uit
:
Haar eerste veulen van United, een liever paard kom je niet snel tegen, helaas maar 161, maar net zo vlug als z'n moeder onder het zadel. Had meer lef, maar zeker geen held. Op zich dus niet verkeerd en vandaar Bordeaux (v United) op m'n lijstje.
) Ben je trouwens niet bang dat Chagall verfijnd? Dat idee heb ik een beetje maar misschien kun je me daar gelijk vanaf helpen.
) zijn wel wat fijner gebouwde paarden, wel oersterk en niet kapot te krijgen met goede bewegingen en ook een goed, werkwillig karakter.
. Wat mij betreft zijn er zeker springers die ook voor de dressuur wat kunnen betekenen. Ik zag in de WBFSH Come Back II (Cor de la bryere x landgraf I x montevideo) als 10e staan voor de dressuur, en Ferro was ook spring gefokt. Het valt alleen niet mee om met een dressuurbril de KWPN informatie van springers op waarde te beoordelen (Je zou haast zeggen dat ze het niet willen
dus misschien is Chagall daarmee ook niet gelijk de beste keus. Tot z'n 3e kon hij zich achter een lantarenpaal verstoppen, groot en smal