Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diktrom

Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:00

Hallo allemaal,

Ik wilde jullie even attenderen op het videokanaal voor de gelderse hengst ZEP. Ik heb dit videokanaal aangemaakt omdat ik vorig jaar alle videobanden heb laten digitaliseren. Ik vond het leuk om het beeldmateriaal wat beschikbaar is online te delen te meer omdat her en der ook nog wat afstammelingen te zien zijn (het is nog niet af). Ik hoop dat iedereen die liefhebber is van het Gelderse Paard of informatie zoekt over Zep of die in het bezit zijn van kinderen of nazaten daarvan veel plezier beleeft aan de filmpjes.

Daarnaast is het de bedoeling om beeldmateriaal van paarden met Zep-bloed te verzamelen in afspeellijsten.

Het kanaal is te bezoeken via de volgende link
https://www.youtube.com/channel/UCJ4NzeLaUorXVb-D1Qx0rsQ/feed

Daarnaast heeft Zep ook een eigen website waar je informatie foto's en statistieken kunt vinden.
De website is te bezoeken via de volgende link
[/url]http://dehengstzep.webs.com[/url]

Ik zou het fijn vinden als lezers van dit topic het zoveel mogelijk willen delen met andere bokkers of mensen zodat zoveel mogelijk gelderse liefhebbers het kunnen zien (als ze dat willen natuurlijk!! :D :D
Laatst bijgewerkt door petraaken op 29-01-15 10:05, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: url werkend gemaakt.

jobamara

Re: Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:03

Leuk ga eens kijken vanavond hier een stermerrie van Zep inmiddels 24 jaar

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:05

Hee wat leuk! hoe heet ze en uit welke moeder?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:06

stomme vraag, zie je boktnaam jobamara!!! hahaha ik neem aan dat ze uit BAMARA komt?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:07

Wat leuk! Ik heb zelf een merrie (amethist x Zep) uit de zelfde merrie als Nietje van Koos de Ronde

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:13

Wat ontzettend leuk om te zien!

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:15

Ah een Hekkert kind!! Hartstikke leuk, brengt me gelijk op het idee om te kijken of er wat beeldmateriaal op youtube staat van Nietje. Kan mooi bij de afspeellijsten.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:28

Is een super fijn paard! Denk niet dat ik er ooit nog zo een mee maak. Heerlijk karakter.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:58

Dat zal best, ik was ook altijd wel gek van Amethist. Vroeger wel eens een omgekeerde versie (Zep uit een Amethist merrie) gezien. Ook een heel fijn en mooi paard.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:35

Heel leuk om te zien, de moeder van onze merrie en twee volle broertjes Gregor en Hertog lopen ook mee.
Zal eens kijken of ik nog iets heb. Wij zijn in 95 of 96 naar Hengelo geweest en daar is ze ster geworden, en daar heeft nog een stuk over in de paardekrant gestaan indertijd was toen helemaal verbaasd dat die belde voor een intervieuw wij zijn maar hobbyisten. Ooit 1x geprobeerd te fokken maar helaas mislukt, merrie hebben we nog steeds is van 1991.

Ha zie nu jouw vraag ja inderdaad betrapt qua boktnaam :D. Weet dat er ook nog een volle zus voor zit Ibamara daar heeft Blokland altijd mee gefokt toch. Maar wij hebben dus vanaf 93/94 Jobamara toen bij Nieneke Noordergraaf gekocht en met haar bij Blokland geweest.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 19:41

Even gezocht in de afstammeling gegevens en gevonden. Ik wist niet dat jullie haar gekocht hadden via mijn moeder. Wat leuk allemaal. Wat ontzettend jammer dat ze nooit heeft geveulend. Ibamara is de moeder van Pascal. Ik heb Ibamara nog gereden voor de IBOP, echt een super fijne merrie. kreeg een 8 voor aanleg als dressuur paard en een 8,5 voor de galop. Hebben jullie Jobamara nog wel eens uitgebracht?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:38

Mijn Elegant x Zep ken je.:D

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:45

NatasjavE schreef:

jaaaa wie niet! Super paardje. Gaat het goed?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:46

heb nog een stukje film van Minetty onder het zadel (heel kort maar helaas)

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:48

jobamara schreef:
Heel leuk om te zien, de moeder van onze merrie en twee volle broertjes Gregor en Hertog lopen ook mee.
Zal eens kijken of ik nog iets heb. Wij zijn in 95 of 96 naar Hengelo geweest en daar is ze ster geworden, en daar heeft nog een stuk over in de paardekrant gestaan indertijd was toen helemaal verbaasd dat die belde voor een intervieuw wij zijn maar hobbyisten. Ooit 1x geprobeerd te fokken maar helaas mislukt, merrie hebben we nog steeds is van 1991.

Ha zie nu jouw vraag ja inderdaad betrapt qua boktnaam :D. Weet dat er ook nog een volle zus voor zit Ibamara daar heeft Blokland altijd mee gefokt toch. Maar wij hebben dus vanaf 93/94 Jobamara toen bij Nieneke Noordergraaf gekocht en met haar bij Blokland geweest.

Zeg als je dat artikel vind, mag ik daarvan dan een kopietje op de website zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:59

Had nog nooit gehoord van Zep , jeetje wat een zonde zo jong gestorven maar misschien was zijn doel op deze planeet klaar .

Leven er nog volle nakomelingen van hem? , wat een stempelhengst jeutje

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:04

Hmm Jobamara heeft eigenlijk heel weinig gedaan, zelf aantal x verhuisd van Wijk en Aalburg naar Bavel en nu in Strijbeek
Iedere keer weer hoop te klussen aan huis en stal dus niet uitgebracht helaas.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:07

diktrom schreef:
NatasjavE schreef:

jaaaa wie niet! Super paardje. Gaat het goed?

Ja ze gaat braaf. Zoon gaat ook braaf.

Beetje weinig tijd om veel met ze te doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:07

Rebecca schreef:
Had nog nooit gehoord van Zep , jeetje wat een zonde zo jong gestorven maar misschien was zijn doel op deze planeet klaar .

Ja ik weet in iedergeval de moeder van mijn paard Ninetty.

Zep was nog niet klaar. Daar hadden nog heel veel meer kinderen van mogen komen. Een goedgekeurde zoon was wat mij betreft welkom geweest.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 10:00

Rebecca schreef:

Ja zeker, Jobamara heeft er zowiezo een bij Hekkert leeft Minetty nog en er zullen er vast nog wel meer in leven zijn, maar de jongste zijn dan nu wel al 18! dus het zal nog een paar jaar duren maar dan zullen de laatste rechtstreekse Zeppen niet meer leven |( |( |( Hopelijk zijn er nu nog een paar merries die gedekt kunnen worden...........

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 10:01

NatasjavE schreef:
Rebecca schreef:

Ja ik weet in iedergeval de moeder van mijn paard Ninetty.

Zep was nog niet klaar. Daar hadden nog heel veel meer kinderen van mogen komen. Een goedgekeurde zoon was wat mij betreft welkom geweest.

Ja ninetty ik was in de war met Minetty. Kunanta leeft overigens ook nog.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 10:02

NatasjavE schreef:

jaaaa wie niet! Super paardje. Gaat het goed?[/quote]

Ja ze gaat braaf. Zoon gaat ook braaf.

Beetje weinig tijd om veel met ze te doen.[/quote]

Zonde! Maarja het gezin vraagt ook aandacht denk ik zo.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:05

Leuk hoor! Ik heb gisteren al zitten kijken.
Ook het filmpje van Ilex. Waarom is die nooit goedgekeurd?

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 10:05

jobamara schreef:
Hmm Jobamara heeft eigenlijk heel weinig gedaan, zelf aantal x verhuisd van Wijk en Aalburg naar Bavel en nu in Strijbeek
Iedere keer weer hoop te klussen aan huis en stal dus niet uitgebracht helaas.

Jammer althans voor de statistieken, maar het belangrijkste is dat je veel plezier aan je paard hebt, want daar gaat het toch om. Winstpuntjes zijn leuk maar het zegt ook niet alles.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:05

Wat ik al eerder vertelde dat wij 1x geprobeerd hebben om haar te dekken. Ze was toen al 17 en had wat cystes, na dekking bleef ze vuilen. De hengstenhouder belde toen het jaar erop of wij het op zijn kosten nogmaals wilde proberen had nu een kundigere veearts. Dat hebben we toen niet meer gedaan. Maar met de huidige ontwikkelingen met draagmoeders, ik ben daar niet zo in thuis. Jij wel denk ik. Als het voor jou zin heeft om dat te proberen mag dat hoor. Ik had je al een pb gestuurd denk er maar over. Klonen is wat duur :D.

Zat net nog eens te denken ik heb Pascal toen met je moeder nog op de hengstenkeuring gezien in Den Bosch