Welke zwarte hengst voor ferro x jazz merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sc1990

Welke zwarte hengst voor ferro x jazz merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 09:56

Goeiemorgen,

Het is misschien nog wat vroeg om aan hengsten te denken maar ik zal jullie even de situatie schetsen.

Ik heb een zwarte ferro x jazz merrie in training en als tegenprestatie krijg ik er een veulen uit. Of we ze nou in 2015 laten dekken of 2016 is nog een vraagteken, hangt beetje af van de progressie. Net daarom dient alles mooi afgesproken te worden met de eigenaar.

De merrie is een enorm moeilijk karakter (wat de bloedlijnen al laten uitschijnen) en meet 1m74.
Zij heeft een heel sterke en opwaartse galop maar een zwakkere draf. Haar stap is mooi ruim.
Wat ons opvalt bij deze merrie is dat zij redelijk zwak in het achterbeen is. Wij trainen hier goed en dit betert wel door aangepaste training.

Dus ik zoek een zwarte hengst (mag geen bruine zijn van de eigenaar :roll: ) met een goed karakter. (Hierdoor vallen er al veel van mijn favorieten weg). Met een sterk achterbeen en een goede draf/ stap.Onze voorkeur zal ook gaan naar een iets jongere hengst aangezien ik lord loxley (heel brave nakomelingen) had voorgesteld en deze te duur was.

Mijn ideale hengst voor haar was Fahrenheit (maar deze was bruin :roll: )
Door het sterke achterbeen en de geweldig mooie stap.
https://www.youtube.com/watch?v=LuxDoN_IcT0

Ik zoek zo een gelijkaardige hengst in het zwart.

Kunnen jullie mij helpen?

Dit is een foto van de merrie haar eerste wedstrijdje.

Afbeelding

Afbeelding

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:08

Gezien haar bloedlijn, vallen natuurlijk heel veel hengsten af.
Vreemd dat ze een minder goed achterbeen heeft? Meestal vererft Ferro juist een goed achterbeen door.
De draf van de meeste ferro's zijn op jonge leeftijd altijd minder....vaak laatbloeiers die op hoger niveau pas op gaan vallen. Maar dat achterbeen en dan het karakter zijn wel dingen om over na te denken wat je daarmee in de fokkerij doet, en of je dat moet willen.....

Ik moest gelijk denken aan broere obelisk. Deze is vrij van het bekende bloed. Het is niet direct mijn paard, maar wellicht kan het voor jou wel passen. Verder zou je eens naar Westenwind kunnen kijken? Mooi bloed, vrij van jouw hengsten en kan het karakter denk ik wel verbeteren. Of hij de draf heel erg gaat verbeteren durf ik zo niet te zeggen, maar dat is natuurlijk altijd een gok. Je zou misschien ook eens naar Spielberg kunnen kijken?

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:33

Sky_As schreef:
Gezien haar bloedlijn, vallen natuurlijk heel veel hengsten af.
Vreemd dat ze een minder goed achterbeen heeft? Meestal vererft Ferro juist een goed achterbeen door.
De draf van de meeste ferro's zijn op jonge leeftijd altijd minder....vaak laatbloeiers die op hoger niveau pas op gaan vallen. Maar dat achterbeen en dan het karakter zijn wel dingen om over na te denken wat je daarmee in de fokkerij doet, en of je dat moet willen.....

Ik moest gelijk denken aan broere obelisk. Deze is vrij van het bekende bloed. Het is niet direct mijn paard, maar wellicht kan het voor jou wel passen. Verder zou je eens naar Westenwind kunnen kijken? Mooi bloed, vrij van jouw hengsten en kan het karakter denk ik wel verbeteren. Of hij de draf heel erg gaat verbeteren durf ik zo niet te zeggen, maar dat is natuurlijk altijd een gok. Je zou misschien ook eens naar Spielberg kunnen kijken?

Een geruststelling dat hun draf op jonge leeftijd altijd minder is. Ja het achterbeen betert wel maar inderdaad ik hou er al liever rekening mee. Vooral het karakter is heel belangrijk. Ik ben gek van Furstenball en special agent d'amour maar als ik dat ga kiezen, wat voor een moeilijk dier ga ik dan creëren? Ook niet de bedoeling.

Bij mij blijft een goeie "kop" op hebben toch nog de prior dan de spectaculaire gangen. Net daarom lord loxley. Een friese merrie maakt op kortere tijd meer progressie dan haar, door het betere karakter :D terwijl de ferro er net het potentieel voor heeft..

Westenwind en Spielberg zijn ook bruin. Jammer genoeg zijn al diegene die ik een goede match vind voor haar bruin.. Maar de eigenaar wil me enkel maar een zwart veulen fokken.. (wat kortzichtig is want haar mama is een voskleurige) Obelisk en broere Obelisk, spreken mij niet zo aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welke zwarte hengst voor ferro x jazz merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:39

Totilas? :7

Mag het ook een Duitse hengst zijn?

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:41

Cayenne schreef:
Totilas? :7

Mag het ook een Duitse hengst zijn?

Totilas is een dek van €8000. Waarvan €4000 voor inseminatie en €4000 bij dracht.. Krijg dat maar eens verkocht aan een eigenaar :+ Trouwens zou hem zowizo niet opteren, zoek hengst met sterk achterbeen.

Ja mag duits zijn, Fahrenheit is ook duits ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:44

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom mag het van de eigenaar alleen maar een zwarte hengst zijn? Dat geeft geen garantie dat het ook een zwart veulen zag worden. En aangezien het veulen toch van jou zal worden, snap ik het probleem niet?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:45

Dayano? Ook een Duitse hengst. Geeft een mooi achterbeen, mooi langgelijnd, mooie ruime draf en bewegingen.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:48

Cayenne schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom mag het van de eigenaar alleen maar een zwarte hengst zijn? Dat geeft geen garantie dat het ook een zwart veulen zag worden. En aangezien het veulen toch van jou zal worden, snap ik het probleem niet?

Ja vind ik ook wat kortzichtig maar niets aan te veranderen. Uiteraard geen garantie want de moeder is een voskleurige Jazz dus als het een zwarte hengst is met nog ergens het voskleurige op zijn gen, kan het zelf een voskleurige zijn :')

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:53

renateeee_ schreef:
Dayano? Ook een Duitse hengst. Geeft een mooi achterbeen, mooi langgelijnd, mooie ruime draf en bewegingen.

Heb ik eens op een hengstenvoorstelling gezien en vond ik persoonlijk niet zo bijzonder.
Hoe is zijn karakter? Kan ik eventueel wel dit jaar nog eens een kijkje nemen bij den hoorn.

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:56

Dayano is misschien wel iets?
Heeft goede sterke achterbenen en mooie bewegingen.
:9

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:57

San Remo is zwart?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:58

Sir Oldenburg? Dat is de enige zwarte jazz en ferro vrije hengst die ik zo kan vinden.

San Remo is verkocht naar Engeland. Weet niet of hij beschikbaar is.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 31-12-14 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:59

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:03

Polansky is ok zwart weet alleen niet of die nog beschikbaar is

Volgensmij is die al geruind :+
Laatst bijgewerkt door danique998 op 31-12-14 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:03

danique998 schreef:
San Remo is zwart?

San Remo is volgens mij niet meer beschikbaar?

Wat denk je van El Capone? Zwart en drie goede gangen. Heb hem toevallig nog gezien tijdens de hengstencompetitie in Ermelo. Stond hij met meer dan 90 punten bovenaan geplaatst als ik het goed heb.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:06

Ja San Remo is niet meer beschikbaar, ook al aan gedacht :D

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:11

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:11

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:13

Cayenne schreef:

Hier nog een die het erg raar vind dat er alleen maar een zwarte op mag. Het veulen is toch voor jou, dus als jij dan een bruine wil, waarom doet die merriehouder daar zo moeilijk over?

misschien heeft die man in het achterhoofd dat als het veulen idd een zwarte is, dat hij die wil proberen over te kopen? Zou namelijk eigenlijk de enige verklaring kunnen zijn dat hij perse zwart wil.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 31-12-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:13

KellyLytsa schreef:
danique998 schreef:
San Remo is zwart?

San Remo is volgens mij niet meer beschikbaar?

Wat denk je van El Capone? Zwart en drie goede gangen. Heb hem toevallig nog gezien tijdens de hengstencompetitie in Ermelo. Stond hij met meer dan 90 punten bovenaan geplaatst als ik het goed heb.

El Capone spreekt me wel aan! Hoe zou zijn karakter zijn? even googelen

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:15

xxCYNNxx schreef:
Cayenne schreef:

Hier nog een die het erg raar vind dat er alleen maar een zwarte op mag. Het veulen is toch voor jou, dus als jij dan een bruine wil, waarom doet die merriehouder daar zo moeilijk over?

Ja aangezien het wel de naam draagt van haar stal, het achtervoegsel. Ook bij elke wedstrijd wordt de fokker afgeroepen. Dit allemaal als visitekaartje. Niet om nadien over te kopen wat een larie is dat allemaal. Hierover zijn goede afspraken. Is niet nodig om hierover te discussiëren, het is nu eenmaal zo. Anders had ik heus geen topic gestart en gewoon voor Fahrenheit gekozen :P

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:33

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:50

Voor zwart, braaf en goedkoop in dekgeld...
Kijk eens bij het Groninger stamboek of het IHW.

Als LL al te duur is voor de eigenaar van de merrie, ga je binnen het KWPN geen geschikte zwarte hengst vinden.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:08

Je weet dat ze over het algemeen het meeste van de merrie mee krijgen he ? Een moeilijk karakter zou ik persoonlijk liever niet mee fokken Maar goed dat is een mening

Zeker als je het veulen zelf wilt houden zou ik voor een hengst gaan die duidelijk een goed en werkwillig karakter mee geeft Zou voor mij het hoofdpunt zijn in dit geval

Floret as is en zwart En staat bekend om nakomelingen met een goed karakter en werkwilligheid Wat voor mij heel belangrijk zou zijn bij een moeilijk karakter Hengst is Grand prix bij het Westfalen
http://watermolen.net/include/thumbnail ... base64,/9j

De foto is niet heel duidelijk anders moet je hem maar even googelen
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 31-12-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:18

Dayano geeft wel een heel lief en werkwillig karakter mee! Erg fijn om mee te werken.