ik ben misschien wel heel erg vroeg, maar ik ben dan ook heel enthousiast. dus ik dacht, laat ik alvast met jullie delen welke kruising wij hier verwachten! en een beetje het verhaal erachter.
wij zijn zeker geen ervaren fokkers, en doen dit dus voor de eerste keer. wij hebben thuis alleen voor de recreatie een kwpner, shetlander, en een mini ezeltje.
2 jaar geleden kochten wij een shetlander merrie (muffin) , met het plan om haar te laten dekken door onze ezel hengst, maar dit klikte echt totaal niet en hij mocht nog niet 4 meter bij haar in de buurt komen of hij kreeg al een lelijk gezicht of ze ging er achteraan. na lang wachten en toch maar hopen dat het ging lukken hebben we ons erbij neergelegd dat het niet ging lukken tussen die 2. omdat ik en mijn moeder toch wel echt graag een veulentje wilde, en we al redelijk lang hadden gewacht, besloten we toch maar muffin te verkopen (omdat we van haar geen veulen kregen, en omdat ze echt heel gemeen was tegenover de andere dieren). en besloten we een al drachtige merrie te kopen.
dit bracht ons bij mellow. onze huidige shetlander merrie.

mellow (paspoortnaam; bontje) afstamming voor ons onbekend. 4 jaar oud, 81 cm. shetlander, niet ingeschreven bij stamboek.
wij kochten haar dus met de belofte dat ze drachtig was, de verkoper verzekerde ons dat ze echt zwanger was en we haar niet hoefte te laten scannen. wij goedgelovige geloofden hem en hebben haar dus niet laten scannen (domme fout).
en zo kwamen wij er dus na zo'n 9 maanden gedacht te hebben dat ze zwanger was dat ze dit dus niet was. een flinke teleurstelling voor ons natuurlijk.toen zijn wij opzoek gegaan naar een hengstje om haar dan alsnog maar te laten dekken. toen kwamen wij uit bij dit prachthengstje ''loverboy van stal anja''.

loverboy van stal anja, ouders; keith vd hees x beauty van stal anja. 6 jaar oud, 87 cm. ingeschreven bij N.M.P.R.S
nu gingen we dus echt niet weer dezelfde fout maken en hebben haar dus 20 dagen na de dekking laten scannen, en ze was zwanger!!
en 2 maanden later om echt zeker te zijn nog een keer laten scannen, en ja hoor! hij zat er nog steeds!! mellow is uitgetelt rond 20 juni 2015. dit word dus nog wel eventjes wachten. maar wij zijn heel erg excited en benieuwd wat het wordt en ik hoop jullie er ook een beetje benieuwd mee heb gemaakt. wij zijn vooral benieuwd wat voor kleur hieruit komt. wij hopen zelf heel erg op een appaloosa of pintaloosa, haha wij zijn een grote fan van die mooie stippeltjes!sorry voor het lange verhaal! veel respect als je het helemaal gelezen hebt! en dankjewel! en natuurlijk zal ik nog een paar keer updaten hoe ver het buikje van mevrouw is. en natuurlijk zullen er genoeg fotos komen wanneer het veulentje er eenmaal is!
Ik heb alleen een moorkopschimmel als moeder.
Dat is echt een mooi paardje.