Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tienus63 schreef:Nee, een klophengst kan niet bevruchten.
Ballen van een hengst hangen niet voor niets tussen de benen, zaad moet gekoeld worden.
Bij een klophengst zal het zaad niet levensvatbaar zijn omdat het in de buik veel te warm is.
appeltaart1 schreef:Als hij gecastreerd is, is het een ruin.De verkoper zei dat de "ruin" kort voordat ik hem kreeg gecastreert was. Het zou dus ook kunnen zijn dat het geen klophengst was, maar dat hij omdat hij kort geleden gecastreerd was nog vruchtbaar was?
Hengst was trouwens ongeveer 5 jaar en is inmiddels weg

tienus63 schreef:Nee, een klophengst kan niet bevruchten.
Ballen van een hengst hangen niet voor niets tussen de benen, zaad moet gekoeld worden.
Bij een klophengst zal het zaad niet levensvatbaar zijn omdat het in de buik veel te warm is.
appeltaart1 schreef:Maar het kan dus ook zo zijn dat de handelaar waarvan ik de ruin gekocht had, dacht dat het een ruin was omdat je de ballen niet zag zitten. De handelaar heeft hem verkocht aan mij als ruin, maar toen die bij me kwam had het alleen maar hengsten streken. Ik heb hem mn merrie zien dekken en elke keer als een merrie wegging of naar buiten kwam begon die als een gek te hinniken en te doen, en hij was heel dominant. Vandaar dus de gedachte dat het een klophengst is
LadyMadonna schreef:tienus63 schreef:Nee, een klophengst kan niet bevruchten.
Euh, wij hebben het bewijs lopen dat het wel degelijk kan...
Ruin kan tot ca 8 weken na castratie nog vruchtbaar zijn.
kleine moeite groot plezier.