Ik heb vandaag een winterdeken gekocht voor mijn Tinker van 1.51. Maat 185. Lengte en breedte waren goed (lengte wel iets te lang) maar hij komt nog net niet over z'n knieën. Geen gezicht en lijkt me ook erg onhandig lopen. Wat voor dekens hebben jullie, zijn er speciale Tinker merken? Volgens zijn schofthoogte zou hij 175 moeten hebben maar die passen niet altijd omdat hij te breed is. Terwijl hij niet eens heel breed is.
Caily
Geplaatst: 16-10-14 19:22
Ik heb ook een Tinker van 1m51, cobtype. Ik heb dekens van Horseware (Amigo), Harry's Horse, Nika en een Equitheme (die is iets smal maar kan net). Zitten ook wel lang, dat heb je gewoon met Tinkers... Heb altijd maat 195 bij haar, de 185 was wat te smal, al zou het qua lengte misschien kunnen.
Amigo
Nika
ET
Laatst bijgewerkt door Caily op 16-10-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier geen dekens op, maar in de zweetdekens heb ik maat 185 voor mijn stinker van 1.53. Lengte is prima, meneer heeft een mooie korte rug, maar het nadeel vind ik wel dat de halsopening al snel wat te krap is en bij een deken die je lange tijd op doet kunnen daardoor de manen kapot worden geschuurd op die plek. Oplossing kan een quarter deken zijn misschien?
Mijn tinker x haflinger van ca 1.50 heeft Horseware dekens. Dit zijn tot nu toe de enigste dekens die netjes op haar liggen. Maat 1.90 deze heeft ze ook echt nodig qua lengte
Hmm, ik had een Amigo Lite regendeken gekocht en die vond ik aan de voorkant te krap. Zal morgen eens bij de winterdekens kijken. Maar jullie hebben geen dekens die niet tot op de knieen komen? Die Amigo op de foto hierboven van Caily hangt ook op de knieen, ik wil ze liever wat korter.
hier hebben we alleen regendekens 0 grams de merrie was +/- 147 die had een 165 de ruin is rond de 160 en die heeeft een 185 bij de zijn van het merk Weatherbeeta
Caira
Geplaatst: 16-10-14 22:32
ik heb quarter dekens, veel fijner en een veel betere pasvorm!
Ik heb nog nooit eerder van Quarter Dekens gehoord *slaat het even op* Devin heeft Bucas Bigneck dekens omdat alle dekens hem te krap op de borst/nek waren. Het is een duurdere deken Maar dat is wel een deken die lang meegaat. Devin heeft altijd in een kudde gestaan, nu staan ze helaas nog Maar zn drietjes............Maar ondanks dat heeft zijn oude deken het 4 winters volgehouden!! *kanttekening, de meeste dekens van de paarden in de kudden hielden het max. 1 winter vol*
Dott
Geplaatst: 17-10-14 06:28
Zac is een kruizing, maar ook wel wat breder. Ik heb met zijn 1.44 wel maar 185 nodig. 175 is echt te krap. Heb de pagony van Divoza, die zit perfect, alleen wel wat aan de lange kant. maar ach daar stoor ik me niet zo aan en hij ook niet geloof ik
Harry's Horse past hier perfect, grappig dat dat zo'n verschil kan uitmaken! Nigel heeft ook niet zo'n zware hals en brede borst, dat scheelt natuurlijk wel.
Het ligt er ook aan welke maat je neemt, HH 185 kreeg ik ook niet dicht, 195 wel
sanne1992
Geplaatst: 17-10-14 09:37
Ik heb de bucas smartex (nou is mijn tank wel 1.66m en aardig breed) heb hiervoor dan ook maat 195, net dit jaar een regen deken van shires gekocht, maat 205 deze past ook perfect.
Heb geen foto van hem met deken, maar hier wel even een foto van hem. Kan je zien hoe breed hij is.
Mara2000
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-14 11:26
Poeh, zoveel Tinkers zoveel dekens. Hebben jullie toevallig ook foto's? Ik heb een Pagony regendeken en die past goed, ga straks nog even kijken hoe lang hij is. Zou graag een foto van die Bucas bigneck zien want daar had ik ook al naar gekeken. Laat die de manen wel mooi vrij? De deken die ik gisteren meenam hing echt op de manen dus die schuren, gok ik, zo af. Die quarter deken ligt ook mooi, welk merk is dat en waar koop je die?
Mara2000
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-14 11:34
Dit is trouwens mijn kanjer, om een idee te geven. Niet heel breed dus.
Ook ik ben van de quarterdekens voor mijn tinkermerrie. Stormshield of bijv bij Arthurs vandaan. Liggen echt heel mooi. Ook heb ik een bucas big neck. Die ligt ook goed (tenminste de 100 gr, de dikkere gaf na een maand of 2 wel wat schuurplekken). Voor mijn merrie van 1.47m heb ik ook 185. Kleiner is echt te klein. Ik heb zo snel geen foto, maar mijn dekens komen boven de knieen uit.