Mijn prachtige merrie Noa (Guppy x Little Boy) is naar ons idee namelijk drachtig! Vorige jaar kocht ik een dekhengst voor mijn kudde, Nooitgedacht van Veldzicht. Hij stond gewoon in de kudde en mocht dekken. Noa moest nooit veel van hem weten eigenlijk. Tot ergens in november heb ik haar nog gewoon hengstig gezien en begin december hebben we de hengst verkocht omdat hij niet goed in de kudde lag. Ondertussen is hij een goedgekeurde dekhengst bij het nmprs.
Dat was even de inleiding, dit is Noa:

Noa is een hele lieve merrie, die altijd de baas was in de kudde. De laatste tijd trekt ze zich vaak terug, is niet meer de baas en rent geen drukke rondjes meer door de wei. Ze krijgt evenveel eten als de rest, ze hebben zelfs een tijdje niet op het land gestaan maar toch word ze maar dikker en dikker. Daarnaast heb ik haar deze zomer niet meer hengstig gezien. Laatste tijd controleerde ik haar uier wel eens en deze week viel het me op dat het wel leek te veranderen. Niet meer dat strakke, maar iets meer hangen en wat dikker.

Laatst was de dierenarts er toevallig, maar die zei dat inwendig scannen nu nutteloos zou zijn omdat het veulen al veel te groot zou zijn en het beter af konden wachten. Nog een andere kliniek gebeld, met de vraag of ze ook eventueel van buitenaf konden scannen of niet. Helaas ook niet, wel was misschien een optie opvoelen met de hand of een stok, omdat mini's zo klein zijn. Dit idee stond mij niet zo aan toen ik het woord stok hoorde, ik wil graag m'n pony van binnen heel houden.

We hebben besloten het af te gaan wachten en haar goed in de gaten te houden. We weten dus dat het een laat veulen zou kunnen worden en houden hier rekening mee met eventuele voorbereidingen als ze duidelijker zal gaan tonen. Hieronder zie je haar uier, die ik toch wel anders vind dat normaal?

Commentaar/je mening mag zeker gegeven worden, maar wel graag in de zin van tips waar we wat mee kunnen! We hopen natuurlijk op een prachtig veulen en dat mensen die het leuk vinden om met ons in spanning mee af te wachten het hier leuk kunnen volgen.
die is echt wel drachtig!