hengst voor florencio x juventus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cindy1000

hengst voor florencio x juventus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:26

Hallo allemaal.
Ik zit al een tijdje wat na te denken om mijn merrie te laten dekken, volgend jaar dan zodat zij drachtig is tijdens mijn examenjaar wat mij tijd bespaart.

Over de merrie zelf:
Florencio x juventus
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/384768
Het zou haar eerste veulen worden, ze is van 2007.
Ik rij momenteel met haar M2, ik hoop volgend jaar Z1/Z2 te rijden.

Verbeterpunten:
Ik zou graag een hengst willen die groot fokt, zodat er een veulen komt die zeker de 1.72 haalt.
Hengst moet goed opwaards gebouwd zijn en een goede draf meegeven. Haar galop en stap is van zichzelf goed, galop zou opwaardser kunnen.
Ik zou wel graag een paard houden die net als mijn merrie fijn gebouwd is.
Kwa karakter is mijn merrie erg lief en welwillig. De hengst mag wel iets heet zijn, maar het liefst hou ik een lief en werkwillig karakter.

Nog 2 foto's
Afbeelding
kreeg m helaas niet recht.
Afbeelding
Foto op wedstrijd.
Meer foto's in mijn profiel. Ik zou het fijn vinden als jullie deze foto's ook willen bekijken voor een beter beeld

Alvast bedankt! En ik ben benieuwd

cindy1000

Re: hengst voor florencio x juventus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 08:51

Niemand?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:04

Hoe is het met de souplesse van jouw merrie?

En heb je nog een goede standfoto?

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:14

Elisa2 schreef:
Hoe is het met de souplesse van jouw merrie?

En heb je nog een goede standfoto?

De souplesse is redelijk goed bij haar, al zou het natuurlijk niet erg zijn als de hengst dit ook nog meegaf. Momenteel niet die moet ik binnenkort nog even maken.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 10:52

Afbeelding
Standfoto van vandaag

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:56

Poeh, ze staat wel een heel eind overbouwd. Staat ze op bovenstaande foto op vlakke ondergrond?

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:57

Bij ons op stal hebben ze uit de Florencio merrie een hele fijne Bon Bravour die erg groot is geworden gekregen. Ook de Negro die er dit jaar uit is gekomen heeft dit en ook de Chippendale. Maar deze merrie geeft heel sterk zichzelf door.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 10:58

Cayenne schreef:
Poeh, ze staat wel een heel eind overbouwd. Staat ze op bovenstaande foto op vlakke ondergrond?

Het zal niet 100% vlak zijn denk ik, ze is namelijk niet echt overbouwd, maar ze zou wel opwaardser mogen.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 12:21

Claartje23 schreef:
Bij ons op stal hebben ze uit de Florencio merrie een hele fijne Bon Bravour die erg groot is geworden gekregen. Ook de Negro die er dit jaar uit is gekomen heeft dit en ook de Chippendale. Maar deze merrie geeft heel sterk zichzelf door.

Ik heb even gekeken, maar negro lijkt me indd ook een fijne hengst, maar fokt hij ook groot?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:29

Negro zelf zal een stevig veulen brengen en misschien de maat iets vergroten maar hij geeft ook kleintjes en ze willen ook nog wel eens een kort voorbeen hebben. Ik denk niet dat hij de hengst is voor jouw merrie. Misschien is een combi Lord Leatherdale x Negro wel interessant en daarin heb je ruim keuze.

Maar als ik jou was, keek ik gerichter naar de nafok van Jazz. Die geeft elegante, goed dravende paarden met veel hoogte. Je merrie kan het karakter wel hebben, schrijf je. Ook daarin is keuze genoeg :D Kijk bijv. eens naar Johnson.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 12:36

Zelf nog niet echt aan jazz bloed gedacht omdat deze altijd vrij heet zijn, johnson zou indd wel mooi zijn.

Zou de hengst apache wat zijn ? Zit jazz bloed in en lijkt mij een erg fijn paard, wel iets aan de kleine kant.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:53

Ik denk dat je met Apache ook wel de heetste noemt die er op dit moment dekt :D

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 12:54

Dees schreef:
Ik denk dat je met Apache ook wel de heetste noemt die er op dit moment dekt :D

Haha, heet maakt niks uit. Als er maar een werkwillig veulen uit komt. Dat vind ik er belangrijk!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:56

Ten aanzien van het type dat je graag ziet in het veulen, denk ik dat je met Apache best kans maakt. Hij geeft ze zeker niet grof en zwaar. In het Noorden zie je er niet veel maar de meeste Apache nafok kan wel goed draven.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 12:59

Oke, nouja ik heb nog een jaar om hem en zijn nakomelingen in de gaten te houden. Maar de combi lijkt me persoonlijk ook erg leuk.
Iemand anders nog suggesties ?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:56

Five star zou weleens mooi kunnen passen...ik denk trouwens ook aan Jazz bloed bij jouw merrie omdat de combi Florencio x Jazz en andersom een redelijk sucsesvolle is.

Apache's nafok vindt ik erg wisselend..of hij geeft hele goede, of hij geeft ze die ook overbouwd zijn en een lang achterbeen hebben. Ik zou die gok niet wagen..Johnson gaat de halsvorm niet verbeteren..en die mag toch echt wel een stukje langer zijn. Vandaar dat ik denk aan Five star..Jazz bloed gecombineerd met Flemmingh bloed voor een fijn karakter. De hengst zelf heeft een ontzettend mooi front en 3 goede gangen, hij is alleen niet heel langgelijnd maar dat kan jouw merrie wel hebben.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 18:48

Five star is ook een gave hengst! Alleen nog niet veel nakomelingen. Kan die hengst aankomend jaar ook wel in de gaten houden! Bedankt :)

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:44

Ik zou zelf voor idd Fivestar gaan ....Apache niet ..qua type heel wisselend en heeft een iets grotere merrie nodig zie ik heel vaak momenteel ..Nog een fijne hengst Dorado ....Toch wel een stel leuke veulens van gezien inmiddels ....is zelf Krack C x Rousseau ...

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 13:56

Bedankt, ik zal die hengst ook eens bekijken

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:04

Iemand bekent met de hengst bretton woods? Lijkt me ook een erg mooie hengst met jazz bloed, en ook erg groot.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:24

Bretton Woods is een mooie hengst maar hij is röntgenologisch niet helemaal gezond. Daarnaast is hij geëxporteerd en bovendien was het dekgeld vanaf dag 1 best wel hoog te noemen. Hij heeft vast niet heel veel gedekt om deze redenen. Maar mooi is de hengst zelf zeker wel.

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... rmeur.html

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:13

Zoals je weet heb ik een veulen van Five Star lopen waar ik erg blij mee ben! Je vroeg me ook te reageren, maar ik vind het lastig om jouw merrie met die van ons te vergelijken. Wij hebben zo'n andere merrie... Wat onze merrie vooral nodig had was een betere galop en met meer knieactie bewegen, en dat lijkt FS allebei te hebben verbeterd. Ook lijkt het veulen veel balans te hebben, met name in draf en galop.

Jouw merrie lijkt idd overbouwd, zo van de foto. Maar misschien vertekent de weekheid van haar rug ook wel. Ik zou in ieder geval op zoek naar een hengst met een sterke bovenlijn en een fijne opwaartse beweging.

Five Star is natuurlijk wat een gok, omdat er nog niet veel van zijn nakomelingen bekend is, maar gelukkig heb je nog een jaar om hem te volgen :) Is er volgend jaar nog sperma van hem? Hij staat al in Singapore toch?

Is Dreamboy ook wat?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:26

Desperado,
Kartsevo Etoile,
Sezuan,
Sezuan is wel duur.

Vind Five Star erg tegen vallen, galop vlak, draf snel met weinig schwung..

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 10:00

Etoile vind ik ook erg gaaf zeg!

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:38

Een vriendin van mij heeft haar merrie met Enzo Ferrari gedekt. Vind dat een erg mooie hengst misschien het bekijken waard?