Het heeft mij altijd al geweldig geleken om een veulentje te fokken en ik denk er de laatste maanden veel over na. Ik heb zelf 2 merries, een tuiger (luxere uitvoering, type rijpaard) en een oldenburgse merrie. Ik twijfel nog een beetje over met welke merrie ik een veulentje zou willen fokken, alle opties zijn nog mogelijk. Ik wil dit eventueel volgend voorjaar, of het jaar daarop doen. mijn oldenburger heeft leuke bloedlijnen en staat opgenomen in het duitse hauptstutbuch, ze heeft een geweldig lief karakter. Mijn tuiger merrie heeft al een keer eerder een veulentje gehad (vorig eigenaren) en bleek een lieve moeder te zijn. Ook heeft zij hele leuke kleuren, namelijk vos met zwarte manen en witte aftekeningen (voetjes, wit bij haar staart, op haar buik etc) alleen is haar karakter wat nerveuzer en heftig. Ik neig nu wat meer naar mijn tuiger merrie en ben eigenlijk benieuwd naar mensen die een tuiger hebben gekruist met een KWPN rijpaard, en was eigenlijk ook benieuwd naar foto's. Met de zoekfunctie viel het me best tegen. Ik was benieuwd naar in hoeverre je de tuiger er dan nog in terug ziet qua bouw etc. En wat ik me ook af vroeg, (ik ben echt nog een leek wat betreft fokken) is of ik een hengst kan kiezen die haar de leuke aftekeningen en kleuren die ze heeft kan laten behouden, of iets leukers van kan maken
Het veulen zou ik willen houden en allround en voornamelijk recreatief willen gebruiken. (ben geen sportruiter)
Ter info, het is alleen nog een idee in mijn hoofd, tegen de tijd dat het zover is ga ik uiteraard veel research doen en mijn stal eigenaresse wilt dan tegelijk 2 merries van haar laten dekken zodat ze samen de wei op kunnen, en eventueel zelfs in "opfok" thuis kunnen blijven met eventueel een ouder paard er nog bij. Zij heeft ook ervaring met veulens fokken.
Ik ben benieuwd