Gezocht! Shetjes V.D. Wellsedam/V.D.Uitweg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Gezocht! Shetjes V.D. Wellsedam/V.D.Uitweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 20:38

Hallo Bokkers,

Mijn opa fokte mini en kleine maat shetjes. Omdat hij is overleden zijn alle shetjes verkocht. Ik wist hier niets van want had nog maar weinig contact met hun i.v.m. prive redenen. Ik zou dit wel graag maar werd gehinderd.

Ik ben nu opzoek naar een shetje van mijn opa omdat ik bijna niets meer van hem heb. Ik heb op mijn 3de een shetje van hem gekregen (Nardo V.D. Wellsedam - ruin) Ik zou graag in zijn voetsporen treden en ik zou het geweldig vinden als dat kon met een shetje van hem. Ik heb veel over voor een van zijn shetjes want het betekend echt veel voor mij.

Ik weet niet waar ze heen zijn gegaan. Mijn oma dacht dat ze naar de handelaar zijn gegaan maar is hier niet zeker van. Ze hebben nog 1 shetje omdat dat mijn opa's lieveling was maar die willen ze helaas niet aan mij afstaan. Mijn vader en oom willen er niets over kwijt en mijn oma is dement waardoor ze het niet meer weet.

Ik weet dat ik heel weinig info heb maat toch zou ik graag horen als u een shetje van hem heeft. U heeft hem niet persee te koop hebben staan maar vind het ook leuk als ik weet dat ze het goed hebben. Ook zou het mij leuk lijken om met alle mensen die een shetje van mijn opa hebben een fotomeeting te organiseren.

Ik hoop dat het toch duidelijk is maar als u vragen heeft mag u die natuurlijk stellen. Zovast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Animal op 21-07-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stalnaam gewijzigd op verzoek TS

LoveChamp

Re: Gezocht! Shetjes V.D Tolberg/V.D.Uitweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:50

niemand die een shetje hiervan heeft of weet te staan? Het betekend echt veel voor mij...

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:53

Hey, heb je misschien foto's? Weet je hoe oud ze zijn? Kleur? Karakter? Etc. Waar stonden ze welk dorp/stad denk dat mensen ervdan meer aan hebben! :)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:54

Google?? stamboeken?? andere shetlanderfokkers mailen/bellen?

ik denk dat je nog veel stappen kan ondernemen!! hopelijk krijg je hier een reactie zodat je verder komt! :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:59

Het maakt me niet veel uit welke ik allemaal gevonden krijg als ik maar een groepje kan vinden (hoop ik) Het liefst zou ik er een kopen.

Ze stonden met alle merrie's/ruinen en veulens op een wei. Mijn opa deed samen met een hengstenhouder en omdat mijn opa soms aan zijn limiet zat van shetjes die hij mocht hebben heten er met de naam V.D Uitweg. Zijn naam was V.D. Tolberg. Tolberg was volgens mij het gebied waar ze stonden maar weet ik niet zeker. Mijn opa heten H.A.T. de Groot Senior. Hoe die andere man heten waarmee hij samen werkten weet ik niet. Ik weet wel dat hij altijd na de zomerkeuring in Ammerzode ging. Ook naar andere maar daar mocht ik nooit met mee omdat ik te klein was en er ook hengsten waren die er in Ammerzode niet waren.

De kleuren waren de laatste tijd zwart en vos en dan in mini en kleine maat. het karakter weet ik niet maar die ik ken (met namen mijn eigenste) zijn het echte shetjes maar wel lief en bertrouwbaar.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:00

Stuur me even een pb! waarschijnlijk kan ik je verdere info geven.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:01

baszo17 schreef:
Google?? stamboeken?? andere shetlanderfokkers mailen/bellen?

ik denk dat je nog veel stappen kan ondernemen!! hopelijk krijg je hier een reactie zodat je verder komt! :)

Helaas heb ik alle stallen al gehad waar ze eventueel zouden kunnen staan. heb ookal heel wat keuringen gehad maar helaas ben ik nooit verder gekomen en ook google kan me niet helpen. Het is al een aantal jaar geleden dat hij is overleden. En de kans word steeds kleiner dat ik er een vind. En die shet die we nog in de familie hebben mag ik niet ivm de prive reden....

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:19

Dank zij een lieve bokker weet ik iets meer. Ik heb nu 3 namen.

Wahtamin van den Uitweg is geboren in 2005. Ik heb ook de namen van de moeder en de moeder van de vader. Deze zijn:
M. Jessica van den Uitweg
MV. Excellent van den Uitweg

De kans is groot dat deze van mijn opa zijn geweest en vooral de laatste 2 namen. Wahtamin is (denk ik) wel bij mijn opa geboren maar weet niet of hij daar is gebleven maar ik denk van wel.

Hopelijk kom ik nog vele shetjes tegen en hopelijk een die te koop is.

Nogmaals heel erg bedankt ben erg blij met deze 3 namen :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:23

Misschien kan je nog eventjes contact opnemen met de mensen van de website misschien hebben hun meer info voor je? Wie weet zijn 1 van deze wel te koop..?

Geen dank hoor! Ik zag het staan dus help ik je graag! :P

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:26

Jaa ga ik ook doen :) Of ze de M en MV hebben is de vraag maar wil wel graag een merrie zodat ik ver kan waar mijn opa gestopt is :) Want mijn ruintje (Nardo staat op mijn profiel) komt uit 1998 en ook niet meer de jongste helaas. En met een merrie blijf ik toch altijd wat van mijn opa hebben :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:32

Inderdaad! ik hoop dat hun je verder kunnen helpen :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:33

Ik ga morgen even contact op nemen met ze denk dat ze er nu niet meer zo heel blij mee zullen zijn xP

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:35

Pb Kentaro is hier op bokt. Haar pony heeft Excellent geloof ik als vader.
Misschien weet zij waar hij is/of die nog.leeft.
Wellicht dat de shetfokker waar ze staat meer weet.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:40

LoveChamp schreef:
Ik ga morgen even contact op nemen met ze denk dat ze er nu niet meer zo heel blij mee zullen zijn xP

Nee dat denk ik ook niet! Ik ben heel benieuwd :P

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:29

In de database van het NSPS staan 319 Tolberg shetlanders.
De meeste uit de jaren 80/90 maar ook enkele jongere pony's. Voor zover ik heb gekeken is de jongste Tolberg pony geboren in 2013, maar inmiddels overleden.

Verder zijn er 179 pony's met de stalnaam v.d. Uitweg of v. den Uitweg. De jongsten geloof ik ook uit 2013. Ik weet natuurlijk niet of al deze pony's ook door jouw opa gefokt zijn.

Je zou trouwens ook contact op kunnen nemen met Tolbergfan hier op bokt. Zij heeft geloof ik een Tolberg nakomeling, misschien dat zij je kan helpen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:35

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 10:51

Heel erg bedankt :) Wat is de naam van de Tolberg fan?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:02

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:59

Ik heb nu al me shetlanders verzameld en die ga ik nu doorspitten.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 13:27

Hee bokkers,

Ik ben nu met mijn 2de shetlander bezig en heb een hele leuke ontdekking gedaan. Ik kijk nu in nr 8 sept 2013 een kwam dit tegen bij prominenten parade
Afbeelding
Narco v.d. Uitweg is de vader van mijn shetje Nardo v.d. Uitweg

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:57

Stal van den Uitweg fokt nog steeds, en is al vanaf het begin in eigendom van de familie van Hemert uit Bruchem. Zij zijn dus niet van je opa. Dhr van Hemert is ook jurylid bij het NSPS.
Wellicht kan je hen contacten? Ik heb wel een emailadres (PB)?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:00

Orlandy schreef:
Stal van den Uitweg fokt nog steeds, en is al vanaf het begin in eigendom van de familie van Hemert uit Bruchem. Zij zijn dus niet van je opa. Dhr van Hemert is ook jurylid bij het NSPS.
Wellicht kan je hen contacten? Ik heb wel een emailadres (PB)?

Mijn opa deed samen met v.d. Uitweg. Er zijn shetjes die v.d. Uitweg heten maar wel van mijn opa zijn geweest. De merrie's die werden gedekt werden ook door v.d. Uitweg gedekt. Nardo v.d. Uitweg was wel van mijn opa maar nu al 13 jaar van mij.

lissy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:14

wahtamin van den uitweg staat nu op stal lagevorst bij fam van driel hij is geboren bij meneer a.d./r.c. v hemert hij staat toevalling in de shetlandpony (stamboekblaadje) is een vos.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:18

lissy1978 schreef:
wahtamin van den uitweg staat nu op stal lagevorst bij fam van driel hij is geboren bij meneer a.d./r.c. v hemert hij staat toevalling in de shetlandpony (stamboekblaadje) is een vos.

Weet u ook in welk nummer en van welk jaar die staat. Ik ben pas bij boekje 5 op het moment

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:25

het is van de uitweg en niet van den uitweg