Helaas moest Teake ingeslapen worden
Teake krijg een tijdje geleden een hele dikke knie, dierenarts er bij gehaald conclusie; de veulenziekte.
Hier een kleine beschrijving wat de veulenziekte inhoud:
Veulenziekte of polyarthritis is een aandoening waarbij één of meerdere gewrichten van het veulen infectieus ontstoken (=besmet met een bacterie) zijn. Afhankelijk van de ernst en het type van de aandoening is de ontsteking gesitueerd in de gewrichtsvloeistof (synovia), het kraakbeen, bot of een combinatie hiervan. De ontsteking in de gewrichten veroorzaakt veel pijn maar kan ook blijvende schade aan het kraakbeen/ bot toebrengen. De toekomst als gebruikspaard wordt hierdoor erg dubieus.
De dierenarts schreef ik een grote dosis antibiotica voor en we moesten maar duimen dat dit goed kwam.. Een week later nog geen verbetering
Er was nog een klein beetje hoop, want het zou heel misschien iets beter kunnen worden als de wond open knapte, ook dit hielp niet. Omdat Teake de rest van zijn leven zou leven met pijn, konden wij niet egoistisch zijn en heeft Teake maandag een spuitje gekregen. Ik wil jullie toch nog even wat foto's laten zien van de 2½ maand dat hij geleefd heeft.Op 12 April werd Teake geboren.

Als snel zagen de eigenaren dat dit wel eens een mooi veulentje kon worden..

Eigenwijs was hij zeker

Teake kwam ook in uitgelicht met deze foto

Op 18 mei hebben we nogmaals wat foto's gemaakt..

Ong. twee weken terug heb ik met mijn mobiel wat foto's gemaakt toen hij in de stal stond.
Hier is ook te zien dat dat zijn rechter knie(voor hem) dik is.