De tijd van het verharen zit er weer op. De hele winter heb ik zitten denken: hoeveel grijze haren zal mijn bijna volledige witte schimmel dit jaar weer gaan verliezen??? Maar met het wegpoetsen van de vacht en paardje een stevige wasbeurt te geven was ik verast!
Het zit zo. ik kocht mijn paard 5 jaar geleden, hj was toen 13, inmiddels 18. In zijn paspoort staat: bruinschimmel. Echter toonde hij nergens bruin toen hij in bezit kwam, bij de vorige eigenaar ook niet en die had hem al vanaf zijn 5. Ik heb nog foto's uit zijn jonge jaren gezien en hij was echt een donker muisgrijs paard met een beetje wit. nu werd hij steeds witter en witter.
Met het verharen van zomervact naar wintervacht vorig jaar was er amper kleurerandering (foto's die zomervacht in mijn profiel).
Nu schrof ik mij een hoedje toen ik hem vorige maand waste. mijn mooie schimmel stond helemaal vol met stippe in de kleur vos (of bruin, maar het is zowat rossig). Hoe is het mogelijk dat een schmel op 18 jarige leeftijd vos begint te tonen?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? zal dit vos nog uitbreiden of zal het met verharen weer verdwijnen? Ik vind het stiekem wel heel erg leuk als hij nog meer vos ging tonen

Bedankt om te lezen en brandt maar los

edit: typo
), en zomers word ze weer al meer gestippeld.