Volgend jaar willen wij onze merrie gaan dekken, maar er is zoveel keuze. Misschien kunnen jullie me een handje helpen.
Info over de merrie:
Olaf x Pygmalion x Ahoy
1,69. Zwart.
Fijn karakter, werkwillig, had op het begin met de africhting moeite met galop, maar door balans te oefenen is die juist nu heel goed geworden. Zwakke punt is haar hoeven, die zijn aan de smalle kant.
Wat wil ik verbeteren?
-De draf, er zou meer ruimte en voorbeen in kunnen.
-Ik wil de maat houden, het liefst zelfs hoger. Ik zoek dus een hengst waarvan bekent is dat hij gestaag is in zijn nakomelingen qua maat. Het liefst geen jonge hengsten, dit wordt haar 1e veulen, dus weet ik niet wat ze eventueel doorgeeft, hierdoor wil ik wat meer zekerheid met een oudere hengst waarvan we een beetje weten wat hij doorgeeft. (ik weet dat het 1e veulen kleiner kan blijven maar je weet het nooit
)-Er zit tuigerbloed in, waardoor haar halsaanzet erg verticaal is, ik zou het zelf wat horizontaler willen.
-Ook al is het nooit zeker, zou ik graag een zwart of bruin veulen willen. Persoonlijk vind ik vos minder mooi.
-De hengst moet goede hoeven hebben, dit is een wat zwakker punt van mijn merrie.
Mijn doel is dus een dressuurpaard te fokken, met haar gelderse nuchterheid. En toch wat meer bloed erbij te hebben voor de sport. Het hoeft trouwens niet percé van het kwpn te zijn
Heb je dus een ideetje? Let me know! Ik ben benieuwd.
Groetjes
maar in mijn inleiding heb ik het wel goed geschreven volgens mij!

o.a. vanwege de hals en het tuigbloed
Is kleur echt zo belangrijk ?