Ik zou graag jullie advies willen hebben met betrekking tot een hengstenkeuze voor mijn merrie.
Wanliki is een 11 jarige merrie van Stravinsky x Ursus x Planeet x Uppercut.
Ze loopt op het moment nog Z2 maar het debuut ZZ-Licht staat gepland.
Paardlief is 1.70 mtr hoog.
Qua karakter is ze een merrie, maar wel top braaf. Stal is haar stal en zal ze chagrijnig zijn. Daarbuiten is er niks aan de hand. Onder het zadel is ze extreem bloederig. Wordt ontzettend snel heet.
Qua gangwerk heeft ze een ontzettend goed achterbeen en een mooi voorbeen.
Haar stap is voldoende. Zou meer souplesse mogen hebben.
Draf is extreem goed. Veel aanleg voor piaffe/passage.
Galop is goed. Mag meer bergop maar ook hier kan ze goed verzamelen.
Qua bouw is ze, helaas, overbouwd. Verder staat ze correct op haar benen. Hals is ook wat horizontaal, deze zou meer verticaal mogen staan.
Ik zoek dus een hengst die haar sterke en goede achterbeen blijft accentueren. Maar wel eentje die nakomelingen geeft die fijn de berg op lopen.
Ik heb helaas geen goede standfoto van hoe ze nu is. Wel eentje toen ze vier was toen ik haar net gekocht had. Ze is flink zwaarder geworden en qua type helemaal niet meer zo extreem bloederig als toen. Maar het overbouwde blijft ze behouden.
Verder twee rijfoto's.
Ikzelf zit te denken aan Negro bloed. Ben benieuwd hoe jullie daar tegen over staan.

Edit: Ze komt uit de Niki-stam! Even voor der moederlijn nog wat te optimaliseren.
plus ik heb het niet op vos.. Maar dat is persoonlijk.. zie liever de Chippendale, lord leatherdale..