Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Noisy schreef:Levend veulengarantie zit erbij. Dat was mijn eerste eis.
Bij iedere dekking zie je afneemt is het toch normaal dat je eerst moet betalen voordat je gebruik kan maken van de diensten van de hengst? Zo is het overal..
. Alleen bij diepvriessperma wel eens gehoord dat je per rietje moet betalen, maar dat is vaak omdat dat sperma dan zeldzaam is. Bij gewone dekkingen is het meestal gewoon gedurende het seizoen = 1x betalen. En daarna hetgeen Petraaken hierboven zegt over gustverklaringen e.d.
Dus is de vraag is zij aangesloten en is uberhaubt wel een hengstenhouder en niet gewoon een particulier die geld wil beuren met haar hengst.
Sammie schreef:Is de hengst uberhaubt wel goedgekeurd of is dit iemand die een hengst heeft en verder geen kaas van gegeten en denkt dat ie wel kan dekken?
Er is dus geen hengstenkeuring, geen rontgenkeuring of wat dan ook waar ze aan moeten voldoen. Iedereen die dus een hengst heeft mag hiermee dekken. De amerikaanse stamboeken werken volgens het sport systeem. Een hengst die het goed doet zal dekkingen krijgen, en 1 die dat niet doet dus niet of weinig. Sammie schreef:Een hengstenhouder mag idd voorwaarden stellen, maar aangesloten bij een vereniging zijn er bepalende voorwaarden vanuit die vereniging.Dus is de vraag is zij aangesloten en is uberhaubt wel een hengstenhouder en niet gewoon een particulier die geld wil beuren met haar hengst.

rina schreef:Als bovenstaande klopt snap ik het nog 1x dekken wel. Maar dan nog snap ik die regel niet. Maar dat doet er verder weinig toe.Hun dekseizoen loopt meestal tot halfweg juni.
Ik kan je maar 1 tip geven, laat je topic verplaatsen naar het westerndeel van bokt. En kijk dan eens wat de western hengstenhouders zeggen.
Leert de rest ook van
Sammie schreef:Noisy schreef:Sorry, ik zeg het verkeerd. Hij mag 1x dekken, dan moeten we wachten of ze drachtig is. Zo niet dan volgend jaar opnieuw proberen tegen gereduceerde prijs
Vind ik ook raarWaarom maar 1x dekken dan?