xxpetraxx schreef:mijn mening is:
als je wil fokken moet je een merrie met een volledig papier(goede bloedlijn etc.) gebruiken die ook klinische en röntgenologische correct is.
als je wil vermeerderen kun je alle merries wel gebruiken.
Dan ga ik nu even mijn eigen paard als voorbeeld gebruiken:
Mijn merrie heeft een prima bloedlijn (vader; Wizzerd WV, Indoctro X Corland), is röntgenologisch en klinisch volledig goedgekeurd en heeft een fijn, leergierig karakter. Maar haar moeder komt uit Engeland, en staat niet in geschreven in een stamboek dat door het KWPN erkend werd (begreep het niet helemaal, ben hier niet zo in thuis), dus mijn merrie staat in geschreven in het B-register waardoor ik geen predicaat met haar kan halen.
Wat zou je hier dan van vinden? Ze is dus een correct gezond paard met goed bloed/stamboek. Ik ben niet van plan te fokken, maar zou hier wel je mening over willen weten dan 
xSogno schreef:Vind een passende combi en of er vraag is naar het veulen of het wordt zelf gehouden ook belangrijke punten.
Ja, daar hangt het natuurlijk ook nog van af. Als je het veulen toch zelf houd is het misschien minder belangrijk dan waneer je m wilt verkopen