Nakomeling van Santano x Worenda(krack C) prijs ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeluxePB

Nakomeling van Santano x Worenda(krack C) prijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:40

Hello,

Ik probeer uit te zoeken hoeveel mijn paard nu eigelijk waard is. Hoop dat iemand me kan helpen.
Ik hou me namelijk niet bezig met de papieren :-) maar met de passie voor paarden.
Maar zou toch leuk zijn hier een idee van te hebben. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Gezien ik laatst onder men voeten heb gekregen dat ik hem gecastreerd heb :p omdat ie goed gekeurd was
als dekhengst vraag ik me nu dan af natuurlijk hoeveel hij dan juist waard zou zijn ongeveer?

Papieren staan op deze link http://www.allbreedpedigree.com/deluxe+pb

Janine1990

Re: Nakomeling van Santano x Worenda(krack C) prijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:45

Ik denk niet dat hij goed is gekeurd als dekhengst. Ik denk dat hij goedgekeurd is voor de sport.
En omdat hij geen toegevoegde waarde heeft als dekhengst.

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:58

maar wat is de waarde van deze paarden dat was de vraag? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:59

Hangt van meerdere factoren af, wat is de stokmaat, kleur, karakter. Het dier is zes, dus is hij geklasseerd? Is hij überhaupt zadelmak?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:59

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:00

Bij een ruin hangt dat alleen maar af van de kwaliteit van het paard :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:01

R12312 schreef:
Bij een ruin hangt dat alleen maar af van de kwaliteit van het paard :D

Ik ken paarden met zat kwaliteiten maar een poedersuiker. Die zijn niet zoveel waard hoor :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:14

Janine, als je bedoeld een oliebol karakter, dan heb je mijn inziens geen paard met kwaliteit. Kwaliteit betekent ook een goed interieur.

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:16

Tuurlijk is hij zadelmak, niet alleen zadelmak maar ook volledig opgeleerd! ;-) Hij is dan ook al 6jaar he!
1m72 Vos met witte bles half witte + koper staart!
Doodbraaf en werklustig onder het zadel, aan de hand schrikkerig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:17

R12312 schreef:
Janine, als je bedoeld een oliebol karakter, dan heb je mijn inziens geen paard met kwaliteit. Kwaliteit betekent ook een goed interieur.

Mmmmmm zit wat in! :P

Doe me alleen maar liever een goed innerlijk, ik neem aan dat bij een gezond paard het interieur ook wel deugt :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:19

DeluxePB schreef:
Tuurlijk is hij zadelmak, niet alleen zadelmak maar ook volledig opgeleerd! ;-) Hij is dan ook al 6jaar he!
1m72 Vos met witte bles half witte + koper staart!
Doodbraaf en werklustig onder het zadel, aan de hand schrikkerig.

Wat is 'opgeleerd'?
Wat is hij geklasseerd? Dat is veel interessanter. Al kent een paard alle kunstjes tot en met het Z2, als hij het niet geklasseerd is, zou ik de prijs er ook niet aan durven geven.
Vos is een minder commerciële kleur.

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:21

Innerlijk en interieur is voor mij toch wel het zelfde hoor?! Rare woordspeling hier zenne
oliebol? Gebruiken we ni in Belgie! Tis een paard me verborgen gebreken of tis een goed paard hier ;)

Hier is vos met wit een zeer commerciële kleur maar wat heeft de kleur te maken met de waarde van de papieren? Geklasseerd? Bedoel je dan op wedstrijd niveau?

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:23

Mijn vraag was gewoon te weten wat andere paarden in die bloedlijn ongeveer waard zijn gewoon om een idee te hebbe? Ik besef ook dat het van verschillende factoren af hangt om mijn paard te schatten maar ik vroeg me gewoon af ongeveer de denklijn? Ik ben niet van plan hem te verkopen ofzo dus... Indien dat het geval is zal ik hem wel laten schatten door een pro ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:24

DeluxePB schreef:
Innerlijk en interieur is voor mij toch wel het zelfde hoor?! Rare woordspeling hier zenne
oliebol? Gebruiken we ni in Belgie! Tis een paard me verborgen gebreken of tis een goed paard hier ;)

Hier is vos met wit een zeer commerciële kleur maar wat heeft de kleur te maken met de waarde van de papieren? Geklasseerd? Bedoel je dan op wedstrijd niveau?

Hahaha :D

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:26

toch een verschil in taal hoor :p met jullie :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:27

Volgens mij vertaald bokt 'oliebol' naar oliebol..... Hihihi :D

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:28

hahaha ja ma een oliebol is ne smoutenbol en geen paard :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:28

DeluxePB schreef:

Oliebol is censuur voor k*t. Jij hebt je censuur aan staan dus lees je oliebol waar ik k*t schrijf...

Mensen leggen vaak meer geld neer voor een zwarte, zwartbruine of bruine dan voor een vos. Dus ja, dat heeft invloed op de prijs.

En ja, het wedstrijdniveau wil ik weten. En een paard is pas geklasseerd als het winst heeft gelopen in die klasse.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:33

Een goede vos brengt nog altijd meer geld op dan een normale bruine. Een eentje met heel veel kwaliteit die nog nooit is uitgebracht brengt ook altijd nog meer geld op dan een z2 paard die net aan 204 loopt. Maar goed, ik heb het hier niet over het soort paarden die je op sporthorses ziet staan.

Ts heb je geen filmpje? Ben wel benieuwd naar 'm!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:34

Nynke1 schreef:
Een goede vos brengt nog altijd meer geld op dan een normale bruine. Een eentje met heel veel kwaliteit die nog nooit is uitgebracht brengt ook altijd nog meer geld op dan een z2 paard die net aan 204 loopt. Maar goed, ik heb het hier niet over het soort paarden die je op sporthorses ziet staan.

Ts heb je geen filmpje? Ben wel benieuwd naar 'm!

Oh ja, dat absoluut... :j

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:01

Voor mij heeft een papier maar een beperkte waarde. Goede afstamming is leuk, maar ze moeten wel goed kunnen lopen, dus kwaliteit hebben. Een mooi papier maar nog niet geschikt zijn om een B proef te lopen levert niet veel op.
Net wat janine1990 vraagt, is hij geklasseerd op de wedstrijden? Is het een paard met meer mogelijkheden dan dat hij geklasseerd is? Voor mij zou de klassering ook geen punt zijn, maar dan zou hij wel op het genoemde nivo voorgereden moeten kunnen worden.
Ik houd wel van vos met veel wit, maar het is, hier in Nederland tenminste, geen commerciele kleur, daar heeft janine1990 ook gelijk in. Loopt zo'n paard goed op nivo dan gaat de kleur weer minder tellen. Is hij dan ook nog klinisch/rontgenologisch goed?
Hoe staat hij op zijn hoeven, mooi gelijk? Geen stalgebreken, trailermak enz.
Allemaal dingen die meetellen om tot een prijs te komen.

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 00:05

voor mij hebben papieren nooit maar dan ook nooit een rol gespeeld. Gezien ik enkel kijk naar idd Mousmous hoe het paard loopt en is! ik zal volgende week een filmpje erop zetten ;-) kunnen jullie zo is zien!
Hij heeft enorm veel potentieel.bv heft hij in tegenstelling tot veel paarden, mooi zijn achterbenen op. en krijg je zijn mooie gangen die hij maakt als hij vrij loopt ook met gemak eruit onder het zadel.

Ik breng zelf geen paarden uit op wedstrijd gezien mij dit in die 18jaar nooit iets gezegd heeft.
Ik leer paarden op voor wedstrijd ruiters en daar stopt het voor mij.
Ik ben liever bezig met de paarden dan de bekers in kast. Met alle respect voor mensen die liever op wedstrijd gaan.

groetjes en bedankt alvast ik laad zo snel mogelijk en recent filmpje op

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 00:08

en is klinisch ook volledig inorde! Hoeven staan perfect! heeft nul stalgebreken, loopt mooi de van op.
Kan perfect 2weken stil staan en er gewoon terug op kruipen zonder heet hoofdig te staan! Creme van een paard alleen schrikkerig in de hand. Hij heeft iemand nodig die hem vertrouwen en rust kan geven en uitstraalt geen beginners dus

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 00:14

DeluxePB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 00:15