Tinker Dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona_D

Tinker Dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 16:16

Graag zou ik willen vragen of iemand een goede tinkerhengst voor mij merrie weet.
Zal eerst wat info geven over haar,

Jetske Friese merrie van 11 jaar. schofhoogte van 1,70
Het moet een homozygoot hengst zijn want wil natuurlijk graag een bont veulen,
Omdat Jetske een vrij grote merrie is graag geen kleine hengst 1.50 zeker!

Ik ben benieuwd want ik ben een hele tijd aan het google maar ben er nog niet uit.

Mooblie

Re: Tinker Dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:18

Wat voor iets wil je terug zien in de hengst? Denk aan de kleur van zijn bonte vacht, het karakter en dergelijke..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:24

Ik zag vandaag een prachtig paard op Animal Event, weet niet 100% zeker of het een hengst was maar volgens mij wel, zal even zoeken hoe hij heet en een site ofzo! :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:24

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:30

Ik denk dat Bing wel een fijne combinatie is voor een fries, hij is 1.65

Afbeelding

En anders heb je nog ITS Bandit, 1.64 maar wel is zwaarder gebouwd

Afbeelding

Ook homozygoot is sowieso de hengst Ryon O'Malley (dacht 1.52m), en vast nog wel meer die ik nu even niet 1-2-3 weet.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:31

Is inderdaad een leuk beest! Voldoet ook aan de eisen die je in je OP hebt staan :)
Ik ben even aan het neuzen op de bokt markt en daar staan ook wel een aantal leuke paarden tussen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:37

TS vraagt expliciet om homozygoot, dan vallen er al een heleboel af.

Ook Snowville's Kashmir en Snowville's Glenn zijn homozygoot, en ook Tolkien van de Weremere en Shenco Blue zijn homozygoot. Dan heb je nog Gentle Dazzled Sun en Woody, maar van beiden durf ik niet met zekerheid te zeggen of ze nog ter dekking staan.

Ik denk dat dit ze wel ongeveer zijn in NL :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:42

Jouw bovenste, Patrick, is inmiddels ruin. De onderste stal heeft voor zover ik weet geen homozygote hengsten momenteel.

Nogmaals, homozygoot is wel een vrij uniek iets, lijst van de hengsten die homozygoot zijn, heb ik hierboven geschreven :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:52

Ts wel eens aan barock pinto gedacht? Misschien krijg je er dan ook nog een papiertje bij.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:57

Caily schreef:
Jouw bovenste, Patrick, is inmiddels ruin. De onderste stal heeft voor zover ik weet geen homozygote hengsten momenteel.

Nogmaals, homozygoot is wel een vrij uniek iets, lijst van de hengsten die homozygoot zijn, heb ik hierboven geschreven :)

Op de bokt markt staan er ook nog een aantal die homozygoot zijn. Ik weet niet wat TS precies in de hengst zoekt ivm stambook en dergelijke, maar dat zou het lijstje wel al wat langer maken. Er zijn er echter maar enkele die dan ook nog eens groter dan 1.50 zijn

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:16

Ik heb even gecheckt, er staat op de boktmarkt geen enkele die ik niet genoemd heb :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:25

Ik volg je even.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:29

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:30

ow, dan heb ik niets gezegd :x

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:35

Ik heb er weinig verstand van tinkers maar Benson misschien? Superbraaf en allround. Loopt z2 dressuur en is 1.58m

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:32

super dat jullie met me mee denken..inderdaad bandit vond ik dus ook helemaal geweldig en ook nog in de buurt alleen is Bandit gestolen geweest en ze heeft hem nog niet terug..heel jammer wat dat was zeker keuze nummer 1 maar je weet niet hoelang het allemaal gaat duren en ik wil haar toch graag dit jaar nog laten dekken en niet te laat in de zomer ivm volgende jaar..

Ik vind Bing ook prachtig inderdaad..die ga ik morgen eens bellen en kijken hoever hij van ons af zit, we komen uit Limburg en rijden is geen probleem maar geen 200 km wil ik haar niet aandoen.
senco bleu ken ik ook zelf Cheyenne is vroeger van mij geweest en ik ken wel het karakter een beetje alleen is hij me toch te klein.
Benson ken ik niet maar klinkt ook heel goed..dressuur blijft toch wel favoriet dus klinkt goed.
Homozygoot is inderdaad vrij moeilijk vandaar dat ik jullie hulp echt nodig heb..
Ik wil haar maar een keer laten dekken en dan wil je toch een goede keuze maken.

Ik heb net even naar benson gekeken maar volgens mij is deze geen homozygoot of ik heb verkeerd gekeken..weet iemand dit??

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:48

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:50

Benson is helaas niet homozygoot. Voor de rest zal ik je straks Pb sturen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:26

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:30

bing dan ben je aan de 200 km of iedergeval in de buurt.

Voor bandit moet je even via fb op marvin arnoldussen zoeken, hij staat iedergeval dichterbij

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:20

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 08:36

Toevallig heb ik de eigenaar van Lotti ook gemaild, ben ik tegen gekomen op marktplaats ook een zeer mooie hengst.
Ik zag op de site van Bing dat hij wel altijd bont door geeft nu weet ik niet zo goed of hij nu wel of niet homozygoot is.

Bandit was echt meer eerste keuze. ook al gebeld met de eigenaar van Bandit maar die is op dit moment gestolen, ze weten inmiddels waar hij is maar ze heeft hem nog niet terug, ze weet precies wanneer hij terug komt en ben dan ook aan het bedenken of ik erop wil wachten dit omdat ik haar toch graag deze zomer wil laten dekken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:22

Bandit is "gestolen" door haar ex, die bandit toentertijd gekocht heeft. Hij beweerd dat hij eigenaar is. Wie hier daadwerkelijk eigenaar is, bemoei ik me niet mee, maarde persoon die Bandit nu heeft biedt hem ook ter dekking aan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:51

Ilona_D schreef:
Toevallig heb ik de eigenaar van Lotti ook gemaild, ben ik tegen gekomen op marktplaats ook een zeer mooie hengst.
Ik zag op de site van Bing dat hij wel altijd bont door geeft nu weet ik niet zo goed of hij nu wel of niet homozygoot is.

Bandit was echt meer eerste keuze. ook al gebeld met de eigenaar van Bandit maar die is op dit moment gestolen, ze weten inmiddels waar hij is maar ze heeft hem nog niet terug, ze weet precies wanneer hij terug komt en ben dan ook aan het bedenken of ik erop wil wachten dit omdat ik haar toch graag deze zomer wil laten dekken.

Ben zelf niet echt kapot van een kruising Tinker/Fries. Het is maar zelden dat er echt moois uitkomt.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:01

In welke regio staat Bandit nu ter dekking dan Ik had ook interesse maar vanwege zijn 'verdwijning' nog geen actie ondernomen.