Scan na 14 dagen, niet drachtig wel meteen een goed ei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chelsey88

Scan na 14 dagen, niet drachtig wel meteen een goed ei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:43

Beste bokkers!

Mijn merrie heeft 14 dagen geleden ki gehad, en vandaag de scan gehad om de drachtigheid te controleren.
Helaas was ze niet drachtig, maar zat er wel een groot ie van ruim 4,5 cm. Ze is dus weer ingespoten en krijgt vandaag weer ki.
Hebben jullie dit ook meegemaakt? Zo snel weer een groot ei?
Blijkbaar kan het dus, maar ik vraag jullie ervaring even. Omdat ik deze dierenarts helemaal niet ken en hij wat onzeker overkwam. (het was een invaller, had een afspraak met mijn eigen vertrouwde veearts).

Bedankt voor jullie reactie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:44

Jahoor dat kan. :)

knollentuin

Re: Scan na 14 dagen, niet drachtig wel meteen een goed ei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:45

Idd dat kan heel goed

Chelsey88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:53

Fijn te horen! Ik ben er allemaal niet zo bekend mee, en op internet staat allemaal een cycles van 28 dagen. Nu begrijp ik ook wel dat dat gemiddeld is en er altijd uitzonderingen zijn.. Maar 14 dagen klonk daarom heel kort :P.
Bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:55

Chelsey88 schreef:
Fijn te horen! Ik ben er allemaal niet zo bekend mee, en op internet staat allemaal een cycles van 28 dagen. Nu begrijp ik ook wel dat dat gemiddeld is en er altijd uitzonderingen zijn.. Maar 14 dagen klonk daarom heel kort :P.
Bedankt!

De cyclus begint niet op de dag van de KI he? Dus het is altijd langer dan de 14 dagen natuurlijk. Zal rond de 21 gelegen hebben.

Chelsey88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:26

Suzanne F. schreef:
Chelsey88 schreef:
Bedankt!

De cyclus begint niet op de dag van de KI he? Dus het is altijd langer dan de 14 dagen natuurlijk. Zal rond de 21 gelegen hebben.

Nee klopt.. Maar het ei is nu ook alweer groot, dus is dit ook niet dag 1 van de nieuwe cyclus. Het heeft wel 14 dagen geduurt om op hetzelfde punt in de nieuwe cyclus te komen. Maar ik ben overtuigd dat er niks geks aan de hand is, en ga vol goede moed de nieuwe ronde in!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:30

Spannend hopelijk pakt het nu wel voor je! Ik moet nu ook wachten tot de scan :):) woensdag en vrijdag gedekt (natuurlijk) en zondag wou ze niet meer dus super spannend allemaal!

Met wie dek je? :)

Chelsey88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:40

Ooooh voor jou ook spannend! Heb lang getwijfeld tussen natuurlijk en ki.
Tot ik deze hengst (Ferdeaux) zag, toen was ik meteen verliefd! Mijn merrie is een Gribaldi x Murano. En jij?
Is het je eerste veulen?

ps wat een mooie foto's heb je!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:29

Chelsey88 schreef:
Ooooh voor jou ook spannend! Heb lang getwijfeld tussen natuurlijk en ki.
Tot ik deze hengst (Ferdeaux) zag, toen was ik meteen verliefd! Mijn merrie is een Gribaldi x Murano. En jij?
Is het je eerste veulen?

ps wat een mooie foto's heb je!

Thanks, die hengst is inderdaad ook een plaatje!!

Ik heb een welsh pony (Kooihuster Samme x ster/preferent v. Orchard d'Avranches)
Ik heb altijd haar volle broertje gehad (die ook in mijn profiel staat) en daar had ik eigenlijk altijd een veulentje van willen hebben maar die is voor de sport
gecastreerd, toen kwam zijn volle zusje op mijn pad en ook super fijn bewegen alleen in de grote maat D dus moest op zoek naar kleinere hengst en wist altijd welke ik wou en die dekte natuurlijk
alleen maar natuurlijk en stond ook nog eens op 4 uur rijden in Duitsland :')

Ja mijn aller eerste veulen en voor de merrie ook dus ben helemaal :):)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:38

Zo na 14 dagen vind ik wel snel, 18 is gebruikelijker. Maar het kan prima dat ze alweer een groot ei heeft!

Nicole leuk dat ze al is gedekt, spannend nu dus!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:49

Bij mij werd geadviseerd om na 15 dgn te scannen omdat er een dubbele follikel zat en ook beiden zo'n beetje gelijktijdig gesprongen zijn. Normaal scan ik ook altijd rond de 18/19 dgn. Er zijn ook merries die nog een flinke tijd tijdens de dracht follikels blijven aanmaken, dus het kan prima.

Chelsey88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 08:34

Hier idd ook na 15 dagen scan, omdat er 2 grote follikels zaten. Maar vanwege een ongeval met de dierenarts, kwam de vervanger nog een dagje eerder. Daarom 14 dagen, toen geen dracht te zien maar wel weer een groot ei.
Morgen krijgt ze weer een scan om te zien of deze gesprongen is. Het is voor mij ook allemaal de eerste keer, vandaar dat ik het nogal spannend vind, op een leuke manier!
Begreep ook dat eventuele dracht na 14 dagen ook erg moeilijk te zien is.. Stille hoop er morgen misschien toch iets te zien is. En anders heeft het misschien deze keer gepakt.

Ben benieuwd of het bij jou is gelukt Nicole! Ritje van 4 uur valt dan achteraf best mee ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:38

14 dagen is krap om te beoordelen, 16 dagen maar meestal is het na het insemineren de eerste keer scannen op 18 dagen.
Hopelijk is je merrie snel dragend.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:26

Chelsey88 schreef:
Helaas was ze niet drachtig, maar zat er wel een groot ie van ruim 4,5 cm. Ze is dus weer ingespoten en krijgt vandaag weer ki.

Dit stukje snap ik niet, waarmee is ze ingespoten dan?

Dappere keuze, ik durfde de lijnenteelt met Gribaldi niet aan. Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Chelsey88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:17

Anoeska27 schreef:
Chelsey88 schreef:

Dit stukje snap ik niet, waarmee is ze ingespoten dan?

Dappere keuze, ik durfde de lijnenteelt met Gribaldi niet aan. Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Met een spuit die de eisprong stimuleert, en vervolgens opnieuw geinsemineerd. Ik vond het zelf ook wel spannnend, maar volgens de kenners is alleen eerste en tweede lijns een risico. Daarom toch gewaagd. Vandaag was t ei weg, nu idd na 18 dagen weer een scan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:58

Wij spuiten niet weg voor de inseminatie, maar dat zal per DA kennelijk verschillend zijn.

Ik vind 2x Gribaldi in de lijn wel een risico, maar dat is ieder voor zich.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:42

Bij mijn merrie is gespoten om de eisprong te stimuleren toen ze geinsemineerd was, vorige week woensdag.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:07

Meld me ook mijn merrie is do/ vr. geïnsemineerd het eitje is weg morgen gaan we haar ophalen en dan ook wachten op de scan.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:59

Helaas mijn merrie werd op 13 dgn na ki ook hengstig. Ik de Da gebeld die zei dat kan eigenlijk niet. De volgende dag nog hengstig en weer de Da gebeld dat ik een scan wilde zo gezegd zo gedaan helaas dus echt hengstig met een ei van 4,4 alleen de baarmoedermond was nog te strak, daar heb ik haar 2x oxytocine voor gespoten en de volgende dag weer naar het hengstenstation gebracht.
Waarschijnlijk wordt ze nu vandaag weer geïnsemineerd en dan weer wachten.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:10

Nou mijn merrie is vrijdag 22 dagen drachtig gescand (2de keer) Ze dachten dat ze eerst nog een super kleine cyste had bij de eerste scan dus 2de keer scannen paar dagen kijken of groeide, toch tweeling dracht.. Zaterdag de kleinste weggehaald en volgende week weer scannen.. Oh vind zo spannend want 30% van de merries gooien dat andere er dan ook uit en dat was mooi goed vruchtje.. Afwachten..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:11

spannend Nicole!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:19

set_elkol schreef:
spannend Nicole!

Ja super spannend! Ze zou hierna getraind worden voor de keuring maar als ze niet drachtig is zal dit erg erg krap worden om eerst weer drachtig te worden en dan nog beetje klaar te krijgen.. Pff vind zo spannend... Zie ik overal van die huppelde schatjes in topics facebook en in de wei en kan ik echt niet meer wachten :')

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:33

Ik duim voor je nicole

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:12

Hoe is het afgelopen Nicole?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:19

Ze is nog steeds dragend! *\o/* althans toen hahah incl kloppend hartje <3 over weekje of 2/3 weer scannen :D