Is Dunja drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anthemis

Is Dunja drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:58

Hoii bokkers!

Ik heb een verzorgpony. Ze heet Dunja -maar dat doet er verder niet toe- en heeft al ehh 4 veulens gehad.

Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar:
-Veulen 1: Merrie, na 2 dagen gestorven vanwege zwakheid..
-Veulen 2: Hengst -inmiddels ruin, ik ken hem-. Hij zou eigenlijk tweeling zijn maar de ander is in het vlies gestorven..
-Veulen 3: Hengst -ruin-
-Veulen 4: Hengst -ruin-. Alleen bij dit veulen had ik haar als verzorgpony.

Nu de foto's:
Afbeelding
Linkeraanzicht

Afbeelding
Rechteraanzicht

Afbeelding
Uier

Afbeelding
Uier als je doet alsof je een veulentje bent, om het zo maar te zeggen.. Er zit dus wel melk in.

Belangrijk:
Haar uiers zijn eigenlijk altijd al 'voller' door de vele veulentjes.
Haar buik geld hetzelfde x3

Wat denken jullie? Er schopt nog niks en ze is nog niet slomer ofzo, totaal niet..

dromertje2

Re: Is Dunja drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:00

Weer het zoveelste topic, 1 raad, laat de dierenarts komen, dan ben je zeker.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:05

Ik vraag gewoon wat, de dierenarts zal waarschijnlijk niet komen, dan hebben de eigenaren meer iets van we wachten wel af. Ik ben gewoon nieuwsgierig, dan hoef je me niet zo af te kappen :(

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:09

Maar de eigenaren weten toch wel of ze bij een hengst heeft gestaan?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:14

Ik zou er als de wiede weerga een dierenarts bij halen. Wat zien die uiers er raar uit. En als het wel een veulen is, moet je met deze uiers al wel degelijk wat zien/voelen.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 19:12

@SaskiaKa,
ze is gedekt in de hoop dat ze drachtig werd ja. Dus als het zo is zijn we blij want het was de bedoeling xD (ze willen een merrie en zoals je hebt kunnen lezen is dat niet gelukt :(..)

@Molfre,
Haha, komt ook een deel door de foto, in het echt zijn ze normaler. Had ik ook al gezien net. Haar uiers zijn dus altijd al voller. Maar ze zijn nu wel met melk dusja..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:16

Dit soort topic's komen als paddenstoelen uit de grond schieten.
NIEMAND kan vanaf zijn beeldscherm zien of dat dier drachtig is of niet of schijndrachtig.
Dat kan maar één iemand en dat is de dierenarts. En als je die er niet bij wilt/mag/kan halen, dan zul je toch moeten wachten tot dat er ooit wat uit komt of niet. Je kunt simpelweg vanaf een beeldscherm niet zien of er wat in zit. En daarnaast, ook al schreeuwen er hier 100 dat ze wel drachtig is, is er nog een kans dat ze niet drachtig is. (Of andersom. ;) )

Dus, kiezen of delen....

Veel succes met je leuke merrie.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 19:20

@Giolli,

zeg je dat overal of ben ik weer net als hierboven het slachtoffer :( Ik wist dat ook niet, sorry hoor.. Het kon toch zijn?!

Maar wat bedoel je met kiezen of delen??

Haha, een dankjewel van Dunja :p

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:24

dunja_11 schreef:
@Giolli,

zeg je dat overal of ben ik weer net als hierboven het slachtoffer :( Ik wist dat ook niet, sorry hoor.. Het kon toch zijn?!

Maar wat bedoel je met kiezen of delen??

Haha, een dankjewel van Dunja :p

Hoe bedoel je slachtoffer? Nee hoor. Maar ik neem aan dat je zelf ook wel kan bedenken dat mensen niet via een beeldscherm een dracht kunnen zien? Net als dat niemand vanaf een beeldscherm kan zien of een zadel past, waar een dier pijn heeft en ga zo nog maar even door.

Kiezen of delen, of je wacht af tot er wat uit komt of niet, of je laat een DA scannen. Als dat niet mag, waarom dan niet zelf betalen als je het graag wilt weten? Kost een paar tientjes maar dan weet je het zeker.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 19:28

Ohw sorry ;)

Ohh ik snap het. Thanks

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:14

Direct een DA erbij halen, zo'n uier zie ik niet vaak, spenen heb ik nog nooit zo opgezwollen gezien. Wil je niet bang maken, maar laat het eens onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:18

Muzefee schreef:
Direct een DA erbij halen, zo'n uier zie ik niet vaak, spenen heb ik nog nooit zo opgezwollen gezien. Wil je niet bang maken, maar laat het eens onderzoeken.

Idd ik zou me ook niet zorgen maken of ze wel of niet drachtig is maar idd om die uiers. Ziet er heel naar uit.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:47

Ik heb zulke spenen al eens gezien bij jonge merrie die maar 1 veulen had gehad. Dierenarts zei toen dat het niets bijzonders was. Bij die merrie waren ze ook absurd groot. Maar het was blijkbaar niet erg. Is naar mijn weten ook niet meer weggegaan.

Vind de merrie zo niet drachtig tonen maar dat zegt niet zoveel. Kun je niet zo zien helaas. Sommige merrie's zie je heel duidelijk dat ze drachtig zijn en sommigen zie je tot bevallen bijna niets.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:13

Okee thanks! De spenen zien er vooral raar uit door de foto ;) Zal vandaag nog eens proberen een goede foto te maken ;)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:17

Gewoon even een dierenarts bellen vooral voor die uiers want die zien er niet normaal uit
Dit is alweer het zoveelste topic hierover

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:33

Dat komt niet door de foto, helaas... Maar als je geen DA erbij wilt halen wil ik je aanraden hier niet verder te reageren, als alle advies in de wind geslagen wordt.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:38

Oke sorry hoor.

Ik wil er best een DA bij halen, maar dat is toch echt iets wat de eigenaar moet doen, niet?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:43

Allemachtig die spenen lijken mij er echt niet goed uit te zien en daarbij lijkt ze ook biest te druppelen.. Maar jeetje ik zou toch even de eigenaren erbij roepen en dat te laten zien, zou behoorlijk pijnlijk moeten zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:46

Ik zou de eigenaren even inlichten hierover.
Aan hun de keuze om er een da bij te halen.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:47

@Nicole,
ze drupt idd. Nou ja, als je doet alsof je een veulen bent *zegmaar*.
De eigenaar heeft het al gezien maar niks over gezegd. :( Dus ja..

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:47

Pfoe, jongens. Kan het niet iets vriendelijker? TS heeft duidelijk vermeld dat het haar verzorgpony is en dat ze dus niks te zeggen heeft over een eventuele dierenarts die zou kunnen komen. Daarom opent ze een topic, zodat ze misschien toch iets meer te weten komt. En zo niet, niet geschoten is altijd mis toch?

Ik heb geen totaal geen verstand van de dracht, dus ga er niks over zeggen :o. Ik hoop voor je dat ze drachtig is, zou leuk zijn!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:49

Ik vind de uier er ook niet normaal uit zien. Op bokt zijn genoeg foto's te vinden waarop een uier van een drachtige merrie is te zien. En deze zien er eigenlijk allemaal anders uit. Wat mij opvalt is dat de tepels opgezwollen zijn in plaats van de uier zelf!

Ik zou hier ook zeker naar laten kijken.
Ik snap wel dat het voor jou nu een beetje vervelend overkomt. Toch snap ik de reacties van andere ook heel goed. Wij kunnen jouw paard in levende lijven zijn, en dat is toch wel belangrijk als het gaat om medische dingen. Zoals je zelf al aangeeft kunnen foto's behoorlijk vertekenen!

Dat jij een DA erbij wilt halen vind ik wel echt super! Misschien kun je de eigenaar naar de tepels laten kijken, en kun je laten zien dat het normaal gesproken er anders uitziet?

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:50

Ik durf het niet te zeggen. Mijn VP heeft ook dikke uiers en een hangbuik door de vele veulens. Als er een hengst bij heeft gestaan moet je de DA gewoon laten komen. Ik vind de uiers er wel raar uitzien

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:52

dunja_11 schreef:
@Nicole,
ze drupt idd. Nou ja, als je doet alsof je een veulen bent *zegmaar*.
De eigenaar heeft het al gezien maar niks over gezegd. :( Dus ja..

Is er een hengst bij geweest?

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:52

@Arcodavella,
Dankjewel :)

@Mooblie,
Ik vind het ook wat raar als ik ze zo zie. Maar in het echt denk ik dan weer van het valt echt mee..
De eigenaar heeft het dus al gezien, maar niks over gezegd..

@Nicole,
Ja, het was de bedoeling dat ze drachtig was, maar (als ik het me goed herinner) is ze leeg gescand.