Groetjes Rosa!

Ps. Geen pony's onder de 6 jaar, en ook geen eczeem of andere problemen. We willen er geen last aan hebben, ze worden uiteraard heerlijk vertroeteld en genoeg verzorgd, gereden, enz.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

koetjeboe schreef:Marktplaats tolt.nl IJslander forum, maar ten eerste ga je de ijslanders ook rijden en heb je al ervaring met gangenpaarden.
Joolien schreef:Wat ik bij ons op stal meemaakte was dat de IJslanders(Deze kwamen ook echt uit de kudde van IJsland af) behoorlijk agressief konden zijn naar elkaar toe en daarom niet samen konden staan of alleen onder toezicht, en dan nog moesten we ze soms met bezems uit elkaar halen. Schijnt dat dit veel meer in de natuur ligt van IJslanders, dus ik weet niet of ze wel zo fijn zijn als weidemaatjes. Zou zonde zijn als je ze koopt voor de groep maar niet in de groep kunt zetten.
Klokjes schreef:Ijslanders zijn tussen de 1.30-1.45 gemiddeld, dus ja ze zijn er van 1.45 en iets groter, maar ik denk dat je het jezelf makkelijker maakt om vanaf 1.37 stokmaat te zoeken en dan een wat stevigere bouw.
Dat jullie er geen last aan willen hebben kun je nooit garanderen, ook ijslanders kunnen ziek worden en het rijden is soms net ff ingewikkelder. Als je geen ervaring met de extra gangen hebt hoef je niet vreemd op te kijken als je soms een gang "kwijt" raakt. Kwa prijscategorie zou ik rond de 4.000 euro kijken, dan heb je een doorgereden, redelijk grote, eczeemvrije ijslander die niet zo zeer geschikt is voor (ijslander)wedstrijden. Het is wel het meest gevraagde type ijslander dat je zoekt "groot, ingereden, recreatie, eczeem en probleemvrij, tussen de 6 en de 10 jaar" dat zul je ook terugzien in de prijs.
Plekken om te zoeken... http://www.tolt.nl, bij marktplaats op "ijslander" zoeken, hier op bokt markt op "ijslander" zoeken, lid worden van de groep "ijslandse paarden te koop" op facebook, google eens "ijslander stal" er staan er bijna altijd wel 1 of meer te koop. Als je het leuk vind zou je ook een weekje naar Punktur (http://www.punktur.nl) kunnen om een ijslander uit te kiezen, daar hebben ze er een heleboel. Een oproepje op tolt.nl kan soms ook helpen.
Hou er rekening mee dat je zoektoch ff kan duren er staan nou eenmaaal minder ijslanders te koop dan kwpn'ers en probeer er gewoon veel uit, ga op pad!

)