Ervaringen Shetlanderzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Ervaringen Shetlanderzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:24

Hoi Bokkers,

Ik ben op zoek naar een goed en betaalbaar zadel voor een shetlander. Het zadel dat ik nu heb heeft zijn beste tijd gehad en heeft erg harde kussens.

Ik zoek dus een nieuw zadeltje voor mijn (ouderwetse) shetlander van 24 jaar en +- 95 cm. Het liefst een kunststof zadeltje, met kussens, staartriem aanhechting en géén western model. Het liefst onder de 100 euro. Stijgbeugenriemen, stijgbeugels en singel heb ik eventueel nog. De kinderen die erop gaan rijden variëren van 5 tot 9 jaar. Ze komen met de beentjes niet onder de buik uit en qua gewicht passen ze prima. Weet iemand welke inch maat ik voor hun moet nemen?

Ik heb een beetje rondgekeken op internet en heb deze zadeltjes gevonden:

http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-Product-22178593/Waldhausen-kinder-zadel.html

http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-Product-4786955/Pfiff-Ponyzadel-met-singel-en-stijgbeugels.html

http://www.horsetopshop.com/Waldhausen-zadel-shetty-compleet

Verder ben ik nog geen leuke zadeltjes tegengekomen. Dus heeft iemand ervaringen met een van de bovenstaande zadeltjes. Of weet iemand misschien een goed zadeltje te koop?

Dusja1

Re: Ervaringen Shetlanderzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:20

Persoonlijk vind ik de wintec zadeltjes erg fijn. Ik heb een wintec 2000 15 inch voor mijn shet. Het zadel heeft een fijne suede zit en verstelbare boom. 2ehands kun je ze wel voor (wellicht iets meer) 100 euro vinden.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:05

Dusja1 schreef:
Persoonlijk vind ik de wintec zadeltjes erg fijn. Ik heb een wintec 2000 15 inch voor mijn shet. Het zadel heeft een fijne suede zit en verstelbare boom. 2ehands kun je ze wel voor (wellicht iets meer) 100 euro vinden.

Bedankt voor je reactie, ik zal er zeker naar kijken! Wat me opvalt is dat leuke zadeltjes op marktplaats snel weg zijn. Er is toch blijkbaar veel vraag naar :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:08

Ik heb een barefood boomloos drytex kids zadeltje. Erg leuk en prettig zadeltje :D
Ik zou niet voor pannekoek of iets met harde kussens gaan als er veel op word gereden

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:29

loveidefix schreef:
Ik heb een barefood boomloos drytex kids zadeltje. Erg leuk en prettig zadeltje :D
Ik zou niet voor pannekoek of iets met harde kussens gaan als er veel op word gereden

Die zag ik ook al inderdaad, die zien er geweldig leuk uit. Pannenkoek zadeltje is sowieso geen optie, kun je net zo goed geen zadel opleggen en dan heb ik het nog niet eens over de beugelophanging. Ze zal niet iedere dag gereden gaan worden. Gewoon in het weekend een half uurtje stappen en draven.

susan20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:48

Ik heb ook een barefoot boomloos drytex kids zadeltje en ben hier zeer tevreden over. :j
Maar ook het wintec zadeltje is hier populair!
http://www.horseshopinternational.nl/rastypische-artikelen/shetlander-en-pony/zadel-voor-shetlander-pony-shetlanderzadel-ponyzadel/wintec-educatief-zadel.html

Ook het Norton zadeltje was goed bevallen. Maar was het was moeilijk vasthouden door het vaste handvat. En misschien ook iets te klein voor kinderen van 5-9
http://www.horseshopinternational.nl/index.php/rastypische-artikelen/shetlander-en-pony/zadel-voor-shetlander-pony-shetlanderzadel-ponyzadel/norton-rexine-benjamin-zadel.html

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:16

Wintec is inderdaad fijn ! Ik zie dat je stich terug hebt! Die heeft eerst bij mijn pony gestaan toen heeft mijn nichtje er een wedstrijdje op gereden! Tis wel echt een lieve pony :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:24

De zadels die je zelf noemt zijn allemaal een soort pinokkio zadels. Die heb ik zelf ook en het zijn op zich goede zadels, maar als je echt best wel intensief gaat rijden, dus geen stapritjes, kan je beter voor een iets beter zadel gaan. Zelf ga ik de Wintec Kids ook binnenkort bestellen.

Hier heb je hem nog goedkoper als bij Horseshopinternational: http://www.huppa.nl/ponyzadels/9311-kid ... 14914.html

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 09:52

Eliana schreef:
Wintec is inderdaad fijn ! Ik zie dat je stich terug hebt! Die heeft eerst bij mijn pony gestaan toen heeft mijn nichtje er een wedstrijdje op gereden! Tis wel echt een lieve pony :)

Hoi ja dat klopt, hee wat leuk! Ja ze is echt een schat van een beest, een echte kinderpony! Ik ben ook heel blij dat ik haar terug heb :j

Wintec vind ik ook een fijn merk en het Wintec en Norton zadeltje zien er ook fijn uit. Ik betwijfel alleen of 12 inch wel gaat passen voor kindjes tussen 5 en 9..

Dat barefoot zadeltje is inderdaad helemaal geweldig, alleen wel een beetje prijzig, ik kan eventueel wel naar een 2e handsje kijken.

Ik heb wel deze nog gevonden, 14 inch, ik weet niet of dat groot genoeg is?
http://www.horseshopinternational.nl/index.php/rastypische-artikelen/shetlander-en-pony/zadel-voor-shetlander-pony-shetlanderzadel-ponyzadel/norton-rexine-junior-zadel-14-inch.html

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:05

Harry's Horse heeft ook een boomloos shet zadel. Kussens zijn met klittenband verstelbaar.
Heb gezocht maar kan hem niet meer vinden. Lijkt veel op junior zadel van wintec.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:17

Ik heb zelf de Norton in de winkel zien liggen. Ik was ook op zoek naar een shetlanderzadel. Ik vond het geen geslaagd ding. Hard en plat en een te smalle kunstoffen/plastic achtige boom, die volgens mij echt niet gaat passen op een shetlander.

Ik heb uiteindelijk gewoon een tweedehands merkloos vhz zadeltje gevonden die super ligt :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:43

Heb je ook nagedacht over een barefoot? Die zijn wel iets prijziger, maar dat is eigenlijk het eerste zadel van de 8 die ik gehad heb die lekker ligt en zonder staartriem blijft liggen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:47

myk_en_shant schreef:
Harry's Horse heeft ook een boomloos shet zadel. Kussens zijn met klittenband verstelbaar.
Heb gezocht maar kan hem niet meer vinden. Lijkt veel op junior zadel van wintec.

Ah oke, ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.

myk_en_shant schreef:

Ah oke dan valt die dus af

capopjekop schreef:
Heb je ook nagedacht over een barefoot? Die zijn wel iets prijziger, maar dat is eigenlijk het eerste zadel van de 8 die ik gehad heb die lekker ligt en zonder staartriem blijft liggen.

Ja daar heb ik ook over nagedacht, en als ze wat goedkoper waren was die het sowieso geworden, maar de prijs is een beetje pittig... Ik vind ze wel ontzettend leuk eruit zien!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:49

Mss kun je kijken voor een tweedehandse? Ze zijn idd wel wat aan de prijs in vergelijking met deze zadels. Maar ik ben echt fan van deze zadeltjes, op die van mij liggen ze top.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:53

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 15:00

capopjekop schreef:
Mss kun je kijken voor een tweedehandse? Ze zijn idd wel wat aan de prijs in vergelijking met deze zadels. Maar ik ben echt fan van deze zadeltjes, op die van mij liggen ze top.

Ik houd de bokt markt en Marktplaats nauwlettend in de gaten :j

Dieuwertje92 schreef:
http://www.ruitersportwinkel.eu staan leuke en betaalbare zadeltjes op!

deze site had ik al gevonden inderdaad, maar toch bedankt!

Deze vind ik trouwens ook erg schattig <3

https://www.ruitersportwinkel.eu/zadels-en-toebehoren/zadels/shet-a-pony/flexible-set-limited-edition-detail

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 18:58

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:03

15 inch is mss wel te lang voor de rug?

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:05

ik heb een kadet zadeltje:) die zit ook erg fijn :j

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:13

capopjekop schreef:
15 inch is mss wel te lang voor de rug?

Ik heb geen idee welke inch maat doorgaans voor shetlanders wordt gebruikt? Ik heb alleen maar ervaring met zadels voor paarden :)

Leukertje schreef:
ik heb een kadet zadeltje:) die zit ook erg fijn :j

Kadet zadeltjes? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zal het even opzoeken

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:11

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:15

Heb een wintec zadeltje voor onze shet. Bevalt heel goed.
Was iets van 170 euro. En ben er blij mee. Kwaliteit is toch wat beter als de hele goedkope zadeltjes
Met name kussen gedeelte en afwerking

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:22

Zinzi_jewel schreef:
Heb een wintec zadeltje voor onze shet. Bevalt heel goed.
Was iets van 170 euro. En ben er blij mee. Kwaliteit is toch wat beter als de hele goedkope zadeltjes
Met name kussen gedeelte en afwerking

Ah oke, Heb je misschien een fotootje of linkje naar dit zadel?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:31

Buitenzinnig.nl heeft het toen voor mij besteld bij waldhausen. Maar heb nog een pony zadel
Als die ook past op mn shet wil ik de.wintec wellicht verkopen ;-)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:45

Zinzi_jewel schreef:
Buitenzinnig.nl heeft het toen voor mij besteld bij waldhausen. Maar heb nog een pony zadel
Als die ook past op mn shet wil ik de.wintec wellicht verkopen ;-)

Ah oke, dan ben ik wel geïnteresseerd. Weet je misschien welke inch maat de wintec heeft?