Ik ben momenteel opzoek naar een paardje waar ik de endurance mee in kan (waar ik ook verder mee kan komen). Ik heb al gekeken naar wat arabieren maar vanwege mijn lengte (1.85) is een echt goed passend paard moeilijk te vinden. Een paar arabieren met een wat hogere schofthoogte waren helaas boven mijn budget dus momenteel spaar ik verder en ga ik ook daar eens een kijkje nemen. Maar toen zat ik te denken. Wij hebben een PRACHTIGE friese merrie, chanoeka, in de wei staan die al twee PRACHTIGE friese veulens op de wereld heeft gezet. Chanoeka is zelf 1.63 maar een echt barok type.

Haar veulens daarentegen waren echte sporttypes met lange benen, slanke bouw en mooie hals (ook met lang en vol behang niet te vergeten
). Chanoeka is liever lui dan moe niet echt de goede instelling dus maar ook dat heeft ze nog niet doorgeerft aan de veulens! Ik ben een zuivere zwarte arabisch volbloed hengst tegen gekomen en dat zou (in mijn ogen als leek) en heerlijke combie zijn met onze merrie. Wat denken jullie? Goede gok of onverstandige keus? Ik wil natuurlijk geen paard dat totaal uit verhouding is en later met de bouw lichamelijk problemen krijgt. Dit is de hengst: http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... v-h-cadaar
Ik ben heel benieuwd!
mvg romy
Je hebt een prachtige merrie en die hengst is ook echt een plaatje !