Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rekiurbeg schreef:Hoi!
Ik kan je helaas niet echt goede tips geven, maar wil wel even je enthousiasme delen! Ik woon tijdelijk in zuid Spanje en was gisteren op een hippisch evenement voor PRE paarden. Er was onder andere verkoop, keuring en een wedstrijd. De paarden die in de evenementenhal in een open box stonden voor verkoop leken daar totaal geen problemen mee te hebben. Ze waren erg nieuwsgierig naar de mensen toe, heel levendig, vriendelijk, maar ook ontspannen. Ook de paarden die moesten wachten voor de keuring stonden stuk voor stuk rustig stil, totaal niet onder de indruk van de omgeving of andere paarden. Met rijden leken ze ook wel relaxed, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring ze al hebben.
Succes met je zoektocht!
)
Airnt schreef:ik blijf het schokkend vinden dat je (zeker in nederland) haast verplciht wordt tot het verminken van je paard uit een ongegronde angst voor hengsten.
Ik werk heel veel met hengsten en ze zijn ordes van grote betrouwbaarder, voorspelbaarder en handelbaarder dan merries.
Ik heb echt veel meer merries mensen zien trappen...en ook goed hard... uit het niks...