[TI] Foto's gevraagd van tinkers/vanners "Engels" getoiletteerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Foto's gevraagd van tinkers/vanners "Engels" getoiletteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:32

Ik realiseer me dat dit vloeken in de kerk wordt, maar ik ben benieuwd of hier mensen zijn met een tinker/ vanner zijndie hun paardje hebben getoiletteerd als een sportpaard: sokken afgeschoren, manen op handbreedte, etc.

Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dit eruit ziet dus heeft iemand daar foto's van?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:02

Sportcoupe bij de manen vind ik leuk als het een beetje een pleeborstel effect heeft :j . Maar ik durf het niet zelf te doen.
Lange manen vind ik bij sommige tinkers echt mooi, maar bij sommige geeft het juist een wat suffig effect.

Kaaklijn scheer ik wel, oren alleen de uitstekende plukken.

Staart knip ik, omdat die anders te lang is. Maar ik scheer niks bij de staartwortel, past niet bij zijn brede bibs.

Sokken afscheren vind ik echt niet mooi, dat krijg je van die spillebenen onder een robuust lijf.

De twee dingen die jij benoemd heb ik dus niet gedaan :D Knippen niet, omdat ik het niet durf, dus vlecht ik ze maar.

Zo ging hij mee op wedstrijd, gewassen, gevlochten en baardloos
Afbeelding

Calanddra

Re: Foto's gevraagd van tinkers/vanners "Engels" getoiletteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:44

Bij Bart heb ik zn sokken meerdere malen geschoren (ivm mijt, niet omdat hij dan op n sportpony lijkt) en zijn zn manen nooit zo lang geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:47

Ik persoonlijk vind trouwens dat sokken toch er wel bij horen, het gaat nu redelijk goed met de mijt, dus zn sokken zijn weer flink gegroeid, eindelijk :D

Hij heeft nog wel zn sportcoupe qua manen (t wil niet echt hard groeien en als t ongelijk groeide heb ik het weer wat gelijk gemaakt), maar die sokken staan m toch veel beter dan die spillepootjes :)
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:29

Hier wel een die manenboog heeft.
(hier even niet zo strak meer, moest weer bijgewerkt)
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:03

Calanddra schreef:
Ik persoonlijk vind trouwens dat sokken toch er wel bij horen, het gaat nu redelijk goed met de mijt, dus zn sokken zijn weer flink gegroeid, eindelijk :D

Hij heeft nog wel zn sportcoupe qua manen (t wil niet echt hard groeien en als t ongelijk groeide heb ik het weer wat gelijk gemaakt), maar die sokken staan m toch veel beter dan die spillepootjes :)
[ Afbeelding ]
Dat vind ik dus ook (wat betreft de sokken). De sportcoupe staat hem goed :j

De laatste foto vind ik net wat te kort, ik vind het mooier als de manen nog een beetje vallen en rondspringen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:25

Dank jullie! Ik ben zelf niet zo van veel haar, maar vind het type (en karakter) van de tinker/ vanner wel heel leuk...Zou niet weten wat ik moet met zoveel haar :o dus ben erg benieuwd of het er acceptabel uitziet als je de boel trimt...

Meer fotos en voorbeeld heel graag!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:37

Als je een tinker wil zonder veel haar, ben je waarschijnlijk wel bijna wekelijks aan het knippen en/of scheren. Sowieso de sokken groeien als kool!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:39

Ik vind het juist heeeeeeeel mooi dat mijn paardjes baarden, sokken, manen en een enorme staart hebben. alleen de plukken die vies worden van oorsmeer knip ik weg.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:41

zimbabwe schreef:
Dank jullie! Ik ben zelf niet zo van veel haar

Maar wat zou je dan zelf willen trimmen/kort houden?

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:57

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:01

Mijn kleine tinker met haar sportcoupe
Afbeelding

Afbeelding

En niet meer mijn paard sinds begin deze maand maar toch even een foto.
Afbeelding
Hier waren haar manen net geknipt en door de vlechten die er in zaten van te voren stonden ze alle kanten op. Zij is trouwens een Vanner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:04

Calanddra schreef:
Bij Bart heb ik zn sokken meerdere malen geschoren (ivm mijt, niet omdat hij dan op n sportpony lijkt) en zijn zn manen nooit zo lang geweest.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jemig wat mooi zo die manen :oo

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:28

Wat ik niet zo mooi vind (persoonlijke smaak, valt niet over te twisten..lol) zijn vooral de sokken, de baard en de enorme manen..Ik zou hem dus graag willen opscheren bij de benen, onder het hoofd (muv de snor en tastharen uiteraard) en de manen kort, mogelijk zoals bij Bart zoals hieronder, dat vind ik erg mooi gelukt!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:56

Ik heb ook alles geschoren hoor. Heb een hekel aan haar (daarom heeft mijn nieuwe paard ook vrijwel geen haar :+ warmbloed haha). De sokken scheren moet ik zeker wel iedere maand doen, wil ik het netjes houden. Ze heeft van haarzelf enorm veel sok namelijk.
En de manen krijg ik nooit zo mooi als bij een warmbloed en de knotjes worden ook lang niet zo mooi, maargoed korter is wel makkelijker in gebruik. Lange manen moest ik iedere week opnieuw vlechten..
En die baard in de winter vond ik ook niks. Ik scheer ze sowieso in de winter dus dan gaat alles er af behalve tastharen. Oorharen scheer ik ook weg, die puilen altijd zo uit.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:12

xmarliez, waarom zou je een tinker willen als je niet van veel haar houdt? Dan kun je toch beter voor een bont paard gaan met minder beharing?

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:15

Omdat een Tinker meer is dan alleen haar en ook andere kwaliteiten heeft die ze wel graag ziet?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:17

suuzepuus schreef:
xmarliez, waarom zou je een tinker willen als je niet van veel haar houdt? Dan kun je toch beter voor een bont paard gaan met minder beharing?

Je vraagt het aan marliez, maar ik vind de paardjes heel veel voordelen en kwaliteiten hebben, maar hou gewoon niet van haar..karakter, maat, hardheid, temperament, robuustheid...helemaal leuk! Alleen dat haar..grrr

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:29

suuzepuus schreef:

Ik wilde ook geen tinker maar ik verzorgde deze paarden al 5 jaar dus ben er van gaan houden. Niet van hun uiterlijk maar wel van hun 'persoonlijkheid'. Ondertussen heb ik er een verkocht omdat ik daar het perfecte huis voor heb kunnen vinden en daardoor heb ik nu wel mijn droompaard kunnen kopen. Een paard zonder behang die gelukkig ook niet bont is! :D
Soms gaat het gewoon anders dan gedacht. Mijn kleine tinker gaat ook nooit en ten nimmer weg, dat paard is echt goud waard en daar hou ik zo zielsveel van.
Gelukkig doe ik haar veel plezier door haar sokken er af te halen. Ze heeft vanaf de eerste seconde aangegeven het heerlijk te vinden zonder die zware, snel onder de modder zittende haren op haar benen. En ach, die manen en baard, daar merkt ze niks van :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:34

Ik heb gewoon gezworen dat als ik ooit de Shire over koop die ik een hele tijd gereden heb en van een vriend is, al het behang eraf gaat, en de manen ook kort gaan.
1,95 m paard met spillebeentjes (nahja, hebben toch nog een grof beenwerk, maar minder natuurlijk) en sportcoupe, a-ma-zing.

Ik heb jammer genoeg geen foto's van 'sportlook tinkers' maar ik vind het echt mooi uit zien!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:41

Ik vind het persoonlijk bij Bart ook niet zo misstaan omdat hij zo luxe gebouwd is. Bij een brede tinker vind ik echt sokken horen. Wij hebben ook een grote stevige tinker op stal gehad waarbij de sokken eraf waren geschoren ivm mijt, maar dat stond toch heel wat minder dan bij Bart bijv :=

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:54

Ik heb ook nog n ander tinkertje gehad, n cob van 1.37m. Wel al wat steviger dan Bart, vind het dan toch ook wel minder staan zo zonder sokken :P Maar hij had en last van de mijt plus heel erg van zn gigantisch dikke vacht, dus dan maar alles eraf :) en ook hij heeft nooit echt hele lange manen gehad.
Afbeelding

En dit was die grote tinker bij ons op stal, hier waren zn sokken net n paar dagen daarvoor geschoren:
Afbeelding

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:35

ik heb vele fotos en zal ze vanavond plaatsen
van mega behang naar sportkapsel.
van sok naar geen sok.

manen.
sokken
baardharen.

Ik manen groeien als koolen spaar voor goed doel zodat ze pruiken van kunnen maken.

wordt vervolgd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:59

Hier ook geen voorbeelden, gelukkig!
Ik vind het spuurlelijk :Y)
Een tinker met sokken en lange manen is gewoon een sprookjespaard <3 Een tinker zonder sok vind ik ineens veel meer het lompe-knol gevoel uitstralen. De verhoudingen zijn ineens totaal verloren zonder sok. Zo'n breed lijf en daar die spillebeentjes onder, vreselijk :=
Daarnaast hebben sokken een heel belangrijke functie; sokken voeren regenwater af, stoten modder af en zorgen dus dat de gevoelige huid en koten schoon en droog blijven. En geschoren haar kan gaan irriteren. De sokken zijn namelijk van stugger haar dan de rest van de vacht en dat kan behoorlijk jeuken als het terug groeit.
Nee, ik vind het echt vreselijk zonde. Koop dan een andere koedbloed of een kruising tinker, die hebben al minder haar en vaak met het karakter van een tinker. Wat trouwens echt niet altijd zo trouw en rustig is hoor, die van mij is een arabier in tinker-outfit :=

Scheren tegen mijt heeft trouwens totaal een zin. Mijten zitten namelijk niet in de sokken maar onder de huid. Drie keer met de voeten in een emmer met sebacil en de mijten zijn weg ;)

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:43

Dat ben ik toch niet geheel met jou eens hoor. Mijn merrie heeft zulke dikke sokken, dat ik überhaupt nooit met water tot de huid kan komen,ook niet als ze in een emmer staat. Haar sokken zijn zo vet bij de huid dat het water afstoot. Dus als het echt niet anders meer kan, dan gaan de sokken eraf en kan ik wel Tot de huid komen. Maar mijn voorkeur heeft weelderig.