Een week geleden hebben we dan toch echt geconcludeerd dat Fay (mijn verzorgpony) drachtig is. In eerste instantie leek ons dit niet mogelijk aangezien onze eerste gedachten was dat er helemaal geen hengst bij haar in de buurt was geweest en ze eigenlijk dit voorjaar gedekt zou worden en dit dus niet in de planning stond. Toch vond ik haar de afgelopen maanden ongewoon dik worden. Dus toch maar even bij de eigenaar laten zien. Ook hij begon te twijfelen. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat er toch wel twee hengsten bij haar hadden gestaan. Twee halfbroertjes van haar. Deze zijn eind juni 2013 gecastreerd. Net een paar maanden te laat dus. Vandaar ook de twee namen in de titel van het topic. Maargoed, het kwaad is dus al geschied. Niet dat het veulen minder welkom is hoor!! Ik kan niet wachten tot het er is! Ik hoop alleen dat het veulen gezond is! Ze is dus gedekt door één van haar eigen halfbroertjes. Hopen dat dat goed gaat.
Dan komen we nog bij punt twee. Ik heb werkelijk geen idee wanneer het veulen zal komen. Het is Fay haar eerste veulen dus wat dat betreft weet ik ook niet hoe ze zich komende tijd zal gaan gedragen. Ook ik heb geen ervaring met drachtige merries. De eigenaar natuurlijk wel. Freddie en Felix, de twee halfbroertjes hebben tot juni 2013 ruim de kans gehad haar te dekken. We denken dat ze rond eind mei zal gaan bevallen maar wil graag jullie mening horen. In welke maand worden over het algemeen de meeste veulens geboren?
Dan heb ik nog wat vraagjes aan jullie over wat ik haar moet bijvoeren eventueel en hoeveel??
Ook vroeg ik me af hoeveel beweging ze het beste kan gebruiken??
Als iemand mij wat handige tips kan geven wat betreft dit alles zou dat erg fijn zijn!
Ik heb echt zero ervaring.
Ook zal ik regelmatig wat foto's posten van haar buikje en de uiers. Hoop dat jullie me dan kunnen helpen met het bepalen van haar status!
Foto van dikke mama Fay (Gemaakt op 4 maart 2014)

Foto's van de twee mogelijke vaders volgen nog.
Groetjes Jitske
het beste kan je nu wel een merriemuesli of merriebrok bij gaan voeren. En ik denk ook dat ze voor mei drachtig is aan de hand van de buik, ze is niet hoogdrachtig.