Hoop dat ik dit bericht op de juiste plaats post
En heb gekeken naar actuele topics die hierop aansluiten maar niet gevonden, mocht ik iets hebben gemist dan hoor ik het graag.Voor ons gezin (moeder en 2 zoons van 8 en 11) zijn wij ons aan het oriënteren op een fijn braaf familiepaard. Eigenlijk is de keus wel gevallen op een tinker, maar niet zo'n kleine omdat ik al redelijk groot ben (1,75) en mijn jongens op den duur ook best groot zullen worden.
Het liefst zoek ik dus naar:
- een tinker van minimaal 1,60 m, echt het barokke type,
- leeftijd en geslacht maakt me niet zo uit
- een braaf betrouwbaar niet schrikkerig paard.
- voor wat lichte ressuur in de bak en verder lekkere buitenritten, knuffelen, tutten en spelen.
Ben nog nergens wezen kijken alleen veel op internet gezocht en kom dan wel wat handelsstallen tegen maar weet niet zo goed of ik daar verstandig aan doe. En wil voor ik echt ga kijken goed geïnformeerd zijn op waar ik op moet letten. Heb in het verleden al een pony gehad dus ben niet helemaal blanco.
We hebben geen haast, liever wat langer zoeken dan iets kopen waar zowel wij als het paard niet blij van worden.
Wat ik dus graag van jullie als advies zou willen hebben is:
- Waar zou ik goed kunnen kijken voor een geschikt paard?
- Waar moet ik echt op letten bij de aanschaf van een tinker? Zijn er rastypische gebreken?
- Wat is de prijsklasse denken jullie dat realistisch is voor wat wij zoeken? (vind het geen probleem om naar waarde te moeten betalen)
Alvast ontzettend bedankt voor jullie adviezen!
Vriendin van mij rijd hier op een tinker van 1.42 en zij is zelf 1.80 Past ook nog
Heb TS daarover al pb gestuurd....
)
flinke meid