Kleinere pony hengst voor Valk welsh NWR merrie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Kleinere pony hengst voor Valk welsh NWR merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:18

Ald Feart's Mierela het is het volle zusje van mijn vorige pony Special, ze is een Kooihuster Samme x ster mv. Orchard d'Avranches.
Het is een valk welsh nwr merrie die op dit moment veel te zwaar is en zo uit het land komt.

Het is een merrie met een hele goede bovenlijn, veel beweging, mooie ruime stap en zeer sterk en krachtig motor achterin hals had van iets meer lengte mogen zijn, tevens is ze iets aan de maat en zal ze de E wel aantikken. (moet nog laten meten)
Ik ben op zoek naar een wat kleinere (denk aan 1.43/1.44) Duitse hengst om hopelijk mooi in de D te komen, mooi sprekend hoofdje zeer sterke goede beweging en toch wel bewezen sprekende nakomelingen. Het liefst KI maar natuurlijke sprong geen bezwaar mits het kwa rijden binnen de beperken blijft (max 3/4 uur)

Het is de bedoeling om haar rond April/begin Mei te insemineren verder gaan met klaarmaken voor de keuring rond Juni/Juli en kijken of ze daar STER kan worden. Moeders heeft dit jaar al leeftijd van 21 jaar en draagt op dit moment haar 17 veulen! Zij is verschillende keren als veulen, enter twenter en 3 jarige kampioen geworden. Haar volle broertje Special was tevens goedgekeurd voor de dekdienst (nu geruind voor de sport)

Ik beschik op dit moment nog niet over beter beeld materiaal maar zal snel volgen zodra ze op stal staat, ze is dus nog behoorlijk dik, pluizig en niet in show conditie :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien was behoorlijk glad en klein stukje binnenkort beter materiaal :D

Hier een foto van haar volle broer wel in getrainde conditie:
Afbeelding

Zowel special al Mierela vader: Kooihuster Samme
Afbeelding

Uhmm ik zal vast wel wat dingen vergeten te vertellen, vragen dan hoor ik dat natuurlijk graag :D
Ben benieuwd met wat voor hengsten jullie aankomen, hengsten moeten echt niet te groot zijn! (mijn grote eis!)

Ik heb op dit moment al 1 hengst hele tijd op nummer 1 staan. Benieuwd wat jullie laten zien *\o/*

Edit: dekgeld maakt mij niet heel erg uit :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:14

Staat hier niks voor je tussen? http://www.stoeterijdubois.nl

Qua duitsbloed erg goed alleen zijn de stokmaten wel 1.47/1.48 en zie dat jouw eis kleinere is. Hoe groot is de merrie?

Anike

Re: Kleinere pony hengst voor Valk welsh NWR merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:32

Ik wilde net zeggen.. misschien eens informeren bij Marjolein? :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:37

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:46

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:50

Maar misschien wel een D die niet groot fokt? Dat kan natuurlijk ook :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:56

Wellicht, maar nieuw bloed is misschien ook wel leuk!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:58

Ook ik vind FS Mr. Right een heel goede keus!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 10:14

Fs mr Right vind ik zelf ook een erg leuk dier!! Eigenlijk hoop ik zelfs dat hij misschien al wat groter is haha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 10:15

Suelza schreef:
Wellicht, maar nieuw bloed is misschien ook wel leuk!

Precies :) hou wel van een uitdaging en bloed wat nog niet veel in Nederland is

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:19

misschien hebben ze daar op stal nog wel meer hengsten staan die niet op de site staan die wel iets groter zijn?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:24

Power and Paint zou wel heel leuk zijn! Dan heb je grote kans op een valk!
Verder vind ik Leuns Veld's Winston wel een heel gaaf dier, weet alleen dat hij goedgekeurd is voor het welsh NWR en dat het een palomino is :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:29

Power and Paint staat ook op 1,48 gemeten dus dat is voor TS geen optie :-)
Winston staat bij NWPCS ook op 1,47. Er is er één van 1,44 (en dat is dan gemeten op driejarige leeftijd, denk ik) en dat is Valentino en voldoet verder weer niet aan eisen van TS denk ik.

Ik had het al gezegd, FS Mr. Right... afhankelijk van de maat van je merrie! Denk dat ik het wel aan zou durven.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:35

Annash schreef:
Power and Paint staat ook op 1,48 gemeten dus dat is voor TS geen optie :-)

Ik had het al gezegd, FS Mr. Right inderdaad... afhankelijk van de maat van je merrie!

Dat is waar, maar zelf houd ik nooit heel erg rekening met de stokmaat van de ouders...
Wij hebben een welsh NWR E-pony die uitgegroeid is tot 1,56m terwijl zijn ouders vrij klein waren voor een D-pony ;)
Denk dat je wel meer kans hebt op een kleinere nakomeling als je er ook een kleinere hengst opzet, maar vaak is dit niet altijd het geval. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:37

Dat is absoluut waar, maar als de merrie de E-maat al aantikt en dan de vader wellicht ook nog... is misschien toch wat minder handig als ze écht in de D-maat wil blijven. Maar ik ben er ook geen expert in. :-)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:43

Ja, klopt! Dan loop je inderdaad wel een grotere risico dat je er ook een grote uitkomt!
Ben zelf ook geen expert hoor haha! Denk wel dat er iets heel leuks uit deze merrie kan komen! :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 11:26

Power and Paint is zelf een knappe hengst maar tot nu toe alle nakomelingen die ik tegen ben gekomen vallen me onwijs tegen..

Winston en Desperado vind ik beide ook mooie welsh hengsten, veulen zou eventueel wel Welsh ingeschreven worden word het NWR hengst NWR word duits WPBR :)

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:28

Ben Hur van de Leliaard , 1.42, meerdere malen Z-dressuur, mooie lichte valk, goedgekeurd voor het leven bij het connemara=stamboek. En ook nog eens heel braaf.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:35

Dank je wel, maar ben niet op zoek naar Connemara kloppen niet echt in mijn plaatje wat ik in mijn hoofd heb :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:13

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:18

Ik heb al een aantal pony's gezien van power and paint maar ik vind ze niet echt bijzonder om het maar zo te zeggen.
terwijl hij wel echt een goede sportpony is met een gaaf uiterlijk.
Fs mr right vind ik erg mooi

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:11

Gezien de merrie zou ik een Don Cariño du Bois of fs Don't worry erop zetten. Dit zijn pony's die behalve hengstenshows lopen ook bewezen hebben in de dressuursport tussen de rijpaarden. En beide hebben zich al bewezen in de fokkerij.
Beide ook zeer interessant gefokt. Zo zit er in Don Carino de beste hengsten van Duitsland, Deinhard B, Dornik B en Golden Dancer. En ook de moederlijn zit goede predikaten en sport verankerd.
Don't worry is misschien een iets ouderwetser type, maar heeft zich vooral bewezen als vader van goede Sportponys en BuCha pony's.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:39

hooffie schreef:
Gezien de merrie zou ik een Don Cariño du Bois of fs Don't worry erop zetten. Dit zijn pony's die behalve hengstenshows lopen ook bewezen hebben in de dressuursport tussen de rijpaarden. En beide hebben zich al bewezen in de fokkerij.
Beide ook zeer interessant gefokt. Zo zit er in Don Carino de beste hengsten van Duitsland, Deinhard B, Dornik B en Golden Dancer. En ook de moederlijn zit goede predikaten en sport verankerd.
Don't worry is misschien een iets ouderwetser type, maar heeft zich vooral bewezen als vader van goede Sportponys en BuCha pony's.

Ze zoekt juist een kleinere hengst Marco/Marjolein, ik denk dat de kans op een groter veulen in combinatie met beide genoemde hengsten een risico is, dat even los van de kwaliteiten van beide hengsten.

Met mr Right speel je qua maat meer op safe, je voegt weer nieuw bloed toe, waardoor een veulen ook weer interessanter wordt. Je moet alleen hopen dat hij die grote witkop niet vererft :')

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:11

Afbeelding

Hallo Nicole Romkes,

Ik ben Knedo Athos, bijna vier jaar, maar je kent mij wel.
Een vogeltje vertelde mij dat jij opzoek was naar vriendje voor je pony. Bij deze wil ik graag mijn diensten aanbieden en je pony meenemen op een romantisch avontuurtje. Mag ze al 'grotepaardenwortelsap' drinken?
Mocht je vragen hebben kun je altijd contact opnemen met m'n baasje.

Groetjes en hoefjes Athos

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:28

suelza, je zou zelf heel goed moeten weten dat de stokmaat van een hengst niet altijd bepalend is voor zijn nafok. er zijn namelijk hengsten die kleiner fokken. En dat geldt trouwens ook voor merrie's ;)