Dit is de pedigree van mijn merrie: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/357803
(hier staat nog te koop bij, maar dat is dus niet meer zo, ik krijg het alleen niet weg...)
Ik heb helaas geen echt goede standfoto van haar, alleen onderstaande onder het zadel.

Foto van 1,5 jaar geleden.
De hengst die Savanne mag bedienen moet meer front doorgeven, wat lengte in het voorbeen. Ze is 1.64 m. hoog, haar nakomeling mag wel wat groter worden. Haar stap mag ruimer, draf is goed, galop mag beter, meer sprong. Verder is Savanne een pittig ding, haar nakomeling mag iets koeler in de kop zijn. Er mag niet ingeleverd worden op werkwilligheid en looplust, er mag wel meer elasticiteit komen, meer lossigheid.
Gisteren is Savanne tijdens de ORUN beoordeeld door iemand van de hengstenkeuringscommissie, en die gaf de naar Vivaldi als geschikte kandidaat. En ja, daar zit Jazz in, net als in mijn paard, maar ver genoeg om problemen te geven. De cursusleider zei Bordeaux, maar daar gingen de haren van een stalgenoot weer recht overeind van staan. Verder zijn de namen Desperado en Dorado gevallen.
Zelf heb ik te weinig kennis van het hengstenaanbod om tot een duidelijke keuze te kunnen komen, daarom hoor ik graag jullie advies. Ik hoef niet noodzakelijk een oudere, bewezen hengst, mag ook best een jongere zijn, maar dan wel een die uit een vader komt die zich wel bewezen heeft op voornamelijk de verbeterpunten die ik hierboven al aangaf.
Brand los!
, maar hoor graag nog meer meningen.