[TI] NSvT Clinicdag 7 juni, alle koudbloeden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

NSvT Clinicdag 7 juni, alle koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 10:49

Weer een interessante clinicdag van het NSvT, aangezien 7 juni een mogelijke examendatum is voor mijn opleiding weet ik pas op het laatste moment of ik mee kan doen... Heb dan de keuze tussen een jonge Fries of een Haflinger, liefst neem ik de Fries mee om ervaring op te doen op vreemd terrein. Wie gaat er nog meer?

site NSvT schreef:
CLINICDAG
Ook op 7 juni is er weer een clinicdag, op deze dag zullen diverse onderdelen aan bod komen waarvoor u in kunt schrijven.
• Dressuur
Er zal een proefgerichte clinic zijn van Bewust Wedstrijd Rijden, door Malene Nootenboom, zelf actief in de sport tot en met Lichte Tour niveau.
U ontvangt een training in groepjes van 2 op gelijkwaardig niveau (45 minuten) bestaande uit:
• Beoordeling voorbereidingsopdracht
• Individuele aandachtspunten
• Proefgericht trainen
• Eindadvies op papier
Per deelnemer neemt Malene gemiddeld een half uur de tijd om de proef in stukken te knippen en weer aan elkaar te plakken. Losrijden gebeurt door de deelnemers zelf voorafgaand aan de training.
Tijdens de proefgerichte training wordt ingegaan op de reactie van het paard op de hulpen die de ruiter geeft en het rijden van de proeven. Uiteraard wordt dit gecombineerd met een stukje mentale training. Door middel van tips en trucs krijgt u handvaten om hier zelf mee verder te gaan.
De overige deelnemers worden ook actief bij de training betrokken. Deze krijgen individuele opdrachten om te leren observeren. Op deze manier leer je handelingen herkennen die je als ruiter/amazone zelf ook tegenkomt. De opdrachten bestaan uit vragen die beantwoord moeten worden.
Aan het einde van de dag zullen de deelnemers onder leiding van Malene de proeventrainingen nabespreken waarbij de feedback gedeeld wordt.
De kosten voor deze clinic zijn 35 euro per rijdende combinatie. Indien u wilt meekijken en leren beoordelen kunt u deelnemen aan de opdracht. Vooraf worden de aandachtspunten besproken en na afloop worden de constateringen en feedback besproken. De rijdende deelnemers mogen hier uiteraard bij aanwezig zijn, dit zit bij hun al in de prijs inbegrepen. Voor de niet-rijdende deelnemers kost deze extra training 15 euro. U dient dit vooraf over te maken op de rekening van het stamboek.

• Mennen
Het mennen met eigen koudbloed geschiedt onder begeleiding van Corne Veldjesgraaf. Je krijgt hulp en instructie en ten slotte rijdt je een vaardigheidsparcours. Ook als je weinig ervaring hebt hiermee kun je deelnemen. Corne helpt je dan vooraf met de basisbeginselen. Voorwaarde is wel dat het paard gewend is voor de kar te staan. De precieze inhoud van de training wordt bepaald aan de hand van de ervaring van de combinatie. Er is een kar beschikbaar en de duur van de clinic is ongeveer 30 minuten. De kosten van deze clinic bedragen 30 euro. U dient dit vooraf over te maken op de rekening van het stamboek.

• Springen
Tenslotte is er een springclinic, gegeven door Henk Jan Lozeman. Henk Jan Lozeman (broer van Alice Lozeman) is zelf een verdienstelijk ruiter in de spring- en eventingsport. Op het bedrijf leidt hij jonge paarden op tot het hogere werk en heeft hij op kampioenschappen deelgenomen. Ook rijdt/traint Henk Jan jachtpaarden en traint hij een team van springruiters in China, hiervoor reist hij eens in de zoveel tijd die kant op. Tijdens deze clinic worden de hindernissen rustig opgebouwd en wordt per deelnemer aangekeken tot hoe ver we kunnen gaan. U zult handige tips ontvangen over uw eigen houding en balans, maar zeker ook de souplesse van uw paard. U rijdt in groepjes van 2 a 3 in ongeveer gelijk niveau.
De kosten van deze clinic zijn 35 euro per combinatie. U dient dit vooraf over te maken op de rekening van het stamboek.

• Toiletteren
Corne Veldjesgraaf geeft uitleg over de wijze waarop men de diverse koudbloeden het best kan toiletteren. Door de verschillende paarden op zijn bedrijf en zijn activiteiten in het voorbrengen en keuringsklaar maken van verschillende rassen kent hij de fijne kneepjes. Deze legt hij u graag uit! De kosten voor deze clinic bedragen 15 euro per persoon, de clinic duurt ongeveer 45 minuten.

Opgeven voor bovenstaande clinics kan via nsvtclinics@gmail.com, vermeldt duidelijk aan welke clinic(s) u wilt deelnemen en op welk niveau. U ontvangt ALTIJD een bevestiging. Wanneer het geld niet op tijd wordt overgemaakt vervalt de plaats voor deelname.

carolina1278

Re: NSvT Clinicdag 7 juni, alle koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:14

Waar word het gehouden.. of lees ik daar nu helemaal over heen?
Zijn er stallen te huur en is er een menwagen aanwezig?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:26

In Lunteren, bij Corne op het terrein. Er zijn stallen te huur (direct via Corne) en hij heeft een menwagen beschikbaar.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:33

WenK schreef:
In Lunteren, bij Corne op het terrein. Er zijn stallen te huur (direct via Corne) en hij heeft een menwagen beschikbaar.

Dank je .. word het al iets aantrekkelijker van ;)
We gaan eens even in de agenda kijken!! Lijkt me namelijk heel erg leuk!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:43

Hmmm ik zie dat ik dan ook wel in de gelegenheid ben om te komen, ijs en weder dienende, dus als er nog mensen en paarden zijn die hand- en spandiensten behoeven... :D

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:50

Nog even een aantal vraagjes :o

Stallen liggen die op het terrein en wat zijn evt de kosten daarvan?

Ik neem aan dat er meerdere clinics gereden kunnen worden en dat daar dan wel enige/redelijke tijd tussen gaat zitten? Zit namelijk te denken aan proefgericht rijden en mennen en dan het liefst eerst rijden en dan pas mennen..

Sorry lastig persoon :+

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:28

Zet mij maar neer voor de springclinic ;) aub

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:30

Zal ik dan je camera in handen nemen als je gaat springen Angelique?

Ben sowieso aanwezig, qua paarden weet ik nog niet.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:34

Mij voor de dressuur en het mennen ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:46

Aanmeldingen echt alleen via genoemd mailadres...

De stallen zijn gewoon op het terrein. Voor meer info over de stallen kun je even contact opnemen met Corne, daar zit het stamboek niet tussen.

We gaan idd kijken om de indeling zo passend mogelijk te maken indien men aan meerdere clinics deelneemt.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:38

Leonoor schreef:
Zal ik dan je camera in handen nemen als je gaat springen Angelique?

Ben sowieso aanwezig, qua paarden weet ik nog niet.

Ja leuk
Wil jij ook wat doen samen met Silas?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:39

Ik heb opgegeven voor de dressuurclinic. Zal Corné even mailen voor een stal, dan kan ik gewoon de hele dag blijven met mijn zeikpeerd :P

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:57

cp112 schreef:
Ik heb opgegeven voor de dressuurclinic. Zal Corné even mailen voor een stal, dan kan ik gewoon de hele dag blijven met mijn zeikpeerd :P

Is er dan ook een mail adres van corne bekend? of lees ik daar over heen??

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 09:17

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:35

Lijkt me leuk. Ga kijken of dit in de planning past, het is best ver weg.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:45

We hebben even naar de aanmeldingen gekeken, maar er mogen echt meer deelnemers bij hoor! Deze clinic is dus ook open voor andere KOUDBLOEDEN en FRIEZEN....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:54

Ik heb hem gedeeld via mijn facebookpagina ;)
Ik heb er in ieder geval zin in! :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:41

Wat algemene vraagjes..

1. Is de dressuur en het mennen op gras of zand?
2. Moet je geheel in tenue met de dressuurclinic of is dat vrij?
3. waar komen de tijden te staan van de clinics..

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:48

Ik doe mee met een 5 jarige tinker!
Zadelmak, maar ik ben haar nu aan het doorrijden en ga wedstrijden met haar rijden!

Ik doe mee aan dressuur & springen :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:51

Ik ben ook nog wel benieuwd naar de tijden etc en waar dit komt te staan.

Ik heb mij opgegeven voor het springen.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:52

Ik dus met dressuur en mennen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:01

Dressuur clinic leek mij ook wel leuk, echter dacht ik dat het niet handig was omdat ik in de veronderstelling zat dat die de hele dag duurde :')
Aangezien je ook gaat meekijken etc...

Ach hij zak vast nog wel een keertje komen.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:26

Wanneer komt de dagindeling online ergens. Heb nl ook nog andere dingen en kom enkel voor de springclinic en zou heeeel graag willen weten hoe laat dat ongeveer is

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:28

soms wordt ik zo moe van mezelf,
ik kom er net achter dat ik wel heel braaf het startgeld heb overgemaakt, maar dat ik ben vergeten mijn naam er bij te vermelden :(.
Dus maar even snel een mailtje gestuurd...

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:35

Word in ieder geval lekker temperatuurtje.. >27 graden.. hopelijk kunnen we ze erna ook even lekker afspuiten..

Hier ook benieuwd naar de tijden..