Telleurgesteld in de KWPN organisatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lars_Alida

Telleurgesteld in de KWPN organisatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 19:43

Koude douche voor KWPN.

Begin februari 2013 hebben wij om helaas gezondheidsredenen ons springpaard moeten verkopen.
Gelukkig goed tehuis voor haar gevonden,en keurig alles wat met dit paard te maken had afgezegt.
Het blad in de Strengen bleef in de bus vallen,niet dat we ooit om dit blad gevraagt hadden ,maar goed.
Schets mijn verbazing dat het in 2014 gewoon nog steeds kwam.
Telefoontje er aan gewaagt,blijkt dat er niets bekend is van een afzegging.
En hebben ze gewoon weer 110 euro van onze rekening gehaald.
Nu moeten we er maar op vertrouwen dat ze over een jaar dezelfde truck niet weer uithalen.
Sorry KWPN jullie krijgen echt een hele koude douche van ons.

Lindaonline

Re: Telleurgesteld in de KWPN organisatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:47

Heb je geen uitschrijvingsbevestiging gekregen (gevraagd)?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:49

Op het moment dat jij het paard op je naam laat zetten bij het KWPN, word je lid. Met dat lidmaatschap krijg je het blad In de Strengen gratis (je lidmaatschap is 110 euro per jaar). Ook al verkoop je je paard, je lidmaatschap dien je zelf (op tijd en volgens mij voor eind november) schriftelijk op te zeggen. Alleen het melden dat je paard verkocht is is niet voldoende, alleen dat de nieuwe eigenaren het paard op hun naam laten zetten is ook niet voldoende. Deze voorwaarden staan ook allemaal op de site van het KWPN. Het zou alleen jammer zijn als ze dit niet duidelijk telefonisch hebben uitgelegd. Maar geen idee wat er toen besproken is :)

Als je te laat opzegt zit je dus nog even een tijdje vast aan je lidmaatschap. Dat er 110 euro is afgeschreven vind ik raar. Dat betekent dat je toestemming hebt gegeven voor automatische incasso. Daar heb je zelf in het verleden dus akkoord voor gegeven.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:57

Ik heb onlangs opgezegd en kreeg netjes per mail de bevestiging hoor! Opzeggen moet schriftelijk of via de website.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:59

Ik heb vorig jaar opgezegd vanwege het overlijden van mijn paard.Je moet schriftelijk via de website opzeggen. Je krijgt dan een schriftelijke bevestiging via de post waarin nadrukkelijk staat dat je die brief moet bewaren. Vraag me dus af wat en hoe jij hebt opgezegd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:01

Hier ook geen problemen met het opzeggen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:04

Ik heb ook geen bevestiging gekregen nadat ik opgezegd had. Ik had net na 1-12 opgezegd en niet rekening gehouden met een maand opzegtermijn ( Dacht dat dat niet mocht jaarlijks verlengen, maar dat is bij sport dus blijkbaar niet zo) heb erna gebeld en toen telefonisch opgezegd en dit jaar heb ik geen brief meer ontvangen met betaalverzoek
Ik zou echter voor volgend jaar per mail opzeggen en deze opslaan, dan heb je bewijs

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:09

En inderdaad héél specifiek zeggen dat je wil opzeggen.
Ik heb ook de fout gemaakt toen mijn paard was afgemaakt dat ik dat keurig had doorgegeven, maar niet letterlijk gespeld dat mijn lidmaatschap ook beëindigd moest worden.
Was ook niets over te bespreken, jammer voor me dat mn paard dood was en ik voor niks betaalde, allemaal niet hun probleem.
De wijze les: zulke organisaties hebben geen empathie en je moet zelf zorgen dat je alles 100% duidelijk meldt en de bevestiging bewaren. Jammer dat het zo moet, maar het is niet anders.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:20

Er staat ook duidelijk op de kwpn site dat je geen kwpn paard hoeft te hebben om lid te zijn ;) Dus verkoop of overlijden doorgeven betekent niet automatisch dat je een lid meer wilt zijn. Lidmaatschap afmelden moet schriftelijk of via de site en daar krijg je ook een bevestiging van. Je kan je lidmaatschap ook opzeggen als je wel een kwpn paard hebt, maar geen lid meer wilt zijn van het stamboek..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:41

Vind de titel ook een beetje zwaar gekozen als ik eerlijk ben.
Dacht dat het zou gaan over het fokbeleid, "onterecht" afgewezen paarden oid.

Het KWPN is een zeer grote vereniging...daar gaat wel eens iets mis. Kan je boos over worden. Maar teleurgesteld in het KWPN organisatie vanwege een administratief fouteje(wellicht geen eens van hun kant)...mwoh...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:48

Zo te lezen is het jouw eigen schuld, tenminste als je niet specifiek hebt opgezegd. Je had je misschien iets meer moeten verdiepen in de regels van het KWPN. Ik ben al jaren lid, maar heb geen paard op mijn naam staan, dus dat staat er totaal los van.

De titel is inderdaad nogal "zwaar", aangezien het om een administratieve handeling gaat.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:27

Ik zou de factuur gewoon terugsturen en daarop vermelden dat je "de rechtmatigheid van de vordering betwist wegens tijdige opzegging". (wel even kopietje bewaren)
Voor die 100 euro gaan ze er vast verder geen werk van maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:33

Dan zal ze ook de incasso terug moeten laten storten :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:39

Dees schreef:
Ik zou de factuur gewoon terugsturen en daarop vermelden dat je "de rechtmatigheid van de vordering betwist wegens tijdige opzegging". (wel even kopietje bewaren)

Ze heeft alleen niet opgezegd...Dus weinig kopietjes om te bewaren. Het KWPN stuurt gewoon een deurwaarder uiteindelijk en dan is TS verder van huis.

Neem je verlies en geniet nog een jaartje van de IDS zou mijn advies zijn.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:45

Achja dat kunstje wilde de KNHS mij afgelopen jaar ook flikken en de ANWB dito, gelukkig bewaar ik alle mailing van voorafgaande jaren in een mapje en dan is het een kwestie van een schriftelijke klacht indienen en de feiten onder de neus duwen en incasso's terugvorderen!

Boeffie's zijn het!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:46

Als je er zeker van bent dat je echt opgezegd hebt, eens beginnen met de incasso te storneren. Dan gaan ze vanzelf bellen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:48

Nee, hoor dan gaan ze niet bellen. Dan krijg je een herinnering, een aanmaning (met adminkosten) en dan een incasso en dan een deurwaarder... Bellen dat moet je zelf doen..

ts heeft niet goed en duidelijk opgezegd, dus het probleem ligt écht bij haarzelf en niet bij het KWPN. Niks boefjes.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:50

Oh, bij de meeste bedrijven gaan ze dan wel bellen :=
Dan storneren en een brief met een kopie van de opzegging sturen net zoals de andere zeggen :j

Edit: Zou ze echt niet hebben opgezegd nadat ze voor de tweede keer gebeld had ivm het doorlopen van het abbonement en het missen van de opzegging :=

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:52

Als je je opzegging bewaard hebt, dan zou ik een copietje ervan sturen of mailen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:54

Dit staat vermeld bij het KWPN:

Opzeggen lidmaatschap
U kunt uw lidmaatschap van het KWPN aan het einde van elk kalenderjaar beëindigen. Uw opzegging moet voor 30 november van het lopende jaar schriftelijk gemeld worden. Dit kan per post door een opzeggingsbrief te sturen naar het KWPN, postbus 156, 3840 AD, Harderwijk of door de opzegging te mailen naar info@kwpn.nl (o.v.v. lidnummer). Indien u uw opzegging na 30 november 2014 verstuurt, beëindigt het KWPN uw lidmaatschap op 31 december 2015.

Na opzegging wordt in het begin van de daarop volgende maand een brief ter bevestiging toegestuurd. Pas als u deze bevestiging heeft ontvangen is de beëindiging van uw lidmaatschap definitief.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:55

Dees schreef:

Dat vraag ik me af, of ze er geen werk van maken.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je opzegging kunt bewijzen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:58

Het bellen zal wel per bedrijf verschillen, maar de meeste bedrijven bellen, gok ik zo, niet. En ik gok het KWPN ook niet, want AI is niet verplicht maar een keuze. En bij non betaling gaat er een herinnering overheen en de hele reutemeteut.

Voor zover ik de info goed begrijp van ts heeft ze nu opgezegd per 31 nov 2014. En eerder heeft ze alleen haar paard 'opgezegd' en zelf niet duidelijk geweest dat ze (ook) haar lidmaatschap wilde opzeggen. Heeft ze dat echter wél gedaan, dan is het idd een kwestie van kopie opsturen en het alsnog met terugwerkende kracht per 1 jan 2014 in laten gaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:06

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe de opzegging is gedaan, of het nou wel of niet goed was. Helaas heeft ze nog niet gereageerd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:11

Snap ik ook wel want ze zit zelf gewoon niet goed.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:13

Wanneer iets niet duidelijk is voor diegene die de administratie verricht hoort deze te gaan informeren naar de "klant" en niet passief afwachten of het wel goed gaat of niet "op hoop van zege" en dan de schuld gaan geven dat men niet duidelijk genoeg is geweest wanneer het achteraf anders bleek te zijn dan dat het "kantoormiepje" gedacht had!

Eén grote poppenkast is het, paarden zijn fantastisch maar heel die meuk van verenigingen en organisatie's eromheen wat beheert wordt door al die blaaskaken kan me echt gestolen worden, besef na dit bericht weer hoe heerlijk bevrijdend dat is om daar niks meer mee te maken te hebben!! {:}