Advies gevraagd bij aankoop Andalusiër.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloeszan

Advies gevraagd bij aankoop Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:17

hallo meiden
ik ben op zoek naar een andalusier PRE via via gehoord dat ik mijn eigen moest aan melden op bokt voor advies ect! wie kan en zou mij een beetje advies kunnen geven mijn droom is
-zwart
-tussen de 4-8 jaar
-papieren
-min 1.60 hoog
en met veel beweging en lekker flink geen luxe type..
Wie kan mij helpen
alvast bedankt

sophianemo

Re: Hulp en advies gevraagd voor aankoop Andalusiër!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:25

Danielle Keymel verkoopt hele mooie paarden! Ben heel tevreden met ons Spanjaard! Ze heeft allerlei paarden. Dus ik zal even contact met haar zoeken. Volgens mij heeft ze ook bokt zal even kijken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:28

sophianemo schreef:
Danielle Keymel verkoopt hele mooie paarden! Ben heel tevreden met ons Spanjaard! Ze heeft allerlei paarden. Dus ik zal even contact met haar zoeken. Volgens mij heeft ze ook bokt zal even kijken.

Rafiki8 :D

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:29

Rafiki8 idd, net gevonden:) Raad haar heel erg aan!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:31

moravita

Re: Advies gevraagd bij aankoop Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:32

En een Lusitano is natuurlijk ook heel leuk:))

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:34

www.rijthof.nl
We hebben momenteel niks staan wat volledig aan je eisen voldoet, maar wel de moeite om een kijkje te nemen!

marloeszan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 00:15

Stal melek heeft geen pre's meer zo te zien op haar website
stal uit Goes heb ik ook al gebeld maar die hebben ook geen zwarte staan op het moment.

Moeilijk moeilijk ;(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:20

Veel sparen en in spanje gaan kijken

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 01:39

Idd. ga naar Spanje. Meer keus en een hele leuke ervaring.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 01:42

Of naar Portugal. Er staan zat leuke paarden te koop, overal.

Ik handel niet in paarden... maar ik wil je best eventueel helpen.
Van hieruit zit je trouwens ook vrij snel in Spanje. Is allemaal te doen.
Ik zou zeer zeker ook de Lusitano in je overwegingen meenemen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:06

Ik kwam dit topic tegen en zag dat er nu n paar x n Lusitano aan de ts wordt 'aanbevolen' om ook mee te nemen in haar zoektocht.
Wat is het voordeel van dat ras tov de PRE?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:16

Ga anders eens kijken in het topic: mijn zoektocht naar een pre in Spanje. Daar zitten veel anda liefhebbers bij elkaar en ook een aantal zoals Danielle die ze verkopen.

Danielle kan ik je overigens wel echt aanraden, die heeft altijd erg mooi spul staan ( ook een erg mooie zwarte op het moment) en kan je van goed advies voorzien.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:30

TS wil een PRE kopen en geen lusitano. Dat is toch wel wat anders dus ik snap niet goed waarom deze tip ? Maar goed, er zijn PRE genoeg te koop in NL duitsland en ook in Belgie. De kunst is om de goede kleur en type te vinden maar soms kun je je eisen bijstellen als je eenmaal aan het bezoeken van stallen bent begonnen.
Dan kun je maar het best in NL beginnen denk ik, en wel eerst bij het stamboek ipv bij handelaren die wat ''andalusiers'' voor de handel hebben. Er zijn genoeg serieuze PRE-fokkers die je graag te woord staan of advies voor je hebben . Ik snap ook niet dat mensen meestal èèrst bij handelaren gaan zoeken
Maar dat is mijn mening...
Succes

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:39

Ik ken wel een paar leuke zwarte in spanje te koop. Maar wel wat duurdere prijsklasse.
Vanwege de kleur die je graag wilt, zit je toch al gauw in een wat duurder segment.
De zwarte in mijn profiel is helaas al verkocht. Maar voldeed wel aan jou vraag.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:33

Ik heb mijn andalusier gekocht via Mariette Stegwee, is wel in spanje maar was een super gave ervaring en heb er een super paard aan over gehouden. Ging allemaal heel fijn en is super gaaf om mee te maken.. :)
http://www.andalusieropmaat.nl

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:54

Dit zijn dure paarden
Ik zou ze toch echt uit land van herkomst halen daar betaal je wel voor.
De paarden die naar het buitenland voor niet te veel worden verkocht in een lagere prijsklasse dat zijn niet de besten.
Helaas kom je die veel tegen en ook de afstammingen daarvan.
Ik vind het een gok om er een in Nederland te kopen.
Is maar een mening hoor

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:21

lady62 schreef:
Dit zijn dure paarden
Ik zou ze toch echt uit land van herkomst halen daar betaal je wel voor.
De paarden die naar het buitenland voor niet te veel worden verkocht in een lagere prijsklasse dat zijn niet de besten.
Helaas kom je die veel tegen en ook de afstammingen daarvan.
Ik vind het een gok om er een in Nederland te kopen.
Is maar een mening hoor

Ben ik niet met je eens. In Nederland zijn genoeg kwalitatief goede anda's te vinden. Ook hier zitten goede (kleinschalige) fokkers die goede PRE's fokken en mensen die gewoon leuke paarden importeren. Het is zeker een en feit dat er hier een hoop 'troep' rond loopt, maar in Spanje net zo goed. Het blijft een kwestie van opletten en gezondverstand gebruiken want een goede PRE koop je nu eenmaal niet voor 4.000 euro.
Persoonlijk vind ik in Spanje kopen net zo een grote gok als in Nederland. Voordeel van Spanje is dat je meer keuze hebt. Voordeel van Nederland is dat je makkelijk een paar keer gaan kijken en door eigen dierenarts kan laten keuren.

Als ik ooit nog een keer een PRE zou kopen zou ik 1st een rondje Nederland doen en als daar dan niks bij zit eens in Spanje gaan kijken.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:39

Maar de beste staan toch ook in Spanje en als het wat mag kosten.
Als ik naar de prijzen in Nederland kijk dan denk ik dit kan gewoon geen goede zijn.
Maar goed ik ben er niet echt in thuis vind ze wel gaaf.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:35

De kwaliteit bij ons op de keuringen is heel hoog! Dat zeggen de Spaanse keurmeesters ook, elk jaar zijn ze weer verrasr. Met name ook door de beweging van onze paarden (nederlanders kiezen wel eerder voor beweging dan uiterlijk).

Daarentegen lopen er in Nederland ook heel veel van heel laag niveau. Paarden die daar niemand meer wilde hebben, maar hier wel, vooral toen het ras echt heel populair was en er een grote vraag was ook door mensen met een kleinere beurs. Niks mis mee als je blij bent met het paard en er plezier van hebt (al zijn er veel verhalen waar dat niet zo bij was). maar dat geeft wel eens een verkeerd beeld van de paarden hier/ het ras.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:20

Rafiki8 heeft idd prachtige PRE's staan voor de verkoop
Ze had onlangs nog een paar hele mooie zwarte maar dan moet je wel snel zijn
want bij haar vliegen ze als broodjes over de toonbank 8-)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:17

Ik ben het met Cyrina eens. Je gaat erg kort door de bocht als je stelt dat de goede in Spanje staan. Daar doen wij het niet voor als serieuze fokkers en vooral ook omdat wij proberen juist naar de Nederlandse waarde te fokken. Er zij 100 reden en om eerst hier rond te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:23

Zelf heb ik hele goede ervaringen met Danielle. Heel goed gereden paarden (ook op trensje) en een eerlijk advies. Ze zijn ook allemaal röntgen gekeurd in Nederland. Geen negatief woord over te vinden in mijn ogen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:26

Ik zou ook eerst eens in NL gaan kijken. Denk dat er inmiddels ook best goede rondlopen maar aan goede - en dat geldt overigens ook voor een gewone KWPN-er - hangt (nog steeds) best een aardig prijskaartje.
Als je besluit in Spanje te kopen, zoek een goede bemiddelaar en laat je paard rontgen keuren en de foto's ook beoordelen door een veterinair in NL voor je hem meeneemt naar NL. Dat kan tegenwoordig prima, nu alles digitaal kan worden aangeleverd.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:28

Een vriend van me verkoopt ook PREs. Ik woon in Spanje, en hij woont in het dorp hiernaast. Het hangt er ook helemaal vanaf of je beleerd of niet wilt?Ik weet dat hij nu een prachtige donkerbruine heeft staan.
Ik ga voor je vragen. :)