kan ik nog op mijn shetlander rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kan ik nog 2x in de week op haar rijden?

Ja hoor! Kan best!
1 (0%)
Zou wel kunnen.
2 (1%)
Mhuaa, kan net.
8 (5%)
nee, denk het niet
9 (6%)
Nee, kan echt niet meer
49 (32%)
Nee! Kan absoluut niet meer!!!
81 (54%)

Totaal aantal stemmen: 150

NoaHD

kan ik nog op mijn shetlander rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:51

Hoooiii :)

ik heb een vraagje.. Ik heb een shetlander van 96 cm en ik vroeg me af of ik nog op haar kan rijden. Ik ben zelf 156 ong. en weeg 36 kilo. Ik vraag me dit af omdat Diva (de pony) het rijden met mij echt geweldig vindt! Ze wil altijd heel erg hard en crossen vindt ze echt geweldig! Ze kan dan gewoon niet stil blijven staan! Maar als iemand anders op haar rijdt is ze een stuk minder snel en is ze rustiger, vooral voor kleine kinderen. (ik denk dat ze weet dat er onervaren kinderen op haar rijden.)

Natuurlijk rijdt ik niet elke dag op haar, 2x in de week ongeveer, want ik voel gewoon dat ze dit geweldig vindt. Ik train ook echt met haar, springen en crossen, en de kleinere kinderen op stal zijn nog te onervaren om dit met haar te doen. (diva kan 1/2 meter springen onder het zadel, (makkelijk) en kan heeeeeel erg hard rennen!) Natuurlijk zet ik haar niet te veel onder druk, maar ze vindt het echt super!

Mijn vraag is dus of ik nog wel op haar kan rijden...
Hier een foto van hoe het er uitziet:

Afbeelding

dit was in de zomer, toen had ik haar net, en had nog geen dekje, dekje kwam een paar dagen later :)

Geen haat reactie's btw!!!! bij voorbaat dank.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:53

Ik vindt dat je VEEL te groot ben met je gewicht kan het nog . Zou er persoonlijk niet meer op gaan maar andere leuke dingen doen
Laatst bijgewerkt door BETUWE op 16-01-14 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:53

Nee, qua gewicht gaat het misschien nog wel maar je bent echt te lang.

Dat ze hard wil, wil trouwens niet zeggen dat ze het leuk vind. Dit kan ook komen doordat ze moeite heeft met haar balans vinden omdat je te lang bent; Dat gaat makkelijker als ze hard gaat.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:54

dit past echt niet meer. je past amper in het zadel, welke wel erg ver op zijn nek ligt. je voeten komen ook veel te ver eronder uit, al helemaal als je je beugels op je goede gaatje zou doen. gezien dat van de zomer is neem ik aan dat je nog groter bent dus gewoon laten staan. Ik zou zelf niet lager dan 110 rijden, en ben even lang.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:54

Ik denk dat je het rijden voor je zelf maar moet laten zitten,
dan kan de pony alsnog bereden worden door die kleinere kinderen ;)
Zelf kan je bijvoorbeeld ook mennen, kan ze toch lekker lopen zonder dat haar ruggetje er aan gaan :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:55

unihorses schreef:
dit past echt niet meer. je past amper in het zadel, welke wel erg ver op zijn nek ligt. je voeten komen ook veel te ver eronder uit, al helemaal als je je beugels op je goede gaatje zou doen. gezien dat van de zomer is neem ik aan dat je nog groter bent dus gewoon laten staan. Ik zou zelf niet lager dan 110 rijden, en ben even lang.

zadel lag niet helemaal goed ja, gelijk na de foto goed neergelegd.

MenM2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:55

ik zou het niet doen :)

rianca1

Wat ze altijd zeiden waar ik op stal reed als je zonder Zadel je voeten kan 'klemmen' ben je groot maar af entoe er komt kan geen kwaad

Anoniem

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:56

Je bent te groot voor je pony. Je zit op de achterkant van het zadel, dat is erg slecht voor zijn rug. Ook ben je te lang, als je de beugels uitdoet kom je zowat tot zijn knieen

Lous

Sorry meid, maar je bent echt te groot.
Het gaat niet alleen om het gewicht van jezelf, maar ook om je lengte, daarmee breng je haar uit evenwicht. Je beugels zijn hier al te kort, doe je ze op maat zijn je benen te lang voor de pony. Ook ligt het zadel te ver naar voren.

Dat ze niet stil kan staan en onder jouw heel snel is, is een teken van vluchtgedrag. Ze vind het kennelijk niet fijn jouw op haar rug te hebben, dus probeert er onderuit te komen.
Er zijn zat andere dingen die je nog met haar zou kunnen doen. Maar laat het rijden over aan kinderen die nog wel op haar passen :)
Laatst bijgewerkt door Lous op 16-01-14 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

rianca1 schreef:
Wat ze altijd zeiden waar ik op stal reed als je zonder Zadel je voeten kan 'klemmen' ben je groot maar af entoe er komt kan geen kwaad

ook voor afentoe kan dit wel kwaad. je kan al uit de tekst opmaken dat dit paard zijn balans kwijt raakt door zijn ruiter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:57

Leukertje

BETUWE schreef:
Ik vindt dat je VEEL te groot ben. Zou er persoonlijk niet meer op gaan

VEEL te groot vind ik een beetje overdreven, ik vind wel dat het qua gewicht wel gaat, maar je stijgbeugels zijn ook een beetje te kort, als ze op de juiste maat stonden zou je ze denk ik wel in de weg zitten, ik hobbel zelf af en toe nog op mijn shet maar die is veel steviger gebouwd.. :o

x_Quinta_x

Ik zou je op een D-pony al groot vinden, laat staan een shetlander.
Nee TS, hoe leuk jij zelf de pony ook vind, dit je bent er inmiddels echt te groot voor geworden.
Ik denk dat ze het rijden met jou helemaal niet zo leuk vind, doordat ze bij jou heel hevig is en bij lichtere/kleinere kinderen net heel rustig.
Ik zou der niet meer op gaan, die tijd lijkt mij voorbij.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:58

Leukertje schreef:
BETUWE schreef:
Ik vindt dat je VEEL te groot ben. Zou er persoonlijk niet meer op gaan

VEEL te groot vind ik een beetje overdreven, ik vind wel dat het qua gewicht wel gaat, maar je stijgbeugels zijn ook een beetje te kort, als ze op de juiste maat stonden zou je ze denk ik wel in de weg zitten, ik hobbel zelf af en toe nog op mijn shet maar die is veel steviger gebouwd.. :o

Diva is tegenwoordig wel steviger haha, :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:59

x_Quinta_x schreef:
Nee TS, hoe leuk jij zelf de pony ook vind, dit je bent er inmiddels echt te groot voor geworden.
Ik denk dat ze het rijden met jou helemaal niet zo leuk vind, doordat ze bij jou heel hevig is en bij lichtere/kleinere kinderen net heel rustig.

hier ben ik het absoluut niet mee eens... vergelijkend met mijzelf komt ze net onder het zadel uit bij een d, en al helemaal niet onder de buik uit.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:00

x_Quinta_x schreef:

:') Overdrijven is natuurlijk ook een vak.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:02

Misschien ben je niet te zwaar, maar wel veel te lang voor de pony.
Je brengt volgens mij jezelf en de pony uit balans doordat je veel te lang bent voor deze pony.
Je hebt helemaal geen plek voor je armen en benen als je op de pony zit. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 16-01-14 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Resque2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:02

qua gewicht zou het heel goed kunnen.
en qua lengte is dat wat jij denkt het beste is.
er worden hier op de manege enz ook wel vaker kleinere pony's door langere mensen gereden.
het ziet er minder mooi uit maar als je er plezier in hebt en je twijfelt toch nog zou je altijd bij de hoefsmid of dierenarts kunnen informeren. :*

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:05

x_Quinta_x schreef:

Das echt onzin. Ik ben zelf ook rond de 1.60 en ik kom met mijn benen niet eens (of misschien net, als het ranke pony's zijn) onder de buik van een D pony uit.

TS, rijden wordt je helaas te groot voor maar misschien is mennen iets? Er blijven genoeg leuke dingen over om nog te doen. :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 20:06

Unleash schreef:
x_Quinta_x schreef:

Das echt onzin. Ik ben zelf ook rond de 1.60 en ik kom met mijn benen niet eens (of misschien net, als het ranke pony's zijn) onder de buik van een D pony uit.

TS, rijden wordt je helaas te groot voor maar misschien is mennen iets? Er blijven genoeg leuke dingen over om nog te doen. :D

dankjewel!! :) Ik wil het rijden nu ook echt afbouwen, dat was ik al van plan.. Mennen lijkt ze ook erg leuk te vinden, lange lijnen kan ze al super! Binnenkort krijgen we een karretje dus dan kunnen we echt beginnen :))

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:06

Nee, je bent eigenlijk veel te lang. Maar er zijn genoeg andere leuke dingen die je met een shetlander kunt doen, zoals mennen, of vrijheidsdressuur.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:07

Ik zou het niet meer doen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:07

Beste ts, met alle liefde van de werld zou ik je afraden om op je shet te gaan zitten. Tuurlijk doet ze geen gekke dingen met jou erop,je bent immers te groot. Zwaar wil ik niet zeggen. Maar die korte beentjes zorgen voor maximale inzet en jouw lange lijf zorgt voor onbalance. Probeer eens aan je wiskunde leraar te vragen wat jouw bovenlichaam doet als het voor of achterover of zijwaarts gaat. Is heel interessant