Ik zit er aan te denken om mijn draver merrie van het voorjaar of het jaar erna te laten dekken.
In eerste instantie is het veulen gewoon voor mij zelf. Mijn merrie is nu 14 jaar en is vroeger een goede fokmerrie geweest. Nu zit ik zelf te twijfelen of ik een kruising doe of niet.
Mijn merrie is zelf van yankee predator x secret marion. Na mijn weet een vrij goede bloedlijn.
De reden om hem door dekken door een stamboom hengst
-mocht er ooit wat gebeuren is het veulen makkelijker te verkopen
- misschien nog een aanwinst voor het ras?
Reden voor kruising
- mischien een wat rustiger ras erin. Mijn merrie is namelijk een ontzettende zenuwpees
- interesse wat eruit komt
- mischien wat veelzijdiger en geschikter voor buitenritten
- makkelijker galoperen ?
Zoals je ziet zijn de punten voor een kruising meer. Dit komt echter omdat ik daar mijn voorkeur naar uit gaat en ik niet zo snel meer punten kan bedenken over volbloed ras fokken.
Graag wil ik ervaringen over draver kruisingen en meningen over draver x draver.
Wat ik iedergeval zoek ik een hengst
- een goede bouw dat ook past bij mijn merrie.
- een rustig karakter ( mag pit hebben maar niet zon zenuwpees)
- voor dravers uiteraard goedgekeurde dekhengsten
- liefst natuurlijke dekking
- niet te duur ( tot 750 euro)
Zelf vond ik aan kruisingen een paint of quarter erg interessant. ( ook omdat ik richting western wil gaan )
Aan dravers heb ik nog niet uitgebreid naar hengsten gekeken dus mocht iemand een intressante weten hoor ik het graag.
Dit is geen impulsieve actie, ik wil graag zoveel mogelijk weten hierover voor ik er aan begin. Ervaring met dracht, veulens en het opvoeden heb ik.
Hier een foto van mijn merrie ( helaas geen betere op het moment kan ik wel maken morgen, verder was mijn westernzadel nog in de maak en ik had geen engels hoofdstel
en ze was hier nog dik