Dat is totaal niet de bedoeling.
Het gaat om mijn 2,5 jarige merrie. (Sandreo x Mecenas) ik wil haar (als alles mee zit) over 1,5 jaar laten dekken.
Ik droom van kind af aan al van een zwart paard, mijn beide paarden zijn bruin maar zijn daar natuurljk totaal niet minder leuk om! Maar als ik dan toch besluit om een veulen te fokken, zou ik het wel heel gaaf vinden als ik dan een grote kans op een zwart veulen heb.
Ik ben niet van plan om de eerste de beste hengst die zwart vererfd er op te zetten, want ik wil natuurlijk dat de hengst ook mooi aansluit op mijn merrie.
Mijn belangrijkste vraag is dus; zijn er hier op bokt mensen die hier veel van af weten en of die mij kunnen vertellen met wat voor hengst ik een grote kans heb op een zwart veulen?
Eventueel advies over een bepaalde hengst is ook gewoon welkom.
Hier wat info die misschien van pas kan komen:
Mijn merrie heeft GEEN vosfactor.
Zij zelf is bruin, net zo als haar moeder. Vader Sandreo is heel donker bruin, vader van moeder is bruin-bont, opa van moeder is zwart, vader van vader is zwart.
Mocht er meer info nodig zijn zoals een foto of hele stamboom dan moeten jullie het even zegen dan zal ik dat plaatsen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen maar hoop van wel
ook zijn er kleurencalculators te vinden op internet...
als je er een andere kleur opzet, heb je waarschijnlijk nog minder kans op een zwarte.