Sterke punten: Zeer goed karakter Sterk en ondertredend achterbeen Fijne draf
Graag had ik de volgende punten verbetert: Meer lengte in de hals en rug Mooiere hoeven(heeft platvoeten) Betere galoppade Lengte in het voorbeen Souplesse in alle 3 de gangen
De chippendale is heel erg mooi, een plaatje van een paard! Alleen heeft chippendale de beweging van de merrie niet echt verbeterd. Eerder verslechterd
Elisa2
Geplaatst: 28-12-13 22:47
Dat is niet positief! dat bloed valt dus af...
De Contango {Feel Good} die net ggk is heeft een mega galop en is zelf ook mooi lang gelijnd. Is wel wat ouderwets qua croupe maar dat kan deze merrie volgens mij wel hebben. En te zien aan de hengst El Capone is dit bloed bij elkaar wel een goede match..
misschien ook handig te vermelden dat dit de volle zus van de kwpn hengst: ub40 is
en daarmee ook een halfbroer van Davino V.O.D.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 30-12-13 08:37
Ketaki schreef:
misschien ook handig te vermelden dat dit de volle zus van de kwpn hengst: ub40 is
Volgens mij bedoel je halfzus.....
Ketaki
Geplaatst: 30-12-13 09:51
Cayenne schreef:
Ketaki schreef:
Volgens mij bedoel je halfzus.....
euh ja, de halfzus idd
s0173957
Geplaatst: 30-12-13 14:48
Dan zou'k voor Hotline gaan. Blijkt goed te matchen met de stam, bewijs is er!
smiley91
Geplaatst: 30-12-13 14:55
Cupido of Everdale?
Floortje_89
Geplaatst: 30-12-13 17:24
Ik zou niet voor Hotline gaan, een beetje een dweil van achter..en daarnaast houdt zijn galop juist te wensen over en dat wil ze graag verbeteren (Davino heeft qua achterbeen ook zeker niet vooraan gestaan overigens). Wat een lijntje zeg Everdale zou de galop wel kunnen verbeteren, kan in draf wat lossigheid missen, maar wat een galop en hij is natuurlijk prachtig. Qua lengte in de rug hangt het misschien een beetje af naar wie hij terug fokt..
Bordeaux (United x Gribaldi x Donnerhall) Collectie uniforme ruim voldoende tot goed ontwikkelde hoogbenige veulens die goed in het dressuurpaardenmodel zijn gebouwd. De draf kenmerkt zich door een goede bewegingstechniek en is voldoende krachtig. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een goede ruimte. De veulens bewegen doorgaans bergop met een goede houding en kunnen goed schakelen maar zouden meer lichaamsgebruik moeten hebben.
Rhea
Geplaatst: 09-01-14 12:08
Ik vind Bordeaux echt een top hengst maar hij heeft wel merries met meer dan voldoende lengte nodig en ik dank dat je dat bij een Olivi merrie niet hebt.